Afişarea de bannere

Subiectul articolului de astăzi, vine să soluţioneze o situaţie cu care se pare că toată lumea se confruntă la curs, cu mici excepţii: inserarea reclamelor pe bloguri şi situri.

Trebuie să admit că este o parte importantă a cunoştinţelor şi a practicii, întrucât este una dintre sursele importante de bani pe net.

Foarte mulţi antreprenori practic toţi, în modeasta mea opinie fie online fie offline, au nevoie de promovare, inclusiv cel care are un blog sau un mic magazin de cartier!

Opinia mea sinceră este că mai ales aceştia au nevoie! Pe scurt, toţi avem nevoie de promovare!

Prin urmare şi e extrem de important de reţinut, cine face promovare eficientă, dispune de un produs extrem de vandabil!

Ca metodă de promovare, una dintre cdele mai eficiente, este BANNERUL.

Ce este un banner?

Un banner, este o imagine care prezintă o ofertă de produs sau serviciu şi pe care atunci când facem clic, obţinem ca rezultat încărcarea unei anumite pagini web, pagină pe care fie este prezentat produsul, fie ne putem înscrie la serviciul prezentat, fie este un sit complex, unde sunt prezentate mai multe oferte care pot fi de pildă afilierea la unul sau mai multe prograe, înscrierea pe situl respectiv ca membru afiliat, etc. Practic orice produs sau serviciu poate fi promovat printr-un banner.

Locul cel mai valoros în care bannerul aduce însă un aport inegalabil, este brand building and consolidating. Scurt spus, BRANDING.

Este foarte dificil să reţii un nume lung de firmă. Exemplu:

„Ovidor transimpex international trading SRL”.

Când am inventat acest nume de firmă, am pornit de la premisa că:

cei doi fondatori se numesc Ovidiu şi Dorina;

firma face operaţiuni de import – export şi transport;

aria desfăşurării afacerii, este cel puţin europeană (altfel, pentru ce import-export şi transport?)

între activităţile de bază, comerţul (trading) ocupă un loc foarte important, poate chiar primul.

Hai să privim acum din perspectiva BRANDING acest nume de firmă.

Eu ştiu de pildă ce blestem e să scrii o factură A6 sau A5 cu un astfel de nume de firmă. Dincolo de faptul că abia ai loc să scrii, e greu de ţinut minte, în noianul de informaţii pe care trebuie să le ştii tot timpul.

O imagine-simbol (emblemă, logo) şi un banner, rezolvă problema!

E mult mai uşor să reţii o imagine şi un nume scurt pe care îl asociezi firmei, dar mai ales patronilor acesteia, adică, antreprenorilor!

Ca exemplu, eu îmi promovez cursul prin mai multe metode ceea ce se numeşte mix de marketing între care, una este bannerul.

Absolut toţi vizitatorii care vin pe acest blog, văd pe coloana din dreapta două bannere:

cel pentru cartea „Autodezvoltare, Ocultism, Extrasenzorial” şi „CBPN 01 Curs gratuit de afaceri online”.

Tot pe acest sit mai pot fi văzute alte două bannere, de la programele paid-to-click „OnBux” şi „NeoBux”.

Impactul unei imagini, întotdeauna va fi mai puternic decât al unui text simplu, mai ales pentru vizitatorii care vin pentru prima oară pe un sit şi a căror atenţie este dispersată pe întreaga pagină, în căutarea unei informaţii utile pentru ei.

Psihologic vorbind, atunci când vizitez prima oară un sit, îi acord 3 secunde. Dacă mi-a captat atenţia prin echilibru, estetică sau/şi încadrarea în tema pe care o caut, mai acord 7 secunde şi abia acum caut un text!. Deci, un total de 10 secunde de sit! Altfel, îmi este practic imposibil să mă informez eficient! Primesc zilnic circa 200 mailuri, deşi periodic, şterg înscrieri, am filtru de SPAM destul de isteţ l-am învăţat să facă treabă bună în cei 5 ani de internet marketing şi totuşi, mailurile au rămas la acest nivel. Este nevoia de comunicare!

Totuşi, obiectiv vorbind, ansamblul sarcinilor specifice afacerilor online, te obligă să fii foarte serios cu TIMPUL TĂU!

Dacă cu timpul meu sunt serios, atunci, mi se pare firesc să fiu la fel de serios şi cu al viitorului meu client! E o chestiune de bun-simţ elementar şi respect faţă de oamenii care pot fi oricând clienţii mei! E o carte de vizită implicită.

Deci, bannere!

 

Formatele de bază

 

Există o serie de formate uzuale la bannere, care sunt valabile şi la text-link şi la bannerele grafice: 120×60, 125×125, 120×240, 468×60, 120×600 (skyscrapper), 240×600 (wide skyscrapper).

Acestea sunt bannerele cel mai des întâlnite pe bloguri şi pe situri care se bazează pe CMS-uri gen WordPress, Joomla, etc.

Formatele care prezintă interes pentru bloggeri, sunt evident cele înguste, deoarece ele pot fi inserate cu uşurinţă în coloanele laterale ale blogurilor.

Orice program serios de afiliere ştie aceasta şi va pune la dispoziţia afiliaţilor săi astfel de bannere sau casete text-link, dacă este vorba de un programe de afiliere de tip contextual ad-serving gen AdSense, de la Google Inc.

 

Acum, că am lămurit puţin problema bannerelor, te invit să laşi un comentariu sub articol şi să îmi spui cam ce anume te mai interesează legat de bannere.

În partea a doua a acestui articol, voi vorbi despre cum se lucrează efectiv cu bannerele, deoarece studenţii de la CBPN 01 m-au întrebat cum să procedeze.

Aşadar, data viitoare, în ciclul know-how, „Cum se inserează un banner pe blog”.

Până atunci, aştept părerea ta sau întrebări, sub acest articol!

Mult succes îţi urez,

Şerban.

 

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: