Cum să te aperi de prădătorii online

 Foarte mulţi dintre cei care îşi doresc să lucreze de acasă, sau să înceapă o afacere online, să facă bani pe net, se izbesc de un fenomen care, în lumea reală, este destul de cunoscut: existenţa prădătorilor.

În lumea animalelor, există o categorie de vieţuitoare care poartă denumirea de „răpitoare” sau „prădători”.

Tot aşa este şi în lumea noastră, a oamenilor. „Răpitorii” sau „prădătorii” umanoizi, sunt organizaţi în ceea ce numim generic, „lumea interlopă”. În popor, li se mai spune „pescuitorii în ape tulburi”.

Ca şi în lumea reală şi în Virtualia, avem interlopii noştri; animalele de pradă ale internetului. Oameni care sunt gata să facă orice murdărie, pentru a obţine bani.

Întrebarea care se pune, este:

Cum îi descopăr?

Iar următoarea, poate la fel de importantă, prin consecinţe este:

Cum mă pot apăra de prădătorii online?

În vreme în lumea fizică ei acţionează folosind forţa brută şi armele, online, situaţia este mult diferită.

Online, este lumea informaţiei! Prin urmare, există mult mai multe posibilităţi de a ne apăra de astfel de tentative de escrocherie şi furt, de minciună şi nemernicie, INFORMÂNDU-NE CÂT MAI BINE.

Există din păcate mulţi nemernici pe internet, care vor să profite de neştiinţa şi naivitatea oamenilor, oferindu-le aşa zise „oportunităţi de afaceri”, mai ales în zona în care nivelul de pregătire este scăzut.

Siturile de tipul „Work From Home” şi mai ales cele de tipul „Data Entry”, sunt în cea mai mare parte a lor, SCAMS.

Subiectul este vast şi necesită o dezvoltare pe multe pagini.

Ideea este că şi eu, ca mulţi dintre participanţii la viaţa online, am căzut în astfel de capcane. Uneori, totul s-a soldat cu dezamăgirea, cu speranţele spulberate, cu timpul pierdut şi cam atât. Au fost însă vreo două situaţii când am pierdut şi bani… Asta este!

Pentru a veni în ajutorul celor care vor să înveţe să aprecieze corect o propunere de job online sau de parteneriat la o afacere online, m-am decis să scriu o carte şi să prezint în ea cazuri concrete de astfel de „modele de afaceri”.

Cartea se numeşte „Bani pe net uşor şi repede” şi este destinată tuturor celor care vor să înveţe să se ferească de „marea cu sarea” şi alte promisiuni din categoria „prea frumos pentru a fi adevărat”.

Am scris cartea în primul rând pentru mine, să îmi amintească de faptul că neatenţia costă dar mai ales pentru cei pe care, citirea acestei cărţi poate să îi împiedice să ia decizii pe care mai târziu să le regrete.

Fără a fi un tratat de specialitate în domeniul siturilor SCAM („vrăjeală”, „minciună”, „ţeapă”), m-am străduit să ilustrez în carte ceea ce poate „produce” o minte umană îndreptată către rele. Regretabil este faptul că se găsesc milioane de astfel de situri pe net şi am considerat că e cazul să atrag atenţia tuturor celor care vor să ia în serios riscurile goanei după bani pe net făcuţi uşor şi repede.

Te invit acum să descarci această carte şi îmi exprim speranţa că o vei folosi înţelept, pentru a te apăpra de astfel de agresiuni în Virtualia.

Dacă ai cumva şi o experienţă neplăcută, mi-ar fi de folos să îmi trimiţi povestea ta, pentru ca într-o ediţie viitoare a cărţii, să o integrez ca material ajutător în categoria cazuistică.

Lectură plăcută!

Toate cele bune şi succes în depistarea prădătorilor online,

Şerban Stănescu, din Lumea lui Ainival, Proiectul ZENLA

3 comentarii (+add yours?)

  1. rus8anca
    Mai 22, 2011 @ 18:22:58

    🙂

    Răspunde

  2. Nastase
    Mai 22, 2011 @ 14:56:45

    Foarte adevarat ,trebuie sa fii foarte informat si sa testezi prin urmatorul link – – http://www.sitejabber.com/reviews/www.situlcăutat.ro siteurile scam.
    Sunt deasemeni copii ale siteurilor originale si fara securitate in care poti sa pierzi bani .Felicitari pentru carte.

    Răspunde

    • banifarabani
      Mai 22, 2011 @ 15:11:49

      Mulţumesc mult Silvia! Am scris-o cu gândul la zilele când căutam febril soluţii de făcut bani pe net. Ca orice începător, dădeam peste tot felul de chestii, care de care mai atrăgătoare! Mi-au mâncat enorm de mult timp. E drept, am învăţat din asta, dar mulţi se grăbesc să se înscrie pe tot felul de situri care promit… Ceea ce vreau să realizez cu această carte, este să previn atât cât se poate, pierderea de timp şi de bani. Eu aveam atunci şansa extraordinară de a avea în spate circa 30 de ani de limba Engleză practică şi vreo 6 ani de net. Totuşi, am căzut şi eu de vreo 2 ori în capcană. Am pierdut ceva bani, vreo 80 sau 90 USD. Destul de mulţi pentru România… Ar fi păcat acum să păţească şi alţii aşa ceva, aşa că, am scris cartea.
      Îi mulţumesc pe această cale lui Carmen Anca Rus, care mi-a deschis ochii şi m-a convins să o scriu!

      Răspunde

Lasă un răspuns

