Monetizarea blogului 01

 Vacanţa pe care mi-am luat-o s-a încheiat!

Întrucât există foarte mulţi bloggeri care se întreabă cum se poate valorifica un blog, astăzi vom discuta puţin despre monetizarea blogurilor.

Orice blog, este în primul rând un instrument de informare. Vizitatorii, vin cu un scop bine determinat, acest scop fiind să obţină informaţiile de care au nevoie.

Cum tema acestui blog este dedicată convertirii valorilor în bani, vom aborda acum tematica conţinutului unui blog şi a modalităţilor în care putem:

realiza conţinut care să atragă vizitatorii;

valorifica aptitudinile şi talentele cu care suntem înzestraţi;

crea conţinut şi totodată beneficia de pe urma efortului depus pentru a crea acest conţinut.

În cadrul cursului CBPN 01, am construit scheletul sistemului minimal al unei afaceri online, care are trei componente importante: produsele şi serviciile, mecanismul de încasări-plăţi şi mijlocul de comunicare cu posibilii clienţi, deci, cu vizitatorii.

În unul din comentariile de pe blog, mi s-a pus întrebarea „OK. Am reuşit să creez conţinut, am învăţat să atrag vizitatori şi acum, ce fac cu ei?

Mesajul m-a amuzat iniţial, apoi mi-am dat seama că sunt mulţi care bănuiesc CE, dar foarte puţini care ştiu precis cum se transformă conţinutul unui blog în bani pe de o parte şi ce anume să scrie ca să atragă vizitatori pe de altă parte.

În contextul afacerilor online şi a conceptului Home Business, printre cele mai importante şi căutate informaţii sunt cele legate de instrumentele, mijloacele, metodele specifice, destinate:

convertirii unei aptitudini într-un produs folositor. Generic acestea se numesc „tutoriale”. Astfel, pentru cei care au o aptitudine, zona maximă de interes, este aceea de a obţine informaţii privind modul în care pot utiliza calculatorul pentru a produce de exemplu o carte electronică, un audio-book, un manual, o serie de articole cu caracter aplicativ, o serie de videoclipuri de instruire tutoriale video în care să îşi prezinte cunoştinţele şi experienţa acumulate în domeniul sau domeniile care îi pasionează.

promovării produselor realizate, în vederea informării pieţei şi atragerii acelor vizitatori care sunt interesaţi, întrucât aceştia sunt potenţialii cumpărători.

cunoaşterii, utilizării, creării şi asamblării într-un mecanism funcţional a elementelor necesare punerii în circulaţie şi respectiv în vânzare a valorilor create şi promovate.

furnizării dar şi obţinerii de informaţii cu privire la produsele existente pe piaţa de valori, astfel încât, decizia de vânzare şi în egală măsură de cumpărare, să poată fi luată în condiţiile cele mai bune, aceasta însemnând să luăm decizii informate, bazate pe o cunoaştere cât mai bună a produselor şi serviciilor existente.

Iată deci patru direcţii majore, către care ne putem orienta tematica blogului pe de o parte şi conţinutul articolelor publicate pe de altă parte.

Vreau să precizez acum că, orice afacere trebuie să se bazeze în primul rând pe conceptul de a servi oamenii, adică, de a acoperi o nevoie reală a oamenilor.

Atât timp cât afacerea ţinteşte exclusiv profitul financiar, mai devreme sau mai târziu, se va transforma într-o afacere anti-economică, care va produce de dragul de a produce, va promova agresiv şi va exagera în mod deliberat atât calitatea cât şi valoarea produselor şi serviciilor, fără a ţine seama de utilitatea reală a acestora, de măsura în care acestea acoperă nevoi reale, ale unor oameni reali, unicul mobil fiind pervertirea potenţialilor clienţi, dezinformarea grosolană, astfel încât aceştia să cumpere orice, dar să cumpere.

Din păcate, suntem cu toţii martorii degradării pieţei exact în sensul arătat mai sus.

Iată deci care este o direcţie importantă către care se poate orienta un blog şi este normal să se orienteze, indiferent de tematica abordată: CORECTITUDINEA ŞI ONESTITATEA INFORMAŢIILOIR FURNIZATE.

Este ştiut faptul că orice om pasionat, va vorbi cu plăcere despre pasdiunea sa şi chiar mai mult decât atât, el poate oferi informaţii valoroase tuturor celor care au această pasiune.

Pe de altă parte, un om talentat, pasionat, care are deci o aptitudine oarecare, va putea să acumuleze o experienţă mult mai bogată, mai nuanţată în acel domeniu.

Dificultatea de care ne izbim toţi în viaţă însă, constă în aceea că, necesităţile noastre, sunt în număr mult mai mare decât aptitudinile, pasiunile, talentele.

De aici, rezultă necesitatea de a comunica cât mai mult între noi: AVEM NEVOIE DE INFORMAŢII CORECTE!

Ca să ofer un exemplu, voi spune o povestioară scurtă.

Atunci când m-am decis să îmi cumpăr instrumentul cu claviatură (Behringer UMX 610) pe care l-am prezentat în videoclipul „Tu ce faci pentru tine”, am vizitat mai multe magazine, am văzut mai multe tipuri de instrumente, fiecare cu alte caracteristici. Decizia de cumpărare însă, era condiţionată de preţ, care trebuia să fie mic. Totuşi, aveam nevoie şi de un instrument suficient de flexibil, care să îmi permită anumite posibilităţi.

Am ajuns la un moment dat la un magazin în care patronul este pasionat de muzică şi chiar cântă, având propria sa trupă. El mi-a oferit explicaţii detaliate, făcând un studiu comparativ a ceea ce se poate obţine pentru o sumă de bani fixă şi care sunt posibilităţile de a maximiza performanţa obţinută.

Prin contrast, ceilalţi vânzători, prezentau produsele doar prin prisma avantajelor oferite de fiecare instrument. Nimic despre dezavantaje, despre motivul pentru care un instrument ori altul e mai scump şi despre încă multe alte detalii necesare la achiziţionarea unui echipament oarecare.

Prin urmare, modul în care un om pasionat poate prezenta o ofertă oarecare, este cu totul altul decât modul în care prezintă aceeaşi ofertă un simplu comerciant, al cărui unic obiectiv este să smulgă din buzunar banii clientului.

Patronul de care am amintit, este conştient că dacă eu sunt mulţumit de modul în care mi-a acordat asistenţa la cumpărare, voi mai cumpăra de la el şi altă dată.

Absolut acelaşi lucru se petrece şi în mediul online.

Blogul cel mai vizitat, este cel care oferă informaţiile care permit luarea deciziei celei mai avantajoase pentru consumatorul de valori sau, altfel spus, cumpărător.

Pe de altă parte, a avea un blog de calitate, înseamnă un efort destul de mare consumator de resurse. Această stare de fapte, ne conduce pe unii dintre noi la situaţia paradoxală de a şti tot ce ai nevoie să ştii, de a putea face tot ce ai nevoie să faci, dar şi de a fi în incapacitatea de a pune în practică în timp util, toate acesate cunoştinţe şi experienţa aferentă lor.

Ei bine, în acest caz, soluţia este COMUNICAREA.

Comunicând cu ceilalţi participanţi la activităţile din mediul online şi offline, ne putem pune experienţa şi cunoştinţele la dispoziţia celor care le solicită şi astfel, contribuim la fluidizarea circulaţiei valorilor.

Pe de altă parte, marele avantaj al mediului online, este că ne putem adresa oricâtor posibili clienţi, scriind o singură dată un articol, o carte, realizând un tutorial, etc. Pe scurt, factorul ADRESABILITATE, este incomparabil în mediul online faţă de mediul offline.

Simplist şi sugestiv: Cu câţi oameni poţi vorbi într-o zi? Un articol publicat, poate fi citit de mii de vizitatori = MII DE OAMENI!

Închei acest articol cu o serie de concluzii scurte:

1. Pasiune + Experienţă = articole de calitate + produse şi servicii.

2. Articole de calitate = produse informaţionale = drepturi de autor = vizitatori mulţumiţi = viitori clienţi = bani sau schimb de produse şi servicii.

3. Oameni pasionaţi şi cu experienţă + produse şi servicii + informaţie de calitate + piaţă de valori = CIRCUIT ECONOMIC sau TRANZACŢII sau SATISFACEREA NECESITĂŢILOR INDIVIDUALE

În episoadele următoare, voi vorbi despre transformarea pasiunilor în produse şi servicii, promovarea produselor şi serviciilor cu ajutorul blogurilor, construirea unei pieţe de valori, mecanismele necesare funcţionării unei pieţe de valori şi despre soluţia concepută de noi pentru a reuni toate acestera într-un sistem funcţional: Proiectul LaserBiz.

7 comentarii (+add yours?)

  1. Trackback: PageRank 1 « Cum să faci Bani Fără Bani
  2. Moi
    Mai 05, 2011 @ 21:22:36

    Felicitari!

    Răspunde

  3. Nastase
    Mai 04, 2011 @ 21:28:17

    Felicitari pentru realizarea proiectului LaserBiz.Succes si la alte proiecte interesante!

    Răspunde

    • banifarabani
      Mai 05, 2011 @ 00:45:47

      Mulţumim! Cred că Monica a fost „drojdia” care a făcut „să crească aluatul”. Căutam o soliuţie pentru a promova cărţile scrise sau anunţate de voi, cei de la curs: Cosmin Soameş, Anca Rus, Mihăiţă Sprînceană, Monica. Conştient fiind că e practic imposibil şi cred că şi oarecum stupid să vă constrâng să parcurgeţi gologota pe care am urcat eu, voiam ceva f. f. simplu de aplicat, dar şi foarte eficient. Şi mi-a venit ideea! Am pornit de fapt de la schema din Cursul 11. Acolo însă, este o schemă complexă, pentru o afacere mare, cu multe ramificaţii. Mi-am zis că poate fi simplificată şi am luat ca bază schema propusă şi dezvoltată la curs: Blog–Produse–PayPal–Bancă. A ieşit de aici, Proiectul LaserBiz

      Răspunde

  4. banifarabani
    Mai 04, 2011 @ 09:23:52

    @ Anca Rus:
    Mulţumesc! Am revenit cu un material destinat mai ales bloggerilor. Şi articolele următoare, vor trata tot problema monetizării blogurilor, în general. Mă gândesc în special la voi, cei care aţi absolvit cu bine cursul şi care, acum, trebuie să treceţi la nivelul următor. Adică, să adăugaţi mai departe „piese” noi scheletului afacerii online. Pe de altă parte, voi cei care aţi terminat şi aveţi bloguri, sunteţi exemple vii pentru studenţii de la curs, sunteţi cei care „au reuşit” şi ca o consecinţă imediată, puteţi să îi ajutaţi, să îi îndrumaţi pe cei care se află la început şi încă au tot felul de frici.

    Răspunde

  5. rus8anca
    Mai 04, 2011 @ 09:15:16

    Bine ai revenit!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: