Cum se inserează un banner pe blog 2

TAG-ul a href

 

Tag-ul a href, înseamnă:

a, vine de la anchor şi înseamnă ancoră. În practicile web, asta înseamnă fie o pagină web desemnată prin numele respectiv al fişierului cursbanipenet.php fie o imagine scrhtmlcomment.gif este numele imaginii anterioare — fie un alt element al unui site, care poate fi un mp3, un video, o bază de date, un fişier text, etc. Numele ancoră este sugestiv şi practic, reprezintă exact ceea ce semnifică: o legătură cu ceva de pe web, mai exact, cu un fişier aflat undeva pe un calculator-server.

href, vinde de la HyperText Reference. Este practic modul în care ne referim la ancora noastră.

Ca exemplu intuitiv, pe mine, mă cheamă Şerban Stănescu. Aceasta este ancora sau destinaţia. Pentru a ajunge la destinaţie (Şerban sau pe web fişierul-ancoră), avem nevoie de o adresă, care să ne povestească unde se află acea resursă. Dacă la mine vă trebuie o adresă gen „Grecia, Thessaloniki, Isavron 3 street”, pentru web, avem nevoie de adresa web a fişierului care ne interesează, fişierul ancoră.

Astfel, partea http://www.sserban.sserbanro.co.cc poate fi asimilată cu adresa, numărul blocului şi scara; cursbanipenet.php, înseamnă numele locatarului şi apartamentul.

Astfel, http://www.sserban.sserbanro.co.cc/cursbanipenet.php este un URL şi prin urmare, o resursă web.

Astfel, partea de cod din imagine,

 

 

arată în browser aşa cum se vede mai jos şi este UN LINK SIMPLU:

Curs Bani pe net

 

<a href=”http://serban.sserbanro.co.cc/cursbanipenet.php” target=”_blank”>Curs Bani pe net</a>

 

 

Decii, pe ecran vedem „Curs Bani pe net”, deşi în realitate, în cod scrie altceva. Totuşi dacă facem clic pe textul „Curs Bani pe net”, vom fi duşi la o altă pagină web. Aceasta este esenţa internetului: Hiper-textul.

Unde suntem duşi? La fişierul specificat în adresa web = URL, adică:

http://www.sserban.sserbanro.co.cc/cursbanipenet.php

 

TAG-ul img src

 

Mai departe în cod însă, este o porţiune care vorbeşte ceva despre o imagine.

Exact cum am explicat mai sus, pentru a afişa o imagine, vom avea nevoie de adresa ei web şi de numele fişierului. În HTML, TAG-ul care se ocupă de afişarea imaginilor în cazul nostru bannere, dar e valabil pentru orice imagine — are forma „img src”, aşa cum putem vedea în imaginea de mai jos:

 

 

img, vine de la cuvântul „image imagine; src, vine de la „source” şi înseamnă sursă. Mai explicit, sursa este numele fişierului-imagine şi adresa sa de pe web.

În cazul nostru, este cea din următoarea imagine:

În continuarea codului, avem două cuvinte, care se numesc generic „modificatori”. Primul, este „width” şi înseamnă „lăţime”; evident, este vorba despre lăţimea imaginii şi valoarea se exprimă în pixeli, care este unitatea de măsură de bază în grafica digitală. Un pixel, este 1/72 dintr-un inch, adică, 25,4 mm/72. Este ceea ce numim un „punct” din imagine.

Astfel, o imagine de 120×240, are o lăţime de 120 pixeli şi o înălţime „height”, de 240 pixeli.

Aici se pare că s-au bolocat cei mai mulţi de la curs.

Este important să reţineţi faptul că orice imagine afişată cu tagul „img src” va fi redimensionată corespunzător cu valorile date în scriptul de afişare.

În cazul pe care îl analizăm, dacă în locul unui banner de 120×240 ai ales unul de 468×60, el va fi deformat sau dacă preferi „înghesuit” în suprafaţa determinată de dreptunghiul definit prin dimensiunile date la „width” şi „height”.

Din acest motiv, trebuie să ţinem cont de următoarele:

lăţimea coloanei laterale a blogului. De obiei, lăţimea utilă, este de circa 190 pixeli; depinde de TEMA aleasă;

lăţimea „paginii” adică, lăţimea spaţiului util în care apare textul. De obicei, are maxim 600 pixeli, dar luaţi în considerare maxim 500. Aşadar, când încărcaţi o imagine, o redimensionaţi la maximum de lăţime de 500 pixeli. Aparatele foto actuale, au rezoluţii de peste 7 MPixeli şi fac imagini cu lăţimi de peste 4000 pixeli! Prin urmare, vă trebuie cam 8 pagini de blog puse una lângă alta, pentru a afişa imaginea aşa cum este ea. Lăsăm la o parte faptul că durează minute în şir încărcarea paginii, ceea ce vă goneşte vizitatorii! Cui credeţi că îi convine să moţăie la monitor, pentru a aştepta să vă încarce paginile ticsite de fotografii pestriţe?

 

 

Câteva reguli de alegere a bannerelor

 

Pentru articole, folosim bannerele 468×60 sau chiar mai mici;

Pentru coloanele laterale, folosim 125×125; 120×240; 120×600;

Alegerea o faceţi funcţie de valoarea pe care ne-o aduce bannerul. Dacă am obţinut un contract de publicitate, atunci cel care plăteşte afişarea, îmi dă materialele şi îmi precizează şi unde vrea să le pun. Pe prima pagină, pe toate paginile, etc. Atenţie deci la condiţii şi la preţurile negociate.

 

Importanţa traficului pe un blog

 

Contează mult traficul de pe un blog pentru a obţine preţuri bune la afişarea bannerelor.

În competiţie, intră doar blogurile care au peste 500 vizite unice lunare. E o mare deosebire între „page views” şi „unique visitors”. Acelaşi vizitator poate vedea 25 de pagini sau de 2500 ori aceeaşi pagină şi în statistică apar „25 page views” sau 2500, dar contează ca o singură vizită unică!

Aici se înşeală mulţi care îşi închipuie că dacă afişează un contor cu „pageviews”, o să obţină contracte de publicitate. Există metode simple de verificare a popularităţii unui sit, cum este Alexa Ranking, ori cu un blog cu 1.000.000 pageviews şi 15 vizitatori, care dau sute de refresh-uri pe aceeaşi pagină, în Alexa blogul are un rank peste 100.000.000, ceea ce înseamnă zero valoare.

Ca fapt divers, banifarabani.wordpress.com, are Alexa Rank acum (27.03.2011) 998.373, ceea ce este binişor pentru un blog cam nou. Totuşi, am pe blog un trafic de peste 4000 unici în circa 3 luni, deci cam 1200 vizite lunar. E ceva. E puţin, dar în timp, se va schimba situaţia, dacă mă ocup serios de blog.

O cotare foarte bună Alexa, începe de la valori sub 100.000 şi o vechime minimă a blogului de 12 luni. Altfel spus, să fii printre primele 100.000 situri din lume!

Cam complicat… Totuşi, aşa se fac banii pe net!

Ori eşti cel mai bun, ori te mulţumeşti cu firimiturile de la masa „giganţilor”…

O să mă opresc aici, urmând să discutăm câteva exemple de inserare data viitoare, în partea a 3-a a articolului, „Cum se inserează un banner pe blog 3”.

 

 

Anunțuri

1 comentariu (+add yours?)

  1. Anunturi Din Buzau
    Iun 09, 2011 @ 20:36:08

    Foarte interesant, documentat si bine structurat acest articol. Asteptam continuarea pentru a folosi informatiile dvs. extrem de utile pe site-ul nostru.

    Cu stima

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: