PageRank 1

 Ultimele două zile, m-am ocupat cu punerea la punct a calculatorului. Periodic, e necesară o reinstalare „de la zero”. Chiar şi backup-urile, uneori devin inutilizabile, din anumite motive.

Cu această ocazie, în timpul configurării Chrome browserul pe care îl folosesc cel mai mult am descoperit că acest blog a ajuns la PageRank 1.

Acest articol, are menirea de a oferi o referinţă pentru toţi cei care au reuşit să parcurgă cu bine etapele prevăzute în cursul CBPN 01 şi acum, sunt în situaţia de a îşi consolida nucleul afacerii lor: BLOGUL.

În articolul Monetizarea blogului I, am indicat căile principale prin care ajungem de la valoare la bani.

Totuşi, este important să ştie fiecare că, drumul de la 0 la bani, este asemenea traversării unui deşert: doar cei care sunt foarte hotărâţi şi puternici reuşesc!

Deşertul, în cazul nostru, este numit „anonimat”. Pentru că, de aici începem cu toţii!

Dacă în anumite situaţii de viaţă a rămâne anonim este mai bine, atunci când vorbim despre valoare, crearea şi punerea valorilor în circulaţie, anonimatul este o cale care duce mai curând la pierzanie decât la succes. Pe de altă parte, ieşirea din anonimat, înseamnă multă muncă!

Iată parametrii de bază ai acestui blog, parametri pe care, îi poate lua ca orientare cine ţinteşte să obţină o recunoaştere din partea motoarelor de căutare:

  • Vizitatori unici în 2011 9511;

  • Media lunară 1188 vizitatori;

  • Articole publicate în 2011, 75 aproximativ 9 articole lunar;

  • Masa critică 55 articole;

  • Vânzări produse 7;

  • Medie lunară vânzări = 0,875.

  • Timp de muncă zilnic consumat (media) 60 minute.

Cam acestea sunt datele pe care trebuie să le urmărească oricine. Un blog care este situat sub aceşti parametri după 12 luni de funcţionare, este ori un blog neglijat, ori calitatea sa, lasă mult de dorit!

În ambele cazuri, dacă cel în cauză vrea cu adevărat să muncească de acasă, e cazul să îşi reconsidere modul de gândire şi să îşi ia serviciul, „jobul” în serios!!

Mai mult, o să fac o afirmaţie care o să doară pe mulţi: inclusiv acest blog, cu Page Rank 1, trebuia să fie „mai muncit”! Cum însă timpul meu se divide între familie, casă, viaţă personală şi crearea de produse informaţionale, acordarea de consultanţă-asistenţă şi menţinerea unei întregi liste de bloguri şi grupuri, cred că am demonstrat ce era de demonstrat!

Aşa cum se vede în imaginea de mai sus, există doi parametri esenţiali în evaluarea valorii unui blog: Alexa Ranking şi Google PageRank.

Alexa Ranking

Un blog, trebuie să se situeze în Alexa, sub 5.000.000; unul interesant, sub 3.000.000; unul important, sub 1.000.000; unul valoros, sub 500.000; unul foarte valoros, sub 100.000.

Prin urmare, un blog pentru care Alexa Ranking este mai mare de 5 milioane, e blog de începător. Atunci când vi se cere să faceţi link-exchange, acceptaţi doar de la cineva care are un Ranking apropiat sau mai bun! Altfel, veţi târî o remorcă grea după voi şi motoarele de căutare, vă vor penaliza drastic!

Google PageRank

Acest indicator, are un rol extrem de important. De ce?

Hai să exemplific printr-o valoare concretă, legată de traficul pe care mi-l aduc Google şi celelalte motoare de căutare, pe acest blog. Pe urmă, voi aduce şi câteva lămuriri privind acest indicator, extrem de important pentru orice sit, numit Google PageRank.

Blogul „Cum să faci bani fără bani”, primeşte în medie, o „infuzie” de trafic vizitatori aduşi de motoarele de căutare care înseamnă 11,77% din totalul vizitelor (la data 27 august 2011). Ceea ce este de remarcat este faptul că, numărul vizitatorilor a crescut în ultima perioadă.

Iată o statistică şocantă poate pentru mulţi:

  • Vizite în intervalul 27 iulie 2011 – 27 august 2011 = 786;

  • Vizitatori de la motoarele de căutare = 449;

  • Ponderea traficului furnizat de către motoarele de căutare = 57%.

Şi acum, o întrebare simplă de tot! Cam cât ai plăti să îţi dubleze cineva traficul într-o lună? Ai idee cam cât costă asta?

Interesează-te cam cât costă aşa ceva şi vezi dacă îţi poţi permite să neglijezi motoarele de căutare!

Ce legătură este între Google PageRank şi trafic?

Google PR, este in indicator complex, care în esenţă, relevă valoarea pe ansamblu a unui blog. La fel şi Alexa Ranking.

Cam toate celelalte motoare de căutare se orientează după aceşti indicatori atunci când indexează o pagină sau un sit web. Astfel, cu cât o pagină are un ranking mai bun, cu cât un sit are un ranking mai bun, cu atât importanţa lui pe web este mai ridicată şi, pe cale de consecinţă, el va genera un trafic suplimentar, provenit de la motoarele de căutare.

Pe de altă parte, există oameni care caută astfel de pagini, pentru a îşi face reclamă cu plată. Astfel, aceşti doi indicatori, garantează un număr minim de vizitatori lunar, ceea ce înseamnă un număr garantat de expuneri lunare ale materialelor promoţionale.

Succesul unei promovări, depinde de expunerea care o asigură siturile pe care se face şi care constituie elementele de bază ale campaniei de marketing.

Orice director de campanie, va căuta să aleagă siturile şi blogurile care au minim PageRank 1 sau mai mare, funcţie de tarifele practicate de către proprietarii lor!

Un sit cu trafic mic, asigură expunere redusă; expunerea redusă, înseamnă clicuri puţine pe bannere sau linkuri CTR mic deci, vânzări şi mai puţine!

Astfel, la un blog „proaspăt”, cu un trafic mediu de 200 – 300 unici lunar, numărul de clicuri este sub 10. Cum în principiu la început se face o vânzare cam la 40 clicuri, asta înseamnă o vânzare la circa 4 luni!

Dincolo de veniturile realizabile „direct”, adică prin vânzări, mai trebuie luate în calcul şi cele realizate „pasiv”, adică cele realizate prin afişarea de reclame ale unor clienţi care plătesc.

Astfel de proiecte însă, necesită o bună cunoaştere a pieţei şi abilităţi de negociere.

În fine, închei aici acest mic ghid SEO SEM.

Poate voi reveni asupra temelor Search Engine Optimisation SEOşi Search Engine Marketing SEM.

Anunțuri

5 comentarii (+add yours?)

  1. Codreanu Petru (@codreanupetru)
    Sep 04, 2011 @ 13:18:57

    Recent am gasit ”Ghid de Optimizare WordPress„ scrisa de Radu Tudor
    si se vorbeste despre Miturile PageRang, cei interesati puteți citi informația aici: http://www.scribd.com/doc/39460513/Ghid-de-Optimizare-Wordpress#outer_page_40

    Răspunde

    • banifarabani
      Sep 04, 2011 @ 15:38:20

      Petre, în primul rând, mulţumesc pentru link. Am citit ceea ce ai indicat şi cartea este bine documentată. Povestea SERP, e lungă şi s-au scris şi se scriu mii, sute de mii de pagini lunar.
      Filosofia mea în materie de SEO şi mai ales SERP, este simplă: FII TU ÎNSUŢI!
      A alerga după soluţiile mult lăudate de tip link exchange, comentarii cu unic scop SE positioning, duce invariabil la pierderea indexărilor. Asta mi-a plăcut în carte foarte mult, faptul că se recomandă metode simple şi de bun-simţ. Sigur, există multe metode de a te clasa pe prima pagină cu rezultate. Black SEO însă, aduce rezultate „de-o zi”.
      Sunt enorm de multe de discutat despre SEO şi mai ales SERP, deoarece SERP = Search Engine Rank Positioning, sau SE Results Page, este ceea ce contează.
      Aşa cum explică şi R. Tudor, ce interesează este dacă apari pe primele pagini şi mai puţin să ai PR 10, deşi, e puţin probabil ca o pagină cu PR 10 să apară pe pagina 10 cu rezultate… 😉 :D.
      De fapt, asta este şi ideea: PR are un bun rol orientativ şi te ajută să faci o metrică a blogului, RELEVANTĂ.
      În ce mă priveşte, prefer să îmi fac calculele simplu, aşa cum am indicat în CBPN 02 M1 şi am arătat şi în video-urile realizate pentru curs.
      Dar despre CBPN 02, la vremea potrivită!
      O zi frumoasă!

      Răspunde

  2. banifarabani
    Aug 28, 2011 @ 05:34:08

    Pentru cei care vor detalii privitor la PageRank:
    http://www.webworkshop.net/pagerank.html

    Răspunde

  3. banifarabani
    Aug 28, 2011 @ 05:23:06

    Mulţumesc, asemeni şi vouă! L-am scris ca să aveţi nişte repere pentru a îmbunătăţi blogurile. Blogurile sunt până la urmă, platforma de vânzare de bază! O să scriu şi despre „WordPress pentru afaceri”, dar acum am mult de tot de muncă pe partea practică. Trebuie să mă ocup de cele două situri ale mele.

    Răspunde

  4. Nastase
    Aug 27, 2011 @ 23:16:24

    Foarte interesant articolul .Feliciatri!Weekend placut !

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: