Cum ajung banii în contul PayPal — 2

 În prima parte a articolului, am prezentat cadrul general în care se desfăşoară şi cum se desfăşoară o afacere online. Mai precis, succesiunea acţiunilor necesare pentru a converti o seamă de resurse în bani.

În această parte, vom aborda elementele cheie ale procesului de conversie efectivă în bani, a unei valori pusă în circuitul valorilor online cu ajutorul unui sit web şi/sau a unui blog.

PAGINA DE PREZENTARE

Pagina de prezentare sau „capture page” sau „landing page”, este o pagină pe care oferim ceva GRATUIT, cu scopul declarat de a ne realiza un portofoliu sau o listă de CONTACTE. Mai clar exprimat, oameni interesaţi de acel gen de produse şi sau servicii, oameni care gândesc la fel ca mine cu care să comunic şi cărora să le ofer o gamă de produse din zona lor de interes = NIŞĂ DE PIAŢĂ. Voi face acest lucru obţinând acordul lor de a comunica, prin intermediul unui formular de înscriere pe lista de comunicare, formular pe care îl încorporez în codul HTML al paginii web.

Toţi cei care au descărcat o carte free, au completat astfel de formulare. Formularul „form”, face legătura între un AUTORESPONDER şi pagina de înscriere căreia îi fac promovarea pe blog.

Fără ca această acţiune să aducă bani direct, ea aduce venituri foarte mari, deoarece în lista mea de contacte, pot promova produse şi servicii unor POTENŢIALI CUMPĂRĂTORI.

De unde ştiu aceasta? S-au înscris voluntar şi au trecut printr-o procedură de confirmare a înscrierii, care de obicei este dublă. Prin urmare, am cel puţin garanţia că persoana contactată, este interesată de domeniul în care activez.

Un astfel de exemplu îl reprezintă cărţile pe care le ofer gratuit pe blogurile Proiectului ZENLA. Cu ajutorul lor, mi-am creat liste de contacte, liste cu adresele de mail ale unor oameni cu care am în comun aceleaşi pasiuni sau interese. Prin intermediul autoresponderului sau a grupurilor, comunic cu aceştia şi ei cu mine în cazul grupurilor.

Pagina de prezentare însă, poate fi şi pentru înscrierea la un sit la care trebuie să te înscrii (subscription site sau membership site) pentru a beneficia de materialele oferite pe acel sit. Sunt sute de mii de exemple pe net. Aceste situri poartă denumirea „Membership site” şi ele oferă de obicei mai multe nivele, între care unul gratuit de obicei, sau cel puţin un trial, o perioadă de încercare şi celelalte cu plată.

Volumul şi importanţa materialelor oferite, depind de nivelul abonamentului ales, dar şi de posibilităţile şi experienţa administratorului. Şi aici, ca peste tot, există „uscături”…

Ceea ce este important de reţinut în cazul acestui tip de pagină, este că ea are cel puţin două câmpuri de completat Numele şi adresa de mail şi un buton pe care trebuie să apeşi pentru a finaliza acţiunea.

Ce se petrece mai departe, depinde de la caz la caz.

PAGINA DE VÂNZARE

Pagina de vânzare, este destul de asemănătoare cu cea prezentată până aici, dar diferă prin tipul de buton pe care îl afişează la sfârşitul prezentării.

O pagină de vânzare, spre deosebire de butonul „Submit” sau „Trimitere”, are un buton PayPal cazul cel mai răspândit sau alt buton, oferit de procesatorul de plăţi online la care avem contul deschis. De pildă, poate fi AlertPay sau 2CheckOut.

În continuare, voi prezenta pagina cu buton PayPal.

Fie că am propriul meu produs, cum ar fi de pildă pachetul de produse informaţionale cu cartea „Bani pe net uşor şi repede” sau pachetul „Manualul Magicianului”, fie că am un produs de la un terţ de pildă de la ClickBank pe paginile de prezentare, există un buton PayPal.

Vizitatorul care este interesat să cumpere, apasă pe buton şi este condus la pagina securizată un fel de factură electronică mai sofisticată, în care datele sunt criptate pentru oricine, în afară de cel aflat pe pagină — unde completează datele şi confirmă cumpărarea.

Odată butonul „Proceed” apăsat, cumpărarea se consideră efectuată şi este condus la o pagină numită de obicei generic „Thank You Page”, pagină pe care mulţumesc CLIENTULUI pentru că a cumpărat produsul nostru şi, fie îi fac o nouă ofertă, fie îi pun la dispoziţie linkul de download pentru pachetul de produse informaţionale achitat.

După ce comanda de plată a fost dată, în contul nostru PayPal se transferă — altfel spus INTRĂ — suma de bani prevăzută în formularul de plată şi simultan, fie de pe cardul de plăţi online, fie din soldul contului PayPal al cumpărătorului, este reţinută suma respectivă de bani.

REZUMAT

Iată deci, în câteva cuvinte, CUM AJUNG BANII ÎN CONTUL TĂU PAYPAL:

  • Am un produs sau un serviciu al meu sau al altcuiva, pentru care consider că îmi pot permite să fac promovare;

  • M-am decis să scriu şi să public un nou articol pe unul dintre blogurile mele. Pentru că sunt convins că articolul îmi va aduce mulţi vizitatori, mă gândesc să folosesc această oportunitate, pentru a face o VÂNZARE PASIVĂ la unul din produsele pe care le am în portofoliu;

  • Fie că e produsul meu, fie că am o înţelegere cu alt creator şi am un comision, plasez materialele promoţionale pe blog şi în articol;

  • Vizitatorii vin. Dacă fac şi o promovare ACTIVĂ, vor veni cu siguranţă mai mulţi, deci e interesul meu să o fac.

  • Dintre vizitatori, o parte sunt interesaţi de produsul prezentat în materialele respective şi fac clic fie pe un banner, fie pe un link;

  • Ca urmare a activării linkului respectiv, ajung pe PAGINA DE VÂNZARE, eventual pe cea de înscriere la un program de tip Membership;

  • Evaluează formularul de cumpărare şi se decid să cumpere;

  • Completează cu datele cerute formularul şi apasă butonul de plată;

  • Simultan, au loc două procese:A. Transferul banilor ÎN CONTUL MEU PAYPAL şi B. Retragerea sumei respective de bani DIN contul PayPal al cumpărătorului (=plătitorului) sau, de pe cardul său bancar.

Aşadar, acesta este „misterul” mecanismului de bază al „făcutului de bani pe net”.

Realizezi un produs sau un serviciu, SAU închei o înţelegere cu un producător (autor); îl prezinţi lumii online pe blogul sau pe un sit specializat al tău shopping cart de pildă; cei interesaţi vin, văd despre ce este vorba; accesează pagina de prezentare-vânzare şi în măsura în care prezentarea îi convinge, decid să cumpere produsul; completează formularul de plată şi apoi validează tranzacţia, acţiune în urma căreia, banii din contul PayPal sau banii de pe cardul bancar, ajung în contul TĂU PayPal.

Recunosc, este destul de complicat în fapt, dar pare simplu, deoarece totul decurge în mod automat, graţie mecanismelor de automatizare puse la dispoziţie de internet.

Cam asta este povestea!

Într-un articol viitor, vom discuta despre programele de afiliere şi ce anume e recomandabil să alegi şi, MAI ALES, DE CE.

Lasă un răspuns

