Metrica în afaceri 01

Astăzi încep un nou mini-serial. Metrica în afaceri, este una dintre temele fundamentale.

În curs şi în articolele publicate, am insistat asupra unor aspecte cheie. Multe dintre acestea, sunt valabile şi în mediul clasic, offline şi în mediul online.

Iată-le din nou, pe cele mai importante: Talentul; TIMPUL; Blogul; Conţinutul; Contul PayPal; Comunicarea; Parteneriatele.

Astăzi, putem vedea aceste aspecte ca şi cum ar fi nişte „puncte”.

Ştiu că este dificil să întrevezi viitorul unei afaceri privind nişte „puncte”.

De aceea, vă voi aminti un alt subiect cheie, care vă ajută să conectaţi punctele într-un plan: Schema generală a unei afaceri, schema prezentată în Cursul 11.

Totuşi, chiar şi aşa, lipseşte conexiunea cu TIMPUL.

Conexiunea cu TIMPUL, o realizăm cu ajutorul METRICII.

Ce înseamnă „metrică”?

Deşi este oarecum intuitivă noţiunea, ea necesită detaliere. Principial, aşa cum ţi-ai putut deja da seama, este vorba despre „a măsura”. Altfel spus, măsurători.

Dincolo de conţinutul spumos şi ameţitor ca şampania franţuzească a 95% dintre reclamele de pe net care ne momesc cu formula magică „bani pe net uşor, repede şi fără nici un fel de cunoştinţe”, există însă cel mai cumplit judecător cu putinţă.

Numele lui este TIMP.

Prin urmare, valoarea reală a unei astfel de oferte, se calculează simplu, cam aşa: câţi bani în cât TIMP!

Voi lua un exemplu pe care studenţii de la curs îl cunosc. Este vorba despre cel mai simplu model de afacere online, care este sistemul PTC, Paid-To-Click.

Pentru a putea depăşi pragul psihologic al primului euro pe net, am recomandat ca soluţie raspidă, vânzarea timpului prin acest canal de venituri.

Sumele realizabile, sunt modeste şi „salariul” obţinut, este practic derizoriu, dacă lucrezi singur.

Cu toate acestea, este o metodă care ne aduce primii bani pe net şi ne ajută să ne familiarizăm cu mediul de afaceri online şi instrumentele specifice afacerilor online.

Dar, trebuie să avem cu toţii foarte clar în minte: TIMPUL care trece, devine TRECUT. Deci, INACCESIBIL! Aşa încât, trebuie să urmărim cu stricteţe câţiva parametri:

TIMPUL petrecut cu programele PTC; cronometrăm exact minutele, de la primul login până la ultimul logout;

Numărul maxim de clicuri al fiecărui program;

Venitul realizat zilnic cu fiecare dintre aceste programe;

Timpul necesar pentru a efectua primul cashout;

Valoarea reală a fiecărui clic;

Timpul necesar pentru a ne realiza maximum de clicuri pentru fiecare program.

 

Valoarea reală a fiecărui clic, se calculează simplu, împărţind venitul realizat într-o lună sau şi mai mult, dacă avem datele! la numărul total de clicuri efectuate. Dacă rezultatul este sub 0,02 cenţi / clic, asta înseamnă pierdere de vreme. Chiar şi la valoarea 0,02 cenţi pe clic, venitul este simbolic, dar dacă avem multe reclame şi dacă cashout-ul minim este undeva în zona sub 0,40 USD, are rost să continuăm să lucrăm cu acele programe. Altfel, ne irosim TIMPUL în mod inutil.

De ce? Simplu! Deoarece la un cashout minim de 1 cent şi valoare a clicului de 0,01 cenţi, avem nevoie de minimum 100 clicuri. La o medie de 45 secunde per clic, asta înseamnă 4.500 secunde, adică, 75 minute sau 1 oră 15 min. Acum dacă împărţim centul realizat la minute şi înmulţim cu 60, obţinem venitul pe oră. În cazul nostru = 0,8 cenţi sau 0,0008 USD. Deci, salariul zilnic, este 8 x 0,0008 USD = 0,0064 USD!!

Aceasta este ceea ce ne interesează! CU CÂT NE VINDEM!

Cine consideră că are rost să muncească pentru 6,4 cenţi pe ziua de muncă, este problema lui! Eu unul, pot accepta nişte compromisuri, dacă sunt într-o situaţie foarte foarte grea şi este singura soluţie.

Calculul meu, în materie de PTC, l-am prezentat în curs şi îl repet: Îmi pot permite să acord maximum 30 minute zilnic acestui experiment.

Până în prezent, de la 18 decembrie 2010, am realizat un venit de 7,60 USD, la o medie de 10 minute zilnic.

Asta înseamnă 10 min x 103 zile = 1030 minute;

Venitul orar = 760 cenţi / 1030 = 0,73 cenţi / minut şi 44,27 cenţi / oră.

După cum vedeţi, un salariu zilnic (8 ore) de 3,54 USD. Ceea ce, să recunoaştem, este o sumă simbolică. (Media reală cred că este 7 minute zilnic, deci ar fi de fapt 721 minute…)

Totuşi, având în vedere că am lucrat în medie cu 2 referrals, că am pornit DE LA ZERO şi cu cheltuieli financiare ZERO, mi-am atins obiectivul: CUM SĂ FACI BANI FĂRĂ BANI!

Astfel, m-am ţinut de cuvânt privitor la afirmaţia făcută în curs şi anume, că se poate face în maximum 180 zile primul euro pe net, fără bani!

Sigur, a durat mult mai puţin, cam 25% din timpul alocat adică aproximativ 45 zile pentru primii 2 USD dar ideea este că se poate şi asta voiam să demonstrez.

Eficienţa cu care lucrăm este deja altceva.

Cred că avem acum cu toţii o primă imagine a ceea ce înseamnă METRICA ÎN AFACERI.

Reţinem următoarea idee esenţială:

 

O afacere corect concepută, trebuie să ofere posibilitatea cuantificării a măsurării precise a rezultatelor, astfel încât să poată fi controlat tot timpul raportul venit/oră.

 

O afacere rentabilă, serioasă, trebuie să ne conducă la un venit minim, egal cu cel pe care îl apreciem FIECARE ca fiind mulţumitor pentru noi. Iar asta înseamnă aşa cum am mai spus, Venituri Cheltuieli >> 0 sau,

 

Valoare produsă Valoare consumată >> 0.

 

Menţionez în treacăt:

Gestionarea timpului şi metrica sunt necesare pentru a determina numărul maxim de canale de venit pe care le putem gestiona EFICIENT la un moment dat.

 

Caută să te debarasezi de orice influenţă atunci când stabileşti câţi bani vrei pe oră! Şi asta deoarece ESTE TIMPUL TĂU! Vrei 1000 euro pe oră? OK!

TU trebuie să decizi CUM şi CU CÂT îţi vinzi TIMPUL, şi trebuie să manifeşti o exigenţă extremă atunci când analizezi aceste rezultate.

În fine, acum, la încheierea acestui prim episod din serial, menţionez încă un aspect cheie pe care metrica îl conectează cu celelalte: PLANUL.

Acum, cred că este mai clar de ce trebuie făcut un plan cu termene precise.

De pildă eu, lucrez cu 3 tipuri de planuri: lunar, trimestrial (91 zile) şi anual.

V-am prezentat şi pe blog şi pe grup planul lunar şi anual, pentru a vă putea inspira din el.

Evident, sunt conştient că fiecare are propriile sale obiective, care pot diferi mult de ale mele, dar imaginea globală „şablonul” planului poate fi utilizată de către oricine şi cu puţină practică, ajunge în câteva luni să aibă un plan frumos.

Ca să dau două – trei exemple, o să menţionez planurile Corneliei Tersanszki, Ilenei Oprea şi al lui Carmen Anca Rus.

O menţiune specială pentru Anca Rus: Planul ei iniţial, era… în fine… Era o glumă. Trei idei vagi, fără consistenţă şi fără termene precise, cu toate că am specificat clar că trebuie stabilite termene clare.

Acum, noul ei plan, arată aşa cum trebuie să arate un plan.

Folosind acum ceea ce am arătat în acest articol, va avea posibilitatea de a evalua exact care este randamentul muncii desfăşurate, unde există puncte slabe (vom vorbi şi despre analiza SWOT) şi ce trebuie făcut pentru creşterea randamentului.

În articolul viitor, vom vorbi despre blog şi metrica blogurilor.

Dat fiind faptul că e un subiect destul de vast, cred că vor fi cel puţin două episoade legate de blog şi metrica blogurilor, deci, ŢINE APROAPE!

Şi lasă un comentariu, să ştiu şi eu, să ştie şi ceilalţi vizitatori cam în ce direcţie să insistăm cu articolele. De asemenea, aştept sugestii privind viitoarele mini-seriale.

 

 

3 comentarii (+add yours?)

  1. Trackback: Cât durează să realizezi un audio-book? | Blog Şerban Stănescu
  2. Nastase
    Apr 02, 2011 @ 15:24:07

    Sunt de acord in ce priveste folosirea timpului eficient.Apreciez articolul.Dozarea timpului tine de educatie si exigenta in decizii .La fel ca si prietena mea Ileana Oprea am pierdut si eu timpul pe astfel de site-uri si rezultatul ZERO bani. Subiect incheiat.Am gasit in schimb un site foarte util pentru trafic si publicitate si care nu iti consuma decat cinci secunde si primesti 5 cents. Merita http://www.apsense.com/invite/artsil
    Inspiratie in dezvoltarea proiectului Zenla
    Weekend de exceptie.

    Răspunde

  3. Ileana Oprea
    Apr 02, 2011 @ 09:46:30

    O zi buna si eficienta,
    Apreciez acest articol ca deosebit de util si motivant. Timpul ireversibil este acelasi pentru toti dar valoarea pe care i-o atribuim difera de la om la om si chiar de la etapa la etapa din viata fiecaruia. Eu am constatat ca la varsta a treia timpul are alta dimensiune, parca trece mai repede si simti ca rezervorul de timp se diminuiaza. Eu am crescut si am fost educata sa dedic timpul meu altora.In perioada scolii invatam sa am o profesie care sa-mi asigure existenta. Profesiile erau atribuite doar de stat, deci ne vindeam timpul lui si eram platiti conform unor grile salariale. In timpul ramas eram dedicata familiei, adica cei doi copii, treburile casnice si cand se putea un film, un spectacol, o plimbare in natura, mai ales vara la plaja cu familia.La varsat de 51 ani am devenit bunica, apoi s-a repetat la 55 si 56 ani si timpul meu a fost ocupat in proportie de 40% cu supravegherea nepoteilor. As dori sa mentionez ca acest timp dedicat nepotilor a fost si va ramane o bucurie. Chiar daca nu am produs bani timpul meu sa convertit in formarea caracterelor celor trei copii care acum sunt elevi buni, sportivi si pasionati de muzica. La varsta de 63 ani a aparut si problema ingrijirii mamei mele cu care locuiam si care a plecat dintre noi acum doi ani. A venit si momentul sa dedic mai mult timp pentru mine. Aceasta inseamna dezvoltarea mea in plan spiritual si al comunicarii, mai ales prin virtualia. Dar pentru completarea surselor de venit care sa-mi asigure un standard de viata normal, acum la varsta a treia, imi doresc sa transform o parte din timpul meu in bani. Am incercat anul trecut o perioada de cinci luni sa lucrez pe siteuri PTC si am consumat timp cu mii de clicuri pe zece linkuri care nu m-au platit. Aveau un plafon stabilit pentru efectuarea platii pe care l-am realizat dar in momentul in care solicitam plata butonul respectiv era inactiv, deci TEAPA. Aceat lucru m-a demobilizat si mi-am pierdut increderea in acest tip de oferte. Iata cateva exemple:
    20Dollars2SURF;Tickerbar;CashFiesta;Cachmaiz.com;PerfectPTF;Promails.org;Mailsmoney.net;AGLOCOmails.com; globalPTR.com.;Buxptr.com etc.
    Pentru a incasa banii se cerea sa devi membru Premium contra unei taxe de la 90$ in sus; Referali nu am reusit sa inscriu decat in intervalul 2 -5 persoane. In mod experimental am acceptat Neobux si Onbux dar vad ca se ofera zilnic anunturi prea putine si astfel se lungeste perioada pana la incasarea banilor. Am conturi virtuale Paypal si Alertpay dar inca nu sunt functionale pentru ca am de actualizat conturile bancare, ceea ce voi rezolva in curand. Am descris aceasta situatie pentru incepatori care nu stiu sa aleaga ofertele de lucru sigure. Am cercetat pe diverse forumuri care fac referire la scamuri si am constatat ca sunt foarte multe de acest gen pe internet. Deci ATENTIE! Apelez la cunostintele si bunavointa ta Serban pentru a ne lumina putin in aceasta privinta.
    Scuze pentru redactarea fara diacritice, inca nu am setat tastatura in acest sens din lipsa de timp.
    Va urez inspiratie si putere de munca
    Ileana Oprea

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: