Monetizarea blogului 03

 Astăzi, vom vorbi despre transformarea unui talent, a unei aptitudini sau înclinaţii în produs sau serviciu.

Mă voi referi la talentul literar, pentru că sunt mai familiarizat cu acest talent, dar ceea ce voi puncta, are valabilitate generală şi e bine să reţinem asta.

Aşadar, am descoperit că am talent literar. Foarte multă lume consideră că a avea talent, înseamnă că eşti deja notoriu. Altfel spus, mai toată lumea confundă talentul, aptitudinile, înclinaţiile cu celebritatea şi imaginea publică.

Ei bine, talentul este cu totul altceva. TALENTUL ESTE O RESURSĂ, UN POTENŢIAL.

Ca să dau un exemplu intuitiv, oricine poate deveni şofer. Totuşi, pentru a deveni şofer, trebuie să îndeplineşti nişte condiţii minimale: să înveţi legile privind circulaţia pe drumurile publice, să înveţi apoi să mânuieşti comenzile unui vehicul dintr-o clasă oarecare (motoretă, motocicletă, autoturism, camion, autobuz, etc.) iar apoi să susţii un examen în cadrul căruia să demonstrezi însuşirea cunoştinţelor teoretice şi a acestor deprinderi practice.

Fasptul că ai talent la mecanică, se reflectă în durata învăţării şi în succesul la examen. Totuşi, oricât talent la mecanică şi tehnică ai avea, e foarte puţin probabil ca prima oară când vezi un autoturism şi te urci la volan, să circuli CORECT.

Tot aşa este cu talentul literar şi cu oricare alt talent.

Să revin însă la modul în care transformăm talentul literar în produse şi servicii pe care le putem schimba pe piaţa de valori, fie pentru bani, fie pentru un alt produs sau serviciu.

Primul pas, scrierea articolelor. Cea mai simplă modalitate de a îţi exersa şi dezvolta talentul literar,m este să înfiinţezi un blog. Prin urmare, aceasta este o primă metodă.

Poate fi pentru început, un jurnal în care scrii pur şi simplu ce anume crezi tu că ar trebui să scrii. Mai corect, CE SIMŢI NEVOIA SĂ SCRII.

Apoi, făcând o analiză a numărului de cititori al fiecărui articol în parte, determini ce anume interesează oamenii din ceea ce ai scris. Astfel, te vei putea focaliza asupra acelei tematici specifice.

La un moment dat, blogul va ajunge să aibă un număr semnificativ de vizitatori dar în egală măsură şi un mare număr de articole publicate.

Al doilea pas, transformarea articolelor în eBook. Gruparea articolelor publicate pe teme şi sub-teme, te poate conduce la un rezultat interesant. De exemplu, dacă ai să presupunem două sute de articole publicate şi din acestea cam 50 sunt pe aceeaşi temă, admiţând că scrii articole de circa 600 cuvinte, înseamnă că poţi să transformi acele articole într-un eBook! De vreme ce ai talent literar, înseamnă că ştii ce ai de făcut. Totuşi, pentru a ajuta pe cei cu emoţii şi care încă se mai tem, iată în continuare ceea ce este de făcut.

Din fişierul în care ai scris articolele la mine fişierul se numeşte exact ca blogul, „banifarabani.wp.com.odt selectezi articolele care pot fi incluse într-o carte, datorită tematicii comune pe care o abordează şi o dezvoltă. Creezi apoi un fişier nou, cu numele ales pentru viitoarea carte. Deschizi fişierul şi începi să copiezi fiecare articol în noul fişier, în ordinea în care ai stabilit să construieşti cartea. Ordinea este importantă pentru a da un caracter cursiv conţinutului. Verifici în continuare dacă „se leagă” capitolele între ele şi, acolo unde este cazul, rescrii şi finalurile şi începuturile articolelor devenite acum capitole de carte.

Revezi şi rescrii fiecare capitol în parte, până când totul „sună” ca o poveste, până când obţii cursivitatea necesară şi „căldura” pe care trebuie să o emane textul CA ÎNTREG.

După ce ai terminat, exporţi fişierul în format PDF şi urmează partea tehnică de punere în circulaţie pe internet, a cărţii astfel realizate.

Dar despre asta, poate într-o carte viitoare! Mă gândesc de altfel de la o vreme încoace, să povestesc într-o carte, cum am parcurs drumul de scriitor şi tot ce a însemnat povestea publicării cărţilor mele online. Un fel de jurnal sau cam aşa ceva.

Al treilea pas, punerea în circulaţie. Subiectul fiind de mare anvergură, cum spuneam, o să îl abordez într-o carte. Esenţialul însă, trebuie punctat. Primii paşi în introducerea în circulaţie a cărţii, înseamnă să scrii un articol în care să anunţi vizitatorii blogului despre apariţia cărţii. Pentru a asigura un impact pozitiv, ai nevoie de o copertă sugestivă pentru conţinutul cărţilor. Ideal este să ai şi un header pentru pagina de prezentare şi un set de minimum două bannere, unul 120×244 şi altul 460×68. În articol, plasezi coperta şi dacă este o carte FREE, sub imagine, plasezi şi un link spre fişierul PDF care este cartea. Bannerele, le plasezi cum se poate vedea pe acest blog, atât în coloanele laterale cât şi în articol. Pentru ca ea să poată fi descărcată, ai nevoie să ai un hosting sau cel puţin un hosting virtual. O astfel de soluţie este DropBox.com.

Odată plasată cartea pe spaţiul de hosting (upload pe serverul de download) ai adresa web de la care poate fi descărcată cartea. Există destule hostinguri gratuite, deci fără probleme, poţi să îţi plasezi cartea pe un server web. Construieşti apoi o pagină de prezentare a cărţii, eventual şi cu nişte opinii ale cititorilor, cu coperta şi fie dai direct link-ul de download, fie foloseşti un formular de înscriere, pentru a obţine adresa de mail a celor interesaţi de download, mecanism care îţi permite să îţi construieşti lista de contacte. De aici mai departe, totul depinde de cum ştii să îţi faci promovarea acelei pagini. FaceBook, Twitter, StumbleUpon, Digg, sunt doar câteva soluţii. Poţi face dacă ştii cum şi o serie de spoturi publicitare şi să le urci pe YouTube sau alt sit similar.

Pentru cei care au terminat cursul, cred că este destul de clar cum am procedat eu cu cărţile mele, au văzut şi videoclipurile şi paginile de download. Am făcut totul singur, deci se poate.

Este adevărat, volumul de muncă necesar pentru a ajunge la un astfel de rezultat, depăşeşte 5 ani de muncă dedicată, zilnică.

Este şi motivul pentru care am iniţiat Proiectul LaserBiz. În echipă, totul poate fi scurtat cu multe, foarte multe luni şi chiar cu ani!

Pasul patru, transformarea eBook în audio-book. Dat fiind faptul că ai propria ta carte deci deţii drepturi de autor o poţi transforma în alt produs informaţional: audio-book. Procedura înseamnă pur şi simplu să îţi cumperi o cască cu microfon sau fie şi doar un microfon pentru PC, să dai drumul la „Audacity” şi să citeşti capitol cu capitol cartea. După fiecare capitol, ajustezi micile scăpări cu Audacity, apoi salvezi totul, exporţi în MP3 şi urci pe un MP3 Player. Din acest moment, poţi să îţi asculţi cartea oriunde, economisind astfel un timp preţios. De exemplu, dacă trebuie să mergi la facultate şi asta înseamnă o oră de mers cu autobuzul, ai câştigat o oră! Dar gândeşte-te la miile de oameni care sunt în aceeaşi situaţie şi poate preferă o variantă audio a cărţii tale!

Eu spre exemplu, mi-am planificat să transform în audio-book toate cărţile publicate!

Un prim pas, l-am făcut cu ghidul scris pentru colaboratorii şi partenerii mei din ParteneriatZP. Am deja 13 capitole finalizate. Mai trebuie să pun linkurile la dispoziţia lor.

Un mare avantaj, este faptul că poţi vinde separat trackurile! Dacă spre exemplu ai pus FREE cartea pe net sub formă de eBook, atunci oamenii interesaţi fie vor cumpăra-o integral în versiune audio, fie vor cumpăra doar acele capitole care le-au plăcut foarte mult!

Deocamdată, cam asta ar fi!

În articolul viitor, voi vorbi şi despre cum pot fi valorificate transformate în produse alte aptitudini, pasiuni, talente.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: