Cum ajung banii în contul PayPal — 1

     Întrerup puţin seria articolelor în care analizez cursul CBPN 01, deoarece în curând vom relua acest curs şi avem nevoie să discutăm despre un element critic al mecanismului oricărei afaceri online:

    Cum ajung banii în contul PayPal?

    Dată fiind dificultatea abordării tematicii în practică, am sărit peste această parte importantă a mecanismului afacerii online.

    Există însă două motive clare pentru care am amânat tratarea temei:

  1. La nivel de începător, este extrem de redusă probabilitatea de a putea realiza propriul produs sau serviciu, deci vânzarea directă este improbabilă;
  2. Cunoştinţele de natură tehnică privitoare la mecanismele specifice afacerilor online domeniu, hosting, instalarea scripturilor PHP, programare HTNL, programare PHP, administrare hosting, modificarea scripturilor, realizarea paginilor web, etc. sunt în general foarte reduse.

    Despre ce este vorba?

    Arătam în cursul 11 în schema respectivă ce anume înseamnă un mecanism de afacere sau PROCES, sau „sales funnel în termeni de marketing.

    Iată mai jos o schemă succintă a ceea ce se petrece într-o afacere online bazată pe bloguri, ca instrument de furnizare de conţinut şi platformă de promovare:

    Scriere articol Inserare de reclame Publicare Vizitatori Clicuri pe bannere şi sau linkuri Salt la PAGINA DE PREZENTARE SAU PAGINA DE VÂNZARE Apăsare buton PayPal Completare formular PayPal Finalizare tranzacţie.

    Modelul acesta, corespunde modelului de afacere numit „afiliere”, care este modelul cel mai simplu şi cel mai uşor de aplicat şi totodată, permite dezvoltarea unei afaceri proprii.

    De ce am afirmat că „permite dezvoltarea unei afaceri proprii”?

    Orice program de afiliere, este în fapt UN JOB ONLINE. Acest fapt fiind precizat, rămâne să clarificăm cât de bun este acest job pentru cel care vrea altceva decât un job: O AFACERE.

    Mai mulţi factori trebuie luaţi în considerare în orice job:

  1. Ce ni se cere să facem în cadrul jobului?
  2. Câtă experienţă este necesară?
  3. Care este nivelul cunoştinţelor şi al educaţiei minimale necesare îndeplinirii cu succes a sarcinilor?
  4. Cât suntem plătiţi pentru asta?
  5. Veniturile se realizează în sistem PASIV sau ACTIV?
  6. Cât timp necesită efectuarea sarcinilor?

    Despre programele de afiliere, vom discuta într-un articol viitor.

    Astăzi, discutăm despre cele două elemente marcate cu roşu: PAGINA DE PREZENTARE şi PAGINA DE VÂNZARE.

    Înainte de a vorbi despre aceste două elemente cheie, hai să punem în evidenţă cum funcţionează acest SISTEM.

  • Eu, BLOGGERUL, (publicistul, jurnalistul online, etc.) scriu un articol, folosind talentele native, pasiunile, înclinaţiile şi pe baza experienţei pe care am acumulat-o;
  • Am propriile mele produse şi servicii şi cu ajutorul articolelor, le promovez pe blog SAU,
  • Mi se pare neplăcut să mă chinui cu realizarea de produse, îmi place doar să scriu şi să public cât mai mult, caz în care, găsesc pe net un partener care este mai puţin pasionat de blogging, dar este pasionat de realizarea produselor informaţionale, sau a serviciilor sau poate chiar produse FIZICE, tangibile şi are nevoie de promovare;
  • Mai departe, procedura este aceeaşi, indiferent cui aparţin produsele şi serviciile. Fie am eu fie partenerul meu îmi oferă nişte materiale de marketing grafica şi scripturile de inserare pe blog pe care eu le pot introduce pe blog în câteva zeci de secunde;
  • Eu introduc materialele bannere grafice, spoturi şi clipuri video, text-linkuri pe blog, atât în coloanele laterale cât şi în cuprinsul articolelor, acolo unde se potrivesc. Aceasta este toată „munca” ACTIVĂ pe care o desfăşor. Funcţie de numărul articolelor pe care le scriu şi le public şi de numărul de inserări de făcut, poate dura cel mult 15 minute la câteva zile;
  • Continui să îmi dezvolt blogul, prin urmare lucrez la afacerea mea, DAR: După ce am plasat bannerele, vizitatorii care citesc articolele, văd bannerele; unii dintre aceştia, sunt interesaţi de ceea ce promovează bannerul X sau Z şi FAC CLIC PE ACEST BANNER.

    Şi acum, ajungem la cele două elemente care disting o afacere online de un job online: PAGINA DE PREZENTARE şi PAGINA DE VÂNZARE.

    Vezi tu, în funcţie de locul unde se află aceste pagini, este ori un job, ori o afacere online!

    Dacă paginile se află pe serverul sau pe hostingul tău, atunci ESTE O AFACERE ONLINE.

    Altfel spus, DACĂ ADMINISTREZI TU PAGINILE RESPECTIVE!

    În cazul celălalt, când pagina aparţine altcuiva, este un job online şi asta, deoarece controlul asupra veniturilor, se află în mâna şi la discreţia celui care administrează situl şi prin urmare şi acea pagină!

    Am trecut în revistă în până în acest moment sistemul pe care se bazează o afacere online şi am arătat CUM FUNCŢIONEAZĂ.

    Pentru a uşura lectura, mă voi opri aici, urmând ca mâine să public partea a doua a articolului, în care voi discuta despre elementele cheie, elementele care aduc banii vizitatorului în contul nostru PayPal sau al altui procesor de plăţi online, respectiv PAGINA DE PREZENTARE şi PAGINA DE VÂNZARE.

Lasă un răspuns

