Soluţii gratuite — Dezavantaje

Iată revin cu un articol, după o perioadă ceva mai lungă de pauză.

Voi începe o serie de articole în care voi căuta să prezint concluziile desprinse din derularea cursului CBPN 01 şi desigur, ce perspective sunt mai departe.

O primă discuţie voi deschide acum legată de utilizarea resurselor gratuite.

Fac acest lucru deoarece pe lângă multiplele avantaje ale soluţiilor gratuite, pe care în parte le-am arătat, există şi dezavantaje, care ne conduc la concluzia că încă mai este mult de muncit, enorm de mult, până când vom avea la dispoziţie toate instrumentele necesare dezvoltării unor sisteme gratuite de educaţie, sisteme care să ofere posibilităţi şi şansa unui trai decent şi pe scară largă aceasta însemnând tuturor categoriilor sociale, indiferent de vârstă sau nivel de instruire.

Sunt conştient că am ţintit extrem de sus cu acest curs şi că realitatea ne obligă să regândim totul, funcţie de ceea ce se poate, REALMENTE.

Iată în acest articol, un caz concret.

Pentru a putea asigura grastuitatea unui curs oarecare, este nevoie ca acesta să se bazeze EXCLUSIV pe resurse gratuite.

Acest lucru este mai mult decât evident, deoarece în momentul când există un singur element de cost, acei bani trebuie recuperaţi de undeva şi în mod explicit, de la cei care beneficiază de produs sau serviciu.

Ori, primul element de cost, este însăşi elaborarea cursului. Volumul de muncă şi banii investiţi în CBPN 01, depăşesc lejer 35.000 euro!

Unul din cdele mai importante elemente gratuite folosite în construirea infrastructurii informaţionale a cursului CBPN 01, a fost un serviciu autoresponder GRATUIT. Îl cunoşteam încă din toamna lui 2006: FREEAUTOBOT.COM.

Ei bine, se pare că după circa 7 ani de funcţionare, acest serviciu a fost desfiinţat de către furnizorii săi!

Am fost sesizat de către unul dintre cei mai buni studenţi, Virginia Cepreaga, asupra faptului că de o vreme a încetat să primească cursurile.

Evident, am verificat imediat şi am remediat situaţia prin mail, trimiţându-i cursurile restante. De fapt, fiind vorba despre ultimele 8 cursuri, i-am trimis tot pachetul.

Totuşi problema a rămas!

Care sunt studenţii care au rămas fără cursuri? Pentru că mai sunt şi alţii!

Cine vrea cu adevărat să meargă mai departe, în mod cert, mă va contacta, cum au făcut atâţi alţi studenţi.

Există grupurile şi există blogurile, deci totul se poate rezolva, până la un punct.

Acest punct se numeşte precis, CONTINUAREA CURSULUI GRATUIT.

Aici, ne-am blocat!

În momentul de faţă, am un număr extrem de redus de posibilităţi de a mai asigura gratuitatea cursului şi ele sunt următoarele:

  1. Să realizez un pachet de produse informaţionale pe care să îl transmit printr-un sit de download şi să renunţ la interactivitatea cursului. Probabilitatea ca cursul să continue în acest mod, este de 98% sau chiar mai mult. Voi explica şi de ce, în continuare.
  2. Să caut alt serviciu gratuit de autoresponder. În primul rând, precizez că îl am deja pe listă de cel puţin 6 luni. Se numeşte ListWire şi pare a fi suficient de flexibil şi performant pentru necesităţile cursului. Dar avem aici un mare semn de întrebare: Cât va rezista acest serviciu gratuit? Cu alte cuvinte, când va cădea, asemeni freeautobot.com? Îmi este practic imposibil să evit această întrebare, deoarece va trebui să depun un efort considerabil pentru a reface toate materialele necesare reluării cursului şi a remedierii tuturor celorlalte pagube pricinuite de căderea freeautobot.com. Pentru că mai sunt şi alte pagube şi e nevoie de timp pentru a le remedia pe toate. Ori pentru a dispune de acest timp, trebuie să renunţ fie la a îmi câştiga existenţa, ceea ce mă îndoiesc că ar face oricine altcineva în locul meu, fie să renunţ la somn, odihnă, recreere şi orice altă activitate. Am şi eu totuşi o viaţă personală, o familie a mea şi chiar îmi place ceea ce am realizat cu Monica pe plan personal. De aceea, mă îndoiesc serios că merită să fac un astfel de efort. Sună a sacrificiu stupid şi mi se pare că a face astfel de năzbâtii, e de-a dreptul inutil şi ţine de teribilismele infantile. Oricum, acum îmi lipseşte orice motivaţie pentru a face aşa ceva.
  3. Să instalez propriul meu autoresponder pe hostingul meu. Am testat şi această variantă. Am instalat timp de 3 zile, de dimineaţă până seara, tot ce am găsit FREE şi se potriveşte cu ce oferă hostingul meu. Din păcate, volumul de muncă este enorm şi problema suportului tehnic, lasă de dorit. Pentru că un program complex ca autoresponderul, înseamnă sute, poate mii de ore de programare şi cunoştinţe de nivel înalt în programare. A întreţine sau a crea un astfel de program, înseamnă ceva ce mă depăşeşte. Ceea ce mă conduce la întrebările şi concluziile de la punctul 2.
  4. Să folosesc un serviciu plătit. Exclus din start, deoarece cursul este gratuit şi ar însemna să cheltui eu bani din buzunarul meu, de dragul unor necunoscuţi. Am văzut cam câtă recunoştinţă, bun simţ şi respect manifestă cei care au beneficiat deja de curs, până acum 15 zile, când au survenit problemele. Atunci când vânzările vor acoperi cel puţin cheltuielile lunare cu întreţinerea cursului, o să mai reflectez asupra oportunităţii. Până atunci, prefer să mă ocup cu altceva.
  5. Să folosesc varianta free, a unui serviciu cu plată (getrersponse sau aweber) Aici însă, cunosc evoluţia dinainte. Aş ajunge rapid la limitările variantei free, momnent în care ori aş renunţa la servicii, ori… accept să plătesc o versiune mai bună! Adică, practic am ajuns în punctul de plecare… De unde bani pentru GRATUIT?

Aşadar, încotro?

Da, trebuie clarificată situaţia, pentru că deja sunt oameni care aşteaptă CBPN 02.

În primul rând, trebuie să spun că îmi place să mă ocup cu învăţământul online. Cred în asta şi mai cred că sunt foarte mulţi profesori capabili care, dacă vor vedea acest curs, vor căpăta curajul de a începe viaţa după cu totul alte reguli decât cele făcute de ministerul aşa zisei educaţii. Care educaţie, am văzut cu toţii la capacitate şi bacalaureat. Şi asta, de ani mulţi deja. Cosmetizările adevărului, au devenit deja obiceiuri la ordinea zilei.

Cred că acum, singura alternativă reală la educaţie, sunt cursurile online, învăţământul informatizat şi argumentaţia e prea lungă. Poate am să deschid dezbaterea pe blogul meu personal.

Doar câteva idei:

  1. Pot bebeficia de educaţie toţi cei din casă, indiferent de vârstă şi nivelul curent de pregătire;
  2. Se învaţă în familie şi asta înseamnă enorm de mult pentru cimentarea relaţiilor dintre membrii familiei;
  3. Se evită cheltuielile inutile şi exorbitante pretinse de sistemul de învăţământ pesudo-gratuit pe care îl oferă statul, care, de altfel, percepe peste 550 de taxe şi impozite pentru serviciile execrabile pe care le oferă, alături de miliardele de abuzuri grosolane în serviciu şi de conducerea dictatorială, discreţionară a statului, fără a ţine cont în nici un fel de nevoile reale ale românilor; dreptul la vot a ajuns să fie o bătaie de joc, o simplă formalitate menită să prostească pe cei care mai cred în dreptul la vot şi alte minciuni cum ar fi „democraţie”. Mă opresc aici cu argumentaţia, pentru că tematica blogului e alta. O să revin dacă doreşti să dezbatem, dar aşa cum am precizat, pe blogul meu personal.
  4. Procesul de învăţământ, poate decurge în interesul real al celui educat, cel care simte nevoia de educaţie, fără a avea obligaţia de a înghiţi tone de propagandă politică, religioasă, economică, sau a învăţa zeci de manuale, stupide şi inutile celor mai mulţi.
  5. Profesorii ar fi în măsură să îşi facă realmente meseria, pentru că ar lucra de acasă, ar lucra doar cu cei realmente interesaţi, întâlnirile „tete-a-tete”, având doar un rol de întărire a relaţiilor interumane, de comunicare la nivel energetic, spiritual sau, când se pune problema certificării abilităţilor dobândite, printr-un examen „pe viu”. Las la o parte că ar fi imposibil să lucreze prost, deoarece ar exista o ofertă largă de cursuri şi fiecare interesat, ar alege ce e mai bun pentru el. Ar supravieţui DOAR COMPETENŢELE! De fapt, e principalul motiv pentru care guvernele frânează dezvoltarea învăţământului informatizat: protecţia socială a incompetenţilor, care umplu la refuz tot ceea ce înseamnă aparatul de stat…
  6. Timpul liber. Acesta este cu siguranţă cel mai mare avantaj de care beneficiezi! Poţi învăţa potrivit ritmului tău interior!
  7. Costuri infime! Da, e şi acesta un aspect! Atunci când ai de unde alege, apare şi scăderea preţurilor! De ce stau lucrurile aşa? Deoarece cheltuielile legate de energia electrică, oricum se fac; cele legate de conexiunea la internet, oricum se fac. Dar în acest fel, beneficiază toţi cei din casă, deci practic, costul educaţiei, scade direct proporţional cu numărul beneficiarilor din acea familie! E un avantaj pe care doar un orb pe toate planurile = IGNORANT, îl poate neglija!

Mă opresc aici cu argumentele. Ele sunt mult mai multe, dar, cum am spus e nevoie de o serie de articole în care să dezbatem serios subiectul învăţământului online, cu bune şi mai puţin bune, cu soluţiile existente, cu ce se poate face ACUM, să ne împărtăşim visele, speranţele, realizările şi nerealizările, astfel încât să învăţăm din orice.

4 comentarii (+add yours?)

  1. monicas10
    Aug 28, 2011 @ 08:06:55

    Pentru că am fost cândva elev la o școală îmi amintesc câteva lucruri învățate atunci. Pentru că sunt om și-am mai crescut un pic, îmi amintesc câteva moduri comportamentale observate. Sunt cel puțin trei stadii care se merită a fi enunțate, pentru că fiecare om trece de-a lungul vieții prin toate cele trei!
    Educația începe de la părinți și este inutil să dai vina pe ei toată viața. Îți poate da o anumită influență spre alegerile pe care le faci și atât. Restul depinde doar de tine!
    Care sunt tipurile obișnuite de comportament ale omului:
    1. Dezinteres total. Refuză să asculte sau să-i intereseze ceva.
    2. Ascultă doar ce le atrage atenția.
    3. Modul în care obțin ceea ce își doresc. Aici este un subiect vast, cu multe lucruri de spus… eventual într-un alt articol.

    Răspunde

  2. dictaturajustitiei
    Aug 19, 2011 @ 07:15:07

    o să revin

    Răspunde

    • banifarabani
      Aug 20, 2011 @ 02:08:38

      Aştept!🙂 Am mai trecut şi eu, dar am mult de lucru şi citesc câte puţin pe la mai mulţi…
      Monica se ocupă mai mult cu blogosfera şi ea e cu „feed-back”… Uneori o rog să scrie şi pentru mine, pe ici-colo.
      Împărţim treburile cum putem. Acuma mă muncesc să o ajut să înveţe HTML, ca să se descurce cu pluginuri, widgets şi alte d’astea.
      Toate bune!

      Răspunde

  3. Mara M
    Iul 31, 2011 @ 10:33:42

    Multumesc mult pentru carti,am stat aseara si am studiat din materilalele gasite pe net.Cu drag M

    Răspunde

Lasă un răspuns

