Cursul „Cum să faci bani pe net” — CBPN 01 versus Club Asteria

Studiu de caz două afaceri online comparate

 

I. Alte oferte de învăţare a afacerilor online: Club Asteria.

 

Am fost pe Club Asteria. Un program de afiliere…

Contul free, oferă mult mai puţin decât ofer eu aici, la cursul de afaceri online CBPN 01.

Mai exact, Club Asteria „te momeşte în vârteje” vorba lui Eminescu să îţi cheltui banii. Formula clasică de network marketing:

Dacă tot cheltui, mai bine dă-mi mie banii, că te umplu eu de bani!

Să vedem şi cum anume mă pot umple de bani (oare?!?), cheltuind.

Ceea ce oferă ei pentru suma de $20 lunar, e cam ceea ce ofer eu în curs, doar că ceea ce ofer eu AICI, în cadrul cursului GRATUIT de afaceri online, mai exact pe grupul „Cum să faci bani”, se cheamă One-On-One Coaching şi costă cam $250 PE ORĂ:

http://annedwyer.com/web-presence-coaching/

Materialele pe care le oferă ei la Gold Membership, le am de vreo 3 ani şi am zeci de cărţi pe fiecare temă şi sub-temă.

În total, circa 2.000 de cărţi şi softuri de Internet Marketing.

Marketingul este acelaşi, de secole! Clienţii sunt alţii şi metodele

Pentru cine a înţeles principiile marketingului, cărţile sunt o bună sursă de inspiraţie.

 

Povestea care trebuie pricepută este că, indiferent câte cărţi ai avea, trebuie ştii vinzi. Am discutat acest aspect în alt articol.

Ca să ştii să vinzi, trebuie să Ştii ce înseamnă VALOARE, cum se produce valoarea, care sunt costurile, cum vede fiecare problema valorii, cum trebuie să te adresezi şi unde pentru a vinde fiecare tip/varietate de unitate valorică. Am scris pe larg despre toate acestea în cărţile „Libera Circulaţie a Valorilor LCV” şi „Schimbul de Valori”.

E arhicunoscuta vorba „Vinzi castraveţi grădinarului”. Asta, mai clar exprimat, sună cam aşa: e inutil să cauţi să vinzi ceva cuiva al cărui interes pentru produsul/serviciul respectiv, este zero sau tinde către zero.

Club Asteria, e un membership site pentru consumatori prin excelenţă, pentru începători şi pentru necunoscători în internet marketing.

De ce spun asta?

Însăşi sloganul de început, îi dă de gol:

„Pe situl nostru poţi să cumperi…”, etc. Ori asta înseamnă foarte clar că pe ei îi interesează cumpărătorii. Pentru asta, sunt dispuşi să facă nişte concesii.

Care sunt concesiile? În termenii psihologiei, se numeşte brain-drain. Spălarea creierelor. Mai popular exprimat, dresaj. Şi pentru a spăla creierele viitorilor cumpărători, pentru a îi determina să cumpere cu orice preţ, merită să cheltuie o sumă de bani pentru a produce nişte materiale de propagandă, suficient de bine ticluite, încât să camufleze intenţiile reale: subjugarea financiară, crearea dependenţei de produsele unor anumite companii.

Pentru a îşi dresa clienţii să cumpere şi să mai facă şi reclamă altora, ei sunt dispuşi să ofere materiale de „training”. A se citi: dresaj consumatorist!

Singura ofertă clară, este aceea de a cumpăra prin ei, diverse mărfuri. Aceleaşi care pot fi oriunde găsite, pe oricare dintre reţelele de network marketing sau MLM, cum li se mai zice.

Un fel de mall camuflat între sloganuri sforăitoare de marketing, foarte bine ticluite, e drept, dar pentru un anumit public-ţintă.

Acest public ţintă, sunt cumpărătorii de profesie, sau, consumatorii obişnuiţi. Valoarea materialelor oferite în traininguri, din perspectivă antreprenorială, este zero pentru cei înscrişi, şi veţi vedea mai jos, demonstrat cu calcule, de ce anume este aşa.

Mai exact, ca să faci bani, după ideile acestui MLM, trebuie să cumperi de la ei!

Cum vine asta? Banii se fac cheltuindu-i?

Cine v-a învăţat pe voi tâmpenia asta?

Ei caută cumpărători pe care îi momesc cu diverse promisiuni, gen „training”, „discount” etc.

Dar concret, ce oferă ei? În ce constă unicitatea ofertei lor?

Eu v-am trimis la Mike Filsaime.

Asta, dacă vreţi să învăţaţi ceva.

Continuarea, în articolul următor.

5 comentarii (+add yours?)

  1. Raducu-Valentin Nicolae
    Mar 06, 2011 @ 13:40:52

    Serban, intr-adevar este vorba despre network marketing si spalare de creiere. Spalarea de creiere s-a folosit intotdeauna si se foloseste in continuare, impactul este cu atat mai mare cu cat publicul tinta are un nivel mai mic de educatie. Ceea ce ar trebui retinut este ca tacticile si metodele de spalare de creiere sunt si ele intr-o continua dezvoltare. Asta imi aduce aminte de cazul unui prieten care prin 2007 daca imi amintesc bine isi cumparase un autoturism Cielo si dupa vreo luna de zile vine la mine suparat si-mi zice: ” ce fraier am fost, m-am grabit sa cumpar, daca mai asteptam o luna luam masina cu 1000 de euro mai ieftin!”
    Cumparase autoturismul cu vreo 6000 de euro. Intimplarea a facut ca in saptamana urmatoare sa avem drum pe la reprezentanta si ce credeti?! acolo era afisat „pret vechi 7000 de euro, pret nou 6000 de euro”. El pur si simplu auzise un zvon cum ca in luna respectiva ar fi avut o reducere de 1000 de euro. Era vorba de aceeasi masina cu aceleasi dotari cu ale celei pe care el o cumparase cu o luna in urma.🙂

    Răspunde

    • banifarabani
      Mar 06, 2011 @ 15:05:25

      Răducu, chestia asta merge mult mai departe şi mai adânc! E prea mult de povestit şi m-aş întinde.
      Ideea e că, mi-au trebuit 3 (TREI!) săptămâni să îii explic unui profesor de matematică, o chestie simplă,
      legată de creditele pe termen mediu şi lung. Toată lumea semnează „ca primaru’ „,
      contractul de creditare. Ştii bine ce clauze mizerabile sunt în ele!
      1. Bunul, e al băncii, până la rambursarea ultimei rate!
      Prin urmare, eşti un fel de „chiriaş în casa mea”.
      Oricând ţi se poate scoate la vânzare bunul, dacă întârzii la plată!
      Şi scrie asta CLAR, în contract!
      2. Dobânzile se ajustează funcţie de dobânzile interbancare.
      Practic, asta înseamnă că dacă e recesiune profundă (Este? Voi ce ziceţi?),
      Dobânda la credit explodează! Adică, de la – să zicem – 29% pe an, poate ajunge în câteva zile la 95%!!
      Ce înseamnă asta în cifre?
      Iei 1000 euro şi dai înapoi 1900!!
      3. Dobânzile se aplică la CREDITUL NERAMBURSAT!!
      Adică, plăteşti dobândă la dobândă!
      4. Concluzie:
      A. Pentru a cumpăra o maşină (orice altă valoare mare!!) cu credit bancar,
      plăteşti minimum 95% în plus faţă de suma împrumutată!
      B. Dacă ai creditul pe 5 ani, atunci ia-ţi adio de la socotelile din reclame, că vei munci 5 ani * 95% din cei cinci ani,
      adică… 5 ani = 1826 zile; 5 ani * 95% = 1735 zile; TOTAL DURATĂ CREDITARE = 3561 zile = 9 ani 9 luni şi 1 zi!
      …E adevărat, după primele 36 luni de rate, te înveţi, ca măgarul cu samarul…
      Devine practic o obişnuinţă dusul la bancă şi plătitul ratelor. Un ritual!
      Mi-ar lua prea mult timp să explic cu amănuntul cum se face că e greu de observat că plăteşti dublu.
      Bancherii ar da faliment dacă ar majora dobânzile cu 95% dintr-o dată.
      Dar cu ţârâita? Azi 2%, la anul încă 1,5, etc. La 140.000 euro, cât costă un apartament, asta înseamnă? Cât oare?!?
      La 100.000, 2% înseamnă „numai” 2000 euro într-un an; plus anul următor încă 1,5% = 1.500, total = 3500, ş.a.m.d.
      La o medie de numai 1% pe an, în 5 ani, plăteşti cât pe o maşină nouă! Vezi comentariul de mai sus!
      PS: Eşti sigur că peste 5 ani serviciul tău, postul tău mai există?
      Că pe timp de recesiune, mdeh… se mai întâmplă să… dispară, aşa-i?

      Răspunde

  2. augustin
    Mar 05, 2011 @ 20:04:31

    De acord cu opiniiile din articol, Serban. Am intrat si eu, din curiozitate, pe site si m-am convins. De fapt, conceptul si stilul afacerii de fata seamana leit cu cel al altei oferte – Shopping Center Network, „Afacerea secolului XXI” (?!?) -, cu care am fost „momit” pe Netlog. Dar si aceasta are aceeasi mare hiba: iti ofera sansa sa castigi, daca…cumperi cat mai mult. Nu vreau, merci!
    Astea sunt ofertele, daca n-ai altceva mai bun, intri. Dar daca ai, preferabil sa faci ceva mai serios, sau mai fair-play, adica de genul „castigcastig”.
    O seara buna, in continuare! augustin m.

    Răspunde

    • banifarabani
      Mar 05, 2011 @ 21:00:17

      Mulţumesc pentru feed-back şi testare!
      Colegii noşttri au mare nevoie de astfel de informaţii, pentru a preveni irosirea inutilă a timpului în afilieri-capcană.
      Cred că voi colecta astfel de informaţii şi le voi plasa într-un fişier. Când va fi material suficient, voi scoate o carte pentru uzul cursului.
      Pentru cei care sunt mai avansaţi, am găsit o resursă excelentă, tot FREE.
      O să vă înaintez o temă pentru un proiect comun. Facem o sesiune brainstorming şi vedem ce putem face. Măcar câteva modele de afacere pe net. le testăm şi vedem ce putem face. Care merg, le dezvoltăm.
      Şerban

      Răspunde

  3. Nastase
    Mar 05, 2011 @ 16:16:04

    Sunt de acord cu dvs. cunoasteti foarte bine aceste programe daca aveti un portofoliu vast de carti scrise personal . Noi insa suntem la inceput in a crea aceste valori si avem nevoie de instrumente.Sincer in ce priveste conceperea cartilor e cale lunga .Studiind vom reusi.Weekend placut!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: