Cum să publici o carte

 Popularitatea din ce în ce mai ridicată a subiectului „Cum să scrii şi să publici o carte” m-a făcut să gândesc o serie de soluţii, un mecanism pe care să îl pot oferi celor care sunt ca şi mine, interesaţi să îşi publice principial exprimat experienţa de viaţă.

De ce?

În primul rând deoarece am parcurs acest drum în repetate rânduri şi acum pot spune că am trecut de spaima publicării.

Dacă e greu? Depinde de perspectiva din care priveşti. Orice aş plasa în locul „…publici o carte” după interogaţia „E greu să…?”, din perspectiva începătorului, este foarte greu.

Totuşi, mulţi fac o confuzie grosolană între „greu” şi „imposibil”.

Orice începător ajuns în acest punct datorită unui obstacol substanţial ivit pe calea atingerii unui obiectiv oarecare se va grăbi să concluzioneze „imposibil”.

Aici apare distincţia dintre învingători şi învinşi!

E adevărat, că după aproape 20 de volume scrise şi publicate, am să înclin să spun „e moderat”. Ba chiar am aşa o presimţire că după următoarele 20 de volume publicate, o să înclin să spun „E uşor!”. Şi e firesc să spună aşa oricine adaugă la experienţa sa, picătură cu picătură, în fiecare zi, ceva nou!

Aşadar,

De ce am creat acest mecanism de publicare online a cărţilor?

Răspunsul imediat şi cel mai simplu este acesta: Pentru că îmi place lumea cărţilor!

Desigur, o astfel de motivaţie, e insuficientă. Dovadă e faptul că sunt milioane de cititori pasionaţi în lume, ba chiar colecţionari de cărţi rare! Totuşi, edituri sunt puţine. Dacă ar fi multe, editarea şi publicarea unei cărţi, ar prezenta un interes mai scăzut decât cel care se poate constata acum.

Despre ce este vorba?

Foarte concis, mecanismul constă în:

Cele două subsisteme ale mecanismului, lucrează împreună şi în câteva cuvinte, rolul lor este următorul:

  1. ZENLA Free Market Membership Site. Este locul unde se publică operele autorilor şi totodată locul unde se asigură şi vânzarea operelor respective. Altfel spus, este un loc unde autorii care se înscriu, scapă de durerile de cap privind promovarea şi comercializarea operelor lor, fără a cheltui sume exorbitante, ba chiar în schimbul unor sume extrem de accesibile. Ca să luăm un exemplu, publicarea unei cărţi în regim comercial, costă începând de la 36 euro PENTRU UN AN. În această sumă de bani, intră practic tot ceea ce este necesar pentru a asigura promovarea şi circulaţia cărţii tale, precum şi vânzarea, dacă este o carte pe care vrei să o vinzi. Desigur, este imposibil să garantăm vânzarea în cazul regimului comercial, dar cel puţin ai asigurat mecanismul necesar! Mie de pildă, mi-a răpit din timpul pentru scris, cam 5 ani Da! Cinci ani!! să descopăr şi să învăţ „piesă cu piesă” ce înseamnă publicare şi promovare. Şi, fără lipsă de modestie sau orice altă formă de ipocrizie, îţi spun sincer, am încă o groază de învăţat, chiar dacă public şi vând cărţi! Sunt mii de chichiţe sau dacă preferi „secrete” care trebuie învăţate, mai puţin pentru că „trebuie” şi mai mult deoarece îţi fac viaţa mai uşoară!
  2. Grupul Creaţie Literară ZENLA. Este locul unde te întâlneşti cu editorii tăi, cu impresarii tăi şi cu alţi colegi pasionaţi de scris! Editorii şi impresarii tăi, sunt Monica Stănescu şi Şerban Stănescu autorul acestui blog şi al altor bloguri precum şi a peste 15 cărţi publicate. Poţi verifica cu Google, căutând „sserbanro”.

Am fost şi sunt propriul meu corector, tehnoredactor, grafician, impresar, comerciant şi webmaster.

Din acest an, am decis să pun la dispoziţia tuturor celor interesaţi, experienţa şi toate mecanismele studiate şi dezvoltate de mine pe parcursul celor peste 10 ani de internet şi home business axat pe scris.

Vrei să ştii „la cald”, „în direct” ce înseamnă serviciile noastre?

Poţi să o întrebi pe Carmen Anca Rus!

Citeşte de asemenea şi articolul „Cartea ta pe ZFMM — Concurs cu premii”.

În încheiere, îţi urăm SUCCES!


10 comentarii (+add yours?)

  1. Roxana
    Iun 04, 2014 @ 23:17:43

    Dupa toate cautarile si incercarile de a gasi ceva sau pe cineva care sa ma ajute macar cu o idee cum as putea reusi sa public ceva, am ajuns aici. Am foarte multe intrebari si motivul pentru care vreau sa imi public „povestile” (nu stiu cum le-as putea numi inca) e pentru ca simt cum cu mine vor pieri si personajele mele si as vrea sa prinda viata pentru ca merita, chiar daca sunt simple povesti. Nu stiu sincer cat talent am, nici nu prea am avut parte de multa critica decat din partea colegilor si nu cred ca ma pot astepta la prea multa sinceritate. Am inceput sa scriu pe temele care sunt citite si iubite in ziua de azi pentru ca nimeni nu mai citeste literatura victoriana si degeaba incercam sa „folosesc” stilul. Cred ca sunt aproape 3 ani de cand tot scriu la un roman (si nu se leaga mare lucru), dar de cateva zile m-am hotarat sa fac ceva sa il public si incerc sa il aduc cat de cat la o varianta finita. Deci… nu mi-ar strica putin ajutor din partea cuiva care are experienta in asa ceva si ar putea sa ma indrume oricat de putin. Multumesc si astept un raspuns.🙂

    Răspunde

  2. Valeria
    Ian 29, 2014 @ 09:07:28

    Ma intereseaza sa public cateva carti online si sa castig s bani. Chiar ma bate gandul ca dupa una dintre ele poate se ecranizeaza si un film. Am cautat pe internet si mi-a placut postarea de aici. Am nevoie de o persoana care sa se priceapa la acest lucru. Daca ma poti ajuta si evident, daca am putea colabora, ar fi foarte bine. Multumesc si o zi faina

    Răspunde

  3. Cryss2014
    Ian 06, 2014 @ 03:55:47

    Buna! Imi place foarte mult sa scriu, am inceput sa si scriu o carte care e diferita de multe carti,iar eu chiar cred in ea. Acum cartea este in lucru si mi as dori sa imi dati mai multe sfaturi in scrierea unei carti. Mulţumesc anticipat!
    P.s. Dupa ce voi termina de scris cartea as putea sa va trimit prin mail ceea ce am scris pt a o putea citi dv. As vrea sa aflu si parerea unui profesionist.

    Răspunde

  4. Alensis
    Dec 30, 2013 @ 20:15:05

    Cand va hotarati sa publicati cartea :
    http://www.edituraabsolut.com/

    Răspunde

  5. Cezara Cazacu
    Aug 07, 2013 @ 23:05:53

    Mda…Imi place sa cred ca inca scriu la carte…Nu am lasat inca pe nimeni sa citesca din ea. Imi este teama de parerea cunoscutilor mei. E o carte de aventuri fantastice, dragoste, erotism….Am scris-o ca si cum as fi trait-o.Cred ca e prea indrazneata. E o lectura usoara…care te lasa sa visezi.

    Răspunde

    • sserbanro
      Aug 08, 2013 @ 03:59:54

      Bun găsit!
      De unde atâta teamă? Şi, mai ales, DE CE?
      Ştiu, pare că mă obsedează întrebarea „DE CE?”
      Ca psiholog, cred că e interesant să publici cartea.
      Eu, mi-am înfrânt temerile şi fără să studiez psihologie (în sistemul formal).
      Pe de altă parte, eu cred că e un exemplu de stăpânire de sine şi profesionalism din partea unui psiholog, SĂ MEARGĂ PÂNĂ LA CAPĂT.
      Sau… Merge şi cu jumătăţi de măsură?
      Fiecare e liber să decidă în dreptul său.
      Închei cu o idee simplă:
      Singurele lucruri pe care LE REGRET în viaţă, sunt cele pe care LE-AM AMÂNAT!
      Amână şi vei regreta! Te asigur!
      Oricum ar fi, felicitări şi pentru acest pas!🙂

      Răspunde

  6. diana cristina
    Iun 14, 2013 @ 12:58:07

    D-zeu nu joaca zaruri.cred ca sunteti persoana potrivita care ma poate ajuta.cum as putea sa iau legatura cu dumneavoastra?

    Răspunde

    • sserbanro
      Iun 14, 2013 @ 18:37:05

      Ai dreptate, deşi marea majoritate sunt convinşi că Viaţa e un joc de zaruri, la care câştigă doar norocoşii.
      Vei primi un mail de confirmare, la care te rog să îmi răspunzi concret cu ce anume te pot ajuta.
      Toate bune,
      Şerban Stănescu

      Răspunde

  7. Somerta
    Mai 22, 2013 @ 22:32:42

    Buna m-ar interesa sa stiu mai multe despre publicarea online si cat de sigur este.Fara sa exagerez am incredere in cartea mea,e diferita de toate povestirile si trairile de pana acum si sunt sigura ca va avea un real succes daca va fi publicata.Problema e ca nu stiu ce sa fac sau cu cine sa iau legatura,te rog frumos daca vrei ma poti ajuta si pe mine?Multumesc, anticipat🙂

    Răspunde

    • sserbanro
      Mai 23, 2013 @ 13:08:28

      Da, pot ajuta pe oricine.
      Am publicat peste 20 de cărţi online, am cărţi pe care le vând, deci cam ştiu cu ce se mănâncă.
      Toată povestea se rezumă la ce înţelege fiecare prin ajutor!

      Ca să ajung aici, am muncit mii de ore.
      Am trimis un mail, ca să comunicăm. Aştept un răspuns, pe mail.

      Răspunde

Lasă un răspuns

