Monetizarea blogului 02

 În primul episod despre monetizarea blogurilor, am vorbit despre patru direcţii de urmărit şi dezvoltat atunci când concepem un blog şi scriem articole.

Reiau aceste direcţii:

convertirea unei aptitudini într-un produs folositor. Realizarea de materiale de instruire. Cursul CBPN 01, articolul despre audio-book, tutorialele video pe care le-am realizat, cărţile FREE pe care le-am publicat, sunt exemple de astfel de materiale care pot fi realizate. Acest blog, este un alt exemplu.

promovarea produselor realizate., Aici, menţionez pe scurt modul în care am promovat cursul, atât în cadrul acestui blog, cât şi prin videoclipuri, articole, linkuri, Twitter, FaceBook.

cunoaşterea, utilizarea, crearea şi asamblarea într-un mecanism funcţional a elementelor necesare punerii în circulaţie şi respectiv în vânzare a valorilor create şi promovate. Despre asta, vom vorbi într-un articol viitor. În cadrul cursului CBPN 01, am prezentat (Cursul 11) o diagramă a unei afaceri, cu orientare către afacerile online.

furnizarea şi obţinerea de informaţii cu privire la produsele existente pe piaţa de valori. Este un element cheie şi vreau să reţii următoarea expresie: STUDIU DE PIAŢĂ. Vom reveni asupra conceptului.

În cadrul cursului CBPN 01, am urmărit să „turnăm fundaţia” unei afaceri online şi chiar am realizat asta unii dintre noi. Cei care s-au limitat la a citi cursul, au făcut-o în detrimentul lor.

Tot în cadrul cursului, am demonstrat practic cum se construieşte o comunitate, cum poate fi asigurată comunicarea între membrii comunităţii.

În cadrul cursului am insistat asupra COMUNICĂRII.

Comunicarea este vitală, atât pentru cumpărător cât şi pentru vânzător. Piaţa de valori sau piaţa de desfacere, se naşte tocmai ca urmare a necesităţii schimbului de valori termenul economic este „mărfuri” dar multora le scapă din vedere că înainte de efectuarea schimbului propriu-zis, are loc schimbul de informaţie. Cu alte cuvinte, COMUNICAREA.

Cele patru direcţii menţionate, au ca numitor comun, tocmai comunicarea, nevoia de informaţie a fiecăruia dintre noi.

Un scurt exemplu.

Vreau să plec în concediu, să zicem la mare. Am nevoie să ştiu foarte multe! De exemplu, prognoza meteo pentru perioada aleasă, rutele posibile pe care se poate ajunge, mijloacele de transport disponibile, unităţile de cazare disponibile, gradul de confort oferit, preţurile, tipul de servicii oferite pensiune completă, demi-pensiune, doar cazare, facilităţi de comunicare cum ar fi telefonie, internet, TV, etc.

Fără a avea aceste informaţii, îmi rămâne ca unică alternativă să merg „la risc”. Altfel spus, să descopăr la faţa locului ce anume oferă piaţa locală.

Se naşte atunci întrtebarea: Şi concediul, ce mai e? Alergătură de colo-colo în căutarea „paradisului pierdut”?

Prin urmare, schimbul de informaţii privind cererea şi oferta, sunt vitale pentru fiecare dintre noi, indiferent de perspectiva din care privim: ANTREPRENOR sau CLIENT.

De altfel, e destul de uşor de observat că suntem atât clienţi cât şi vânzători, într-o anumită proporţie. Ne vindem timpul, sau ne vindem produsele muncii şi atunci, suntem vânzători. Cumpărăm o mulţime de valori care ne sunt necesare traiului zilnic şi atunci, suntem cumpărători.

Blogosfera, bloggerii, pot să contribuie la ridicarea calităţii schimbului de informaţie, tocmai prin furnizarea de informaţii cu privire la ceea ce se petrece în viaţa de zi cu zi. Şi pot face asta, la modul foarte plăcut: DIN PASIUNE, CU TALENT.

Mie spre exemplu, îmi place să scriu. Fără îndoială, pot scrie la întâmplare, fără vreun obiectiv precis, pot face deci un blog „cu de toate”, dar cât de folositor este un astfel de blog?

E important să ne întrebăm cât de folositor este blogul. Şi aici, pentru a găsi un răspuns valoros, avem instrumentul numit „Statistici”. Vom vorbi mai pe larg despre metrica blogului în seria de articole despre metrică.

Ceea ce voi puncta acum, este faptul că avem online instrumentele necesare pentru a afla ce anume consideră vizitatorii folositor pe blogul nostru. Ca să glumesc puţin, modulul de statistici, este „stetoscopul” cu care urmărim „bătăile de inimă” ale publicului nostru.

Este pulsul ridicat? Are publicul emoţii? Creşte numărul de vizitatori! Scade pulsul? E clar! Interesul este scăzut pentru subiectul abordat! Sau poate că abordarea temei este prea vagă, prea lipsită de detalii de interes, prea generală şi s-au mai scris multe articole de acest fel.

Vorbim în acest serial despre monetizarea blogurilor. Pentru ca un blog să poată aduce bani, avem nevoie să prezentăm produse şi servicii spre vânzare, care este modalitatea cea mai consistentă de a face bani cu un blog.

Pentru a face însă aşa ceva, este necesar ca noi înşine să fim cunoscuţi şi apreciaţi pe piaţa de valori. În cazul nostru, pe internet.

Foarte mulţi bloggeri se amăgesc cu ideea că pot face mii de euro cu un blog cu 4 sau 5 articole, înfiinţat ieri. Hai să fim serioşi! TU, ai cumpăra aur de la un individ necunoscut, care te acostează pe stradă şi îţi propune „o ocazie execpţională”?

Ştiu că sunt mii de situri care promit marea cu sarea, doar în România! Totuşi, eu vă amintesc faptul că petrecem în şcoli 12 ani, la capătul cărora, competenţa noastră primeşte calificativul „muncitor necalificat”. Desigur, mă refer la majoritate, pentru că sunt şi „vârfuri”, care la 20 de ani au deja un loc de muncă asigurat, cu un contract încheiat.

E bine să înţelegem cu toţii că şi pe internet, lucrurile se petrec absolut la fel. Începem ca „muncitor necalificat” pe internet şi, treptat, învăţând, ne dezvoltăm baza minimală de cunoştinţe, dezvoltăm apoi anumite competenţe potrivit aptitudinilor pe care le avem şi ABIA DUPĂ ACEEA, putem pretinde „să facem bani pe net”.

Iar în tot acest proces de auto-instruire, un rol extrem de important îl joacă…?

Dacă te-ai gândit la „blogurile”, atunci ai dreptate!

Blogurile joacă un rol cheie în procesul de instruire al tuturor participanţilor la fenomenul numit INTERNET.

Ai un blog cu multe articole? Eşti apreciat! Ţii cont de ce teme vor vizitatorii să abordezi? Eşti apreciat! Oferi opinii juste? Eşti apreciat!

Asta înseamnă pe scurt COMPETENŢĂ ŞI PROBITATE PROFESIONALĂ.

Poţi face ceva de unul singur pe net? Da, am mai spus asta în articolul „Job sau afacere online”. Volumul de muncă necesar a fi depus însă, este mare şi tot ceea ce poţi face la un moment dat, este să ai un loc de muncă, „un job” pe internet. Şi trebuie să fii perfect conştient de asta şi să accepţi asta cu seninătate, ca pe o etapă necesară, inevitabilă.

Competenţa se dobândeşte prin muncă şi în timp.

Şi aici, intervine ECHIPA.

Am scris deja două articole pe tema aceasta. Poate voi mai scrie. Deocamdată, ceea ce vreau să subliniez este faptul că, în echipă, talentele pot fi depistate mult mai repede, aptitudinile pot fi testate mai uşor şi fiecare poate să colaboreze cu acele persoane a căror înzestrare este cea potrivită îndeplinirii obiectivelor propuse.

Pentru asta însă, este nevoie de COMUNICARE.

Aşa cum am demonstrat la cursul CBPN 01, comunicăm prin bloguri, mail, messenger, video-chat, grupuri. Unii dintre noi, sunt mai avansaţi şi au propriile situri. Asta e foarte bine! Putem învăţa unii de la alţii.

Un job care aduce bani

Putem să creăm joburi online? Eu spun FĂRĂ DUBII, DA!

Orice blogger poate face bani, atât timp cât vine în întâmpinarea nevoilor oamenilor prin conţinutul pe care îl publică pe blogul său!

Am amintit în articolul precedent despre Proiectul LaserBiz.

Acest proiect proaspăt inaugurat, este exact ceea ce am putea numi „o fabrică”, în care avem o ofertă largă de joburi online.

Oricine este interesat poate participa, dacă îndeplineşte nişte condiţii minimale. Pe lângă asta, are posibilitatea de a obţine FREE produsele şi serviciile oferite în cadrul proiectului, construirea unei prezenţe online, consolidarea acesteia şi încă multe altele.

Este o demonstraţie de îmbinare fericită a oamenilor şi talentelor lor, cu elemente de infrastructură informaţională, pentru a construi o afacere comună, cu avantaje şi implicaţii largi pentru fiecare participant.

Putem să facem bani pe net, iar Proiectul LaserBiz, este unul din mecanismele posibile.

Vom mai vorbi despre acest proiect mai târziu.

Ideea care trebuie reţinută aici însă, este că putem face bani pe net, DACĂ:

putem scrie şi publica pe un blog, o recenzie la un produs sau serviciu;

avem un produs şi/sau serviciu propriu;

avem suficientă experienţă şi autoritatea necesară pentru a recomanda alte afaceri care sunt în derulare (affiliates);

avem suficientă experienţă să facem campanii de promovare pentru diferiţi beneficiari, care au produse şi servicii şi au nevoie de publicitate şi promovare;

avem suficientă experienţă să realizăm materiale educaţionale şi/sau promoţionale: cărţi tehnice, manuale, tutoriale, tutoriale video, tutoriale audio, spoturi publicitare, videoclipuri, etc.

avem de la cine învăţa şi avem un grup de colaboratori cu care să facem schimb de experienţă.

Din perspectiva realizării de venituri pe net cu bloguri, pot spune că este cea mai comodă, cea mai simplă metodă şi care poate fi pusă în practică cel mai uşor.

În articolul viitor, voi vorbi despre cum ajungem de la talent la produse şi servicii.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: