Analiză CBPN 01 — Fabrica de iluzii

 Voi trece direct la subiect şi mai precis, iluzia că o afacere online se construieşte dând clic pe bannere, fără vreo COMPETENŢĂ verificată în practică, pe piaţa liberă.

În primul rând, e important să înveţi diferenţa dintre un JOB online şi O AFACERE online. Ca să fiu concis, dacă pentru a deveni contabil la o firmă faci 5 ani la ASE, atunci cum vă imaginaţi voi, cei care susţineţi tot felul de micro-joburi online, din clasele PTC Paid To Click, Paid To Surf PTS, că puteţi să construiţi o afacere online în câteva zile sau luni?

Ceea ce se oferă online, sunt în proporţie de 95% JOBURI ONLINE.

Pentru a construi o afacere online, înainte de orice, e nevoie să fii COMPETENT într-un domeniu oarecare. Mă surprinde că puştani de 15 – 25 de ani, au tupeul să pretindă că sunt competenţi, doar pentru că dau clicuri pe reclame. Mă abţin de la comentarii. Un adagiu oriental spune că „Doar un maestru poate recunoaşte alt maestru”. Asta pe scurt înseamnă că pentru a putea aprecia calităţile antreprenoriale ale cuiva, trebuie să fii TU ÎNSUŢI antreprenor. Adică, OM DE AFACERI.

Asta înseamnă să fi avut măcar 5 ani fie autorizaţie PFA, fie o firmă, fie amândouă!

În fine, ca fapt divers, o afacere online înseamnă minimum 5 ani de muncă a 12 ore pe zi cum am spus mai sus.

Repet: cinci ani, MINIMUM!

Am publicat pe blogul acesta, un tabel cu timpul alocat şi rezultatele obţinute, din care fiecare poate să îşi verifice şansele de succes.

Potrivit statisticilor de la cursul de afaceri online CBPN 01, cam 95% dintre înscrişi, alocă studiului cam 20 minute pe zi! Mai altfel spus, cam tot atât cât ai aloca unei şuete la o cafea cu un amic. Cine priveşte astfel propriul său viitor, are şanse 99% să sfârşească pe la cozile de la farmacii, jelindu-se tuturor că pensia e prea mică, etc.

Cât priveşte programele de afiliere, asta este o cu totul altă poveste. E un model de afacere, pe care o face cel care are programul, în nici un caz cel care se înscrie şi devine astfel un simplu salariat online!

Există acum pe YouTube mii de videoclipuri cu „oportunităţi de afaceri”.

În cei 18 ani de afaceri, am avut ocazia să cunosc o singură oportunitate de afaceri, oferită de altcineva în afară de propriile mele competenţe: ÎNCHEIEREA PARTENERIATELOR ÎNTRE OAMENI DE AFACERI.

Despre asta însă, poate în alt articol, dedicat temei.

În toate aceste video, este vorba despre JOBURI ONLINE. Niciodată despre AFACERE ONLINE! Doar novicii şi oamenii care se află în general la început de drum pot face confuzii între o afacere online şi UN JOB sau SERVICIU sau SLUJBĂ ONLINE!

Afacerea o face cel care deţine situl. PUNCT!

Toţi ceilalţi sunt simpli angajaţi online!

Acum poate că e clar pentru toţi cum e cu ofertele de „afaceri online”.

Atât timp cât alergaţi după OPORTUNITĂŢI, veţi găsi JOBURI ONLINE. Mai bune sau mai puţin bune şi chiar execrabile, cum sunt PTC & co.

Cum spuneam, o afacere online, înseamnă ani de muncă, înseamnă un portofoliu de lucrări realizate, servicii prestate. Altfel spus, o listă întreagă de COMPETENŢE DEMONSTRATE.

Totuşi, de undeva, TREBUIE SĂ ÎNCEPI.

Şi eu am început prin a învăţa să lucrez cu calculatorul. Dar asta, era acum 16 ani!

În aceşti ani, am adăugat zilnic câte ceva la cunoştinţele mele, la practică şi am acumulat experienţă, atât în lucrul cu calculatorul cât şi în afaceri.

Înainte de a veni în Grecia, în 2009, aveam deja 14 ani de calculatoare, 8 ani de internet, 3 ani de afaceri online, 12 situri web din care 9 făcute pentru clienţi, 11 ani de grafică de prezentare făcută pe bani, pentru clienţii din afacerile mele offline, eram la a doua firmă cu care am acumulat în total 16 ani de antreprenoriat, aveam şi experienţa a 6 ani de PFA pe servicii informatice, cu care am făcut câteva mii bune de euro în anii respectivi. Şi asta, ÎN ROMÂNIA! Câteva mii de euro, în perioada 1998 – 2003, însemnând vreo 20.000 şi chiar peste. Şi repet, ÎN ROMÂNIA!

Dar viaţa e complicată şi, uneori, rămâi repetent pentru că ai rămas corigent la o „materie nesemnificativă”. La mine, „materia nesemnificativă” s-a numit CĂSNICIE ŞI FAMILIE.

Aici însă e enorm de mult de spus! De aceea am şi scris cartea „Casa şi Familia”!

Ca să devii bun online şi e o diferenţă enormă între „bun” şi „cel mai bun” trebuie înainte de orice să pricepi ce înseamnă a munci online! Adică, să ai cel puţin 5 joburi online. Cu cât ai mai multe, cu atât mai bine! Pentru că aici e avantajul ONline, comparativ cu OFFline. Offline poţi avea cel mult 2 joburi, în vreme ce online, poţi avea câte vrei sute şi chiar mii! şi mai mult, poţi să renunţi la cele foarte slabe, pe măsură ce înveţi.

Cam asta ar fi!

Vă recomand ca atare tuturor celor care citiţi acest articol, în loc să faceţi pe ştiutorii să puneţi mâna să învăţaţi. Şi eu învăţ de la o mulţime de oameni, INCLUSIV DE LA FOŞTII MEI STUDENŢI DE LA CBPN 01!

Învaţă de la Ramona „Dojo” Iftode, de la Alex Tiţa, de la Aparaschivei „Adisaan” Adrian, de la Tudor Mateescu, Cristi Marin, Doru Pelivan, Luca Dezmir, Pera Novacovici, Rich Schefren, Mike Filsaime, Bob Proctor, Joe Vitale, Mike Dillard, Lynn Terry, David Vallieres, Ed Dale, Michelle MacPhearson şi până la urmă de la oricine şi de la toată lumea, până deprinzi aptitudinile MINIMALE pentru a îţi crea propriul job online.

DUPĂ ACEEA, putem vorbi despre „Cum mi-am construit primul job online”. Restul, sunt simple cleveteli de tipul „vulpea şi strugurii”.

Lasă un răspuns

