Cum se inserează un banner pe blog

În articolul precedent, am creionat importanţa unuia dintre cele mai importante elemente grafice de pe web: BANNERUL.

Astăzi, o să facem un mic workshop, în care o să vorbim despre ce înseamnă HTML pentru un blogger şi ce înseamnă să inserăm un banner pe caseta (coloana) laterală a blogului tău.

Îmi cer scuze că voi folosi imagini în locul codului HTML, dar e mai complicat să afişez cod HTML pe blog şi de aceea, am nevoie de imagini. Pentru cine cunoaşte HTML, ştie despre ce este vorba.

Aşadar, să trecem la treabă!

Cum apare un banner pe un blog?

Pentru începători, este un mare mister. Totuşi, este relativ simplu de învăţat cum anume se procedează.

„Misterul” se numeşte fie cod HTML, caz în care poatre fi afişat pe orice platformă de blogging FREE, cum este wordpress.com, fie cod JavaScript, caz în care poate fi afişat doar pe blogger.com sau pe siturile personale, construite cu un domeniu cumpărat şi hosting.

Astăzi, mă voi ocupa de bannerele afişate prin inserarea de coduri HTML.

Aşadar, un banner apare pe un blog, prin inserarea unui cod HTML special.

Bannerul „CBPN 01”, are următorul cod:

Despre HTML

Pentru un blogger, mai ales la început, e mai greu de învăţat manualul de bază HTML, care are cam 800 pagini şi care până la urmă, e o carte de programare.

HTML înseamnă Hyper-Text Markup Language şi este un limbaj de programare folosit pentru a realiza paginile web.

Ceea ce îl interesează pe un blogger obişnuit însă, este să îşi publice articolele şi să afişeze ceea ce are nevoie în paginile lor şi pe blog. De pildă imagini, video, sunete, bannere, text-link.

Să luăm deci pe rând elementele textului din imaginea de mai sus, deoarece asta este ceea ce ne interesează.

culoarea albastră, semnifică TAG-urile HTML. Un TAG HTML, este un cuvânt special, numit „cuvânt rezervat” care apare în codul unei pagini web şi pe care browserul îl interpretează, potrivit standardului HTML.

Ca să înţelegi ce înseamnă o pagină web de fapt, fă clic-dreapta într-o pagină web; din meniul contextual care apare, alege opţiunea „View Page Source

În pagina care se deschide, vei vedea cum arată în realitate o pagină web.

Ceea ce ai nevoie să ştii din toată păsăreasca aceea, este doar foarte puţin. Asta vom discuta în acest articol.

culoarea bordeau (vişină putredă), indică ceea ce se numeşte URL = Universal Resource Locator, sau, cum ne-am obişnuit să spunem, „un link”, deşi este incorectă exprimarea, întrucât link, este şi înseamnă altceva.

URL-ul, este acel fragment de text care apare în bara de navigare a browserului şi care arată cam aşa:

Eu folosesc Google Chrome şi Chrome ascunde o parte a URL-ului, care se numeşte „protocol de comunicare”.

URL-ul din imagine, arată de fapt aşa:

https://banifarabani.wordpress.com/

culoarea verde, indică un comentariu în codul HTML. Comentariile sunt ignorate, ele au rolul de a oferi informaţii şi explicaţii programatorilor, astfel încât, atunci când lucrează cu codul respectiv, să ştie despre ce anume este vorba, pe scurt. În cazul nostru, comentariul delimitează secvenţa de cod destinată afişării bannerului, astfel încât să poată fi găsită cu uşurinţă în corpul codului paginii, care poate avea sute, sau chiar peste o mie de linii de cod.

Este foarte important să ştii asta, deoarece un banner sau un link, poate fi plasat practic oriunde în codul paginii şi dacă scriptul (codul) de afişare este necomentat, o să dureze mult timp găsirea lui, mai ales dacă îţi lipsesc informaţiile privind la ce anume cauţi. Dacă pagina a fost făcută cu 6 luni în urmă, sau 1 an şi vrei să schimbi un banner devenit depăşit, ai ocazia să vezi cam ce înseamnă căutatul acului în carul cu fân.

Cu acel comentariu, poţi folosi funcţia de căutare şi să cauţi de pildă „CBPN 01”. Astfel, e uşor de găsit fragmentul de cod în cauză. Sau, poţi căuta „start”, cuvânt mai rar folosit în HTML şi de regulă, folosit exact în acest scop de către toţi programatorii; anume, indicarea unei porţiuni de script sau cod special.

Cum într-o pagină web sunt puţine coduri de acest fel comparativ cu restul codului, regăsirea este foarte uşoară, iar textul comentariului rezolvă restul.

Mă opresc aici cu acest articol, altfel ar fi obositor şi plictisitor. În partea următoare, vom vorbi despre tagurile HTML importante şi cum se folosesc acestea.

Până atunci, lasă-mi un comentariu sub blog cu părerile tale. Îţi este de folos? Ce mai vrei să povestim despre subiectul „bannere pe bloguri”?




Pe data viitoare, cu drag,

Şerban Stănescu, Proiectul ZENLA.

4 comentarii (+add yours?)

  1. razvanmihalcea
    Oct 17, 2012 @ 11:30:15

    Pana aici toate is bune si frumoase, dar unde introduci codul pe pagina blogului tau?

    Răspunde

    • sserbanro
      Oct 18, 2012 @ 21:01:08

      Regulile generale, pot fi găsite cu explicaţii destul de amănunţite pe Google Webmaster Tools. În mod particuular, materialele privitoare la AdSense şi AdWords, oferă foarte multe informaţii privind modul în care trebuie gândită o pagină cu reclame, unde şi cum să fie plasate, combinaţii de culori, integrarea în sit/blog.
      SUCCES!🙂

      Răspunde

    • sserbanro
      Oct 18, 2012 @ 21:02:31

      PS: Dacă vrei câteva exemple, studiază acest blog şi de asemenea, blogul meu, pe care am şi câteva reclame AdSense.
      http://blog.sserbanro.info/

      Răspunde

  2. dorin
    Apr 25, 2012 @ 14:05:30

    raspuns

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: