De la PayPal la bani

Încep acest articol prin a îi mulţumi pe această cale, partenerei noastre de afaceri Cornelia Tersanszki, care mi-a semnalat unele neclarităţi în construirea sistemului de plăţi şi încasări online, căreia îi şi răspund la nelămuriri pe această cale.

Aşadar, avem acum un cont PayPal! Ce facem cu el?

Cumpărarea. Prima tranzacţie posibilă, este să cumpărăm ceva de pe internet. PayPal însă, este foarte asemănător ca funcţionare cu un card bancar. Aşadar, ca să putem cumpăra ceva de pe net folosind contul PayPal, ca şi la cardul bancar, trebuie să avem bani în cont.

Vânzarea. Evident, vânzarea produselor şi serviciilor, este calea cea mai grozavă prin care putem să facem banii să ajungă în contul PayPal! Este de fapt ceea ce ne-am propus să facem în cadrul cursului „Cum să faci bani pe net” sau prescurtat, CBPN!

După cum explicam şi în cursul 14, ideal este să valorificăm produse şi servicii şi să achiziţionăm cu banii din contul PayPal, acele produse şi servicii de care avem nevoie.

Foarte condensat exprimat, există două metode prin care putem face banii să ajungă în contul PayPal:

  1. Vânzări de produse şi servicii. Producem ceva şi apoi realizăm o pagină de prezentare şi vânzare a acelui produs sau serviciu, pagină pe care includem un buton de plată, al cărui cod ne este furnizat de PayPal. Vezi aici un exemplu. E adevărat, e ceva mai dificil, dar în cadrul cursului, voi acorda asistenţă celor care au deja produsele lor şi vor să le vândă, cum este cazul Corneliei Tersanszki, care pictează şi are nevoie deci de o mică galerie foto în care să prezinte lucrarea pe scurt, apoi să ofere posibilitatea celor interesaţi să cumpere, afişând pe pagină, un buton „Buy Now”, de la PayPal. Aceasta desigur, este calea ideală! Este ceea ce vrem să facem în cadrul cursului CBPN!
  2. Alimentarea dintr-un cont bancar. Este a doua soluţie de a pune bani în contul PayPal, dar aici, lanţul intermediarilor creşte, intervenind două verigi suplimentare, care înseamnă costuri suplimentare. Este vorba despre bancă şi respectiv cardul bancar.

Cardul bancar

Cardul bancar, ne trebuie în principiu doar pentru a putea cumpăra pe internet şi de asemenea, pentru a alimenta şi valida contul PayPal. Din păcate, a transfera direct pe cardul bancar banii aflaţi în contul PayPal, este mai complicat şi există foarte multe restricţii, dependente de banca emiţătoare a cardului.

Pentru cine vrea doar să cumpere de pe internet, PayPal este o complicaţie inutilă, în opinia mea. Cardul de debit este suficient.

Ce tipuri de carduri pot fi utilizate la plăţile online? Principial, sunt două mari grupe de carduri: VISA şi MasterCard. Eu de pildă, am un card Visa Electron, emis de BCR Banca Comercială Română. Din păcate, cei care îşi scot card în scopul efectuării plăţilor pe internet, uită să menţioneze aceasta atunci când depun cererea de emitere şi din această cauză, cardul este respins la efectuarea plăţilor. Pentru a putea avea un card valid pe internet, este necesar să solicitaţi băncii emitente, cardul care să aibă activate plăţile online (pe internet). Aceasta înseamnă ca banca să fie membră a serviciului 3D Secure. Şi să emită carduri care se conformează acestui standard de securitate. La data plecării mele din România, ştiu că emiteau astfel de carduri trei bănci: BCR, BancPost şi Banca Transilvania. E posibil ca între timp, să se fi extins oferta de carduri 3D Secure şi la alte bănci, dar trebuie discutat la banca respectivă. Îmi amintesc de pildă că şi Raiffeisen Bank promitea aşa ceva prin 2009. Acolo însă comisioanele sunt cam mari, în general.

Evitaţi confuziile!

Cornelia Tersanszki, îmi comunică într-un mesaj că „emiterea cardului PayPal de la BCR (etc…)

Cornelia, e o confuzie pe care ţi-au inoculat-o cei de la bancă! PayPal e un serviciu american, iar sucursala care operează în Europa (PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A. (R.C.S. Luxembourg B 118 349) ) e absolut străină de BCR! BCR este o bancă deţinută în prezent de o companie germană, fără nici o legătură cu compania americană, exceptând legăturile fireşti, de natură strict comercială, în sensul că, clienţii ambelor firme, derulează tranzacţii folosind serviciile celor două companii.

Atenţie prin urmare la ce anume cereţi băncii! Ca orice comerciant, banca are interesul să îţi ia suma maximă de bani pe care poate să ţi-o ia, prezentându-ţi serviciile cele mai scumpe!

Ceea ce ţi-a fost ţie prezentat, este cardul de credit. Pentru ce avem noi nevoie, astfel de carduri sunt inutile. Ele se justifică la deţinătorii unor afaceri care rulează câteva mii de euro zilnic prin carduri. Cardurile de credit, sunt mai flexibile, e drept, dar costă mult mai scump! Pe vremea când mi-am scos eu cardul, taxa anuală era de 300 euro, plus comisioanele per tranzacţie, care erau separat!

Deci:

Ceea ce trebuie cerut băncii, este un card personal, de persoană fizică, cu care să se poată plăti pe internet. Lăsaţi fanteziile fiscului şi ale băncilor, dacă vreţi să faceţi treabă! Dacă vă luaţi după ce vă recomandă băncile, o să plătiţi o mulţime de bani în mod inutil; aşa, doar ca să aveţi o ocupaţie!

În paranteză fiind spus, banca are tot interesul să luaţi un credit de un miliard de euro, dacă sunteţi solvabili! De ce? Foarte simplu! Din miliardul de euro, dacă aveţi mare noroc şi dobânzile se menţin constante până la rambursarea integrală, veţi vedea de fapt bani „cash”, cel mult 500 milioane! Restul, sunt comisioane bancare, mascate sub diverse denumiri. Valabil pentru orice bancă şi orice credit bancar!

Revenind la subiect…

Eu am decontat operaţiuni făcute cu cardul bancar personal, în interesul firmei, aşa că, este perfect legal. Feriţi-vă de escrocheriile statului! Statul îşi poate permite să facă ce lege vrea el, ca să maximizeze sumele de bani intrate la buget! Interesul nostru însă, este să aplicăm prevederile legale cele mai convenabile pentru noi! Desigur, când e posibil. Iar aici, e perfect posibil şi perfect legal!

Utilizarea banilor din contul PayPal

Aşa cum am precizat şi în curs, se pot folosi în scopul cumpărăturilor pe internet. În prezent, sunt foarte multe posibilităţi de a achiziţiona produse şi servicii prin PayPal. Majoritatea marilor firme, au ca opţiune de plată, pe lângă cardul bancar, PayPal. Este principalul motiv datporită căruia, am preferat acest procesor de plăţi, celorlalte.

Banii din contul PayPal, pot fi însă retraşi, folosind din meniul contului opţiunea corespunzătoare. Alegeţi însă cu atenţie banca, deoarece la anumite bănci, vor fi comisioane de retragere mai mari ca la altele. Verificaţi lista băncilor cu care PayPal cooperează şi comisioanele percepute. Modalitatea de plată, este CEC-ul bancar. Acesta va fi expediat pe adresa menţionată la înscriere, prin urmare, orice informaţie eronată, vă va costa pierderea banilor din cont. O retrimitere a CEC-ului, poate fi solicitată, dar trebuie o motivaţie temeinică şi vă va costa un comision suplimentar! Aşadar, ATENŢIE la… neatenţie!

În ce mă priveşte, consider că gama produselor şi serviciilor acoperite de oferta de plată cu PayPal este suficient de mare încât să evit băncile. Cel puţin deocamdată. Pentru necesităţile imediate, plata direct din contul PayPal, este acoperitoare ca soluţie.

În sfârşit, mai există şi posibilitatea de trensfer electronic, dar din nou, atenţie la gama de servicii ale băncilor listate de PayPal, întrucât unele au comnisioane simbolice, altele însă, aplică comisioane penibil de mari!

Din câte ştiu eu, pentru transferuri electronice (wired transfer), aveţi nevoie de CODUL SWIFT al băncii la care este deschis contul.

Cam asta ar fi. Îmi exprim speranţa că vă este de folos informaţia şi mai ales, că veţi acţiona cu prudenţă şi înţelepciune la operaţiunile de retragere!

Citeşte şi acest articol, dacă vrei un eBook „DE LA PAYPAL LA BANI”

60 comentarii (+add yours?)

  1. ramona
    Ian 16, 2015 @ 22:10:01

    Mastercard atasat contului paypal ..e posibil sa fac transferul pe un alt card de la bcr?

    Răspunde

  2. Andra
    Ian 12, 2015 @ 15:07:29

    buna ziua!
    am facut un card la CEC si urmeaza sa activez 3D Secure. Dupa aceasta activare, mai trebuie sa fac si cont paypal? Sau va fi suficient doar sa activez 3D Secure si bag banii ptr plati si gata?
    mi s-a spus ca CEC nu lucreaza cu Paypal.
    Multumesc

    Răspunde

    • sserbanro
      Ian 12, 2015 @ 15:25:06

      Studiaţi documentaţia PayPal.
      Eu sunt un simplu utilizator al serviciilor lor şi atât.
      Ce îmi cereţi dumneavoastră, este să vă spun din memorie ce scrie în termenii şi condiţiile în care se oferă serviciile PayPal.
      Mi se pare o cale cam ocolită…

      Răspunde

  3. cosmin
    Dec 18, 2014 @ 18:58:46

    salut as dori si eu sa stiu cum fac sa scot banii de pe contul de paypal .Contul este limitat pentru ca am avut tranzactii peste 500 $ fara sa am card atasat la el.As vrea sa stiu daca pot face ceva sa imi recuperez banii ms anticipat.

    Răspunde

  4. dan
    Oct 23, 2014 @ 21:06:45

    buna ziua (seara🙂 )
    o intrebara scurta si directa. Din contul personal in euro, pot alimenta balanta PayPal in euro daca nu am card bancar pe contul de euro, ci doar pe cel de lei?
    Multumesc

    Răspunde

  5. crina
    Sep 17, 2014 @ 19:32:33

    Buna seara. Am si eu o intrebare cum pot transfera, in contul paypal, sa zicem suma de 1$ din balanta la banii , in lei, pe care i-am depus azi ? Am nevoie urgent sa cumpar ceva si nu am depus suficienti bani si m-am saturat sa tot merg la banca si am cautat raspunsul pe net, dar nu l-am gasit.
    Multumesc anticipat. O seara frumoasa.

    Răspunde

    • sserbanro
      Sep 18, 2014 @ 07:13:26

      Ca să puteţi opera cu contul PayPal, citiţi instrucţiunile (manualele!) de utilizare a serviciului.
      Aveţi nevoie de un card cu Secure 3D ACTIVAT. Banca Transilvania oferă VISA Electron care merge (Asta avem şi eu şi Monica), pe care trebuie să îl asociaţi contului PayPal. Pentru asta, citiţi cu atenţie instrucţiunile şi urmaţi paşii de acolo. Transferul de pe card în PayPal, se face când în balanţa PayPal, lipsesc banii necesari pentru completarea tranzacţiei. PayPal va lua diferenţa de bani lipsă, de pe card, deci TREBUIE să aveţi ÎN LEI, suma care să acopere acea tranzacţie.
      Dacă vreau de pildă să cumpăr un domeniu web şi costă 10 euro iar eu am în contul PayPal doar 8 euro, atunci de pe cardul asociat, PayPal îmi retrage automat diferenţa de 2 euro.
      În detaliile tranzacţiei, vor apare 2 poziţii şi preţul total al cumpărării.
      O poziţie reflectă balanţa PayPal curentă şi cealaltă, cât s-a retras din soldul cardului (cei 2 euro). Suma este exprimată în moneda europeană, dacă am ales ca tranzacţiile să se facă în Euro. Dacă beneficiarul sumei este într-o ţară din afara Europei, atunci tranzacţia este figuratză în moneda ţării respective, dar se precizează cursul de schimb la care s-a făcut tranzacţia (în ziua şi la ora respectivă).
      SUCCES!
      În extrasul de cont bancar, va apare o tranzacţie cu indicativ „PayPal Intl.”, în care veţi găsi suma de 2 euro, exprimată ÎN LEI, la cursul DIN ROMÂNIA.
      Deci, e posibil să apară diferenţe de preţ faţă de ce aţi calculat, deoarece cursurile se raportează la cursurile internaţionale, cursul intern fiind o altă poveste.
      La noi de pildă, poate fi vorba de 4,33 lei 1 euro, iar internaţional, 1 euro poate fi 4,65 lei. De aici, obţinem o pierdere în lei, la 10 euro, egală cu diferenţa de curs valutar, deoarece conversia se face la titularul contului, dar plata, la BENEFICIARUL SUMEI. Veţi plăti şi comisioanele aferente schimburilor valutare internaţionale.
      Mecanismul e destul de complicat. Ideea este că veţi plăti ceva mai mult decât vă aşteptaţi „de pe hârtie”.

      Răspunde

  6. olgatarus
    Sep 08, 2014 @ 21:12:21

    Buna seara,pot sa fac alt cont paypal ,dar cu acelasi card care l-am mai avut? si efectiv,cu alta adresa de email? multumesc

    Răspunde

  7. Alexandra
    Ian 29, 2014 @ 02:46:07

    Buna seara,
    Am o mare problema in legatura cu Paypal.daca puteti sa ma ajutati cu un sfat.Ce pot face in urmatoarea situatie?
    Why is my account access limited?

    Your account access has been limited for the following reason(s):

    Jan 28, 2014 : When you signed up for your PayPal account, you agreed to our User Agreement and Acceptable Use Policy. Because some of your recent transactions violated this policy, we’ve had to permanently limit your account.

    Please remove any references to PayPal from your website.

    You’ll be able to withdraw any money in your account 180 days after your last transaction. We’ll email you when it’s ready to be withdrawn.

    Deci,nu cunosc nici motivul exact al limitarii contului,nici ce trebuie sa fac pt a rezolva situatia…

    Răspunde

  8. Roxana
    Ian 25, 2014 @ 13:12:43

    Buna ziua!
    Am o problema, si sper ca ma puteti ajuta! In septembrie 2013 am facut o comanda pe internet la cateva produse, care se expediau din China! Plata coletului respectiv se facea inainte de livrare si am platit prin Western Union, direct din contul meu bancar. Ideea e ca nu mi-au livrat produsele, s-a ratacit coletul pe drum, nu stiu ce s-a intamplat, dar coletul nu a mai ajuns la mine, si le-am solicitat sa-mi trimita banii inapoi, ca nu am primit coletul, si ar fi trebuit sa ajunga in maxim 45 de zile.
    Mi-au cerut contul PayPal pt returnarea banilor, si cum nu aveam, mi-am facut, am verificat si cardul (VisaElectron de la Banca Transilvania), le-am dat contul (mail-ul), mi-au trimis banii, dar i-au trimis aiurea, cred eu. Adica in loc sa fie „Refund From”, i-au trimis „Payment From”, si am suma blocata, din ce mi-am dat eu seama: „Because you have recently started to sell with PayPal, payments you receive will be temporarily placed in your pending balance for up to 21 days. For more information, please go to the Resolution Centre”.
    Am nevoie de banii aia, si nu stiu cum sa fac sa-i transfer mai repede in contul meu!
    Va multumesc anticipat! O zi frumoasa!

    Răspunde

    • sserbanro
      Ian 26, 2014 @ 11:22:02

      Din păcate, aţi trecut prea uşor peste termenii şi condiţiile pe care le impune PayPal, pentru a vă oferi serviciile lor.
      Acei termeni şi condiţii, înseamnă ÎNCHEIEREA UNUI CONTRACT JURIDIC DE FURNIZARE SERVICII. Asta aţi semnat când aţi acceptat TOS (Terms Of Service)
      Ca la orice contract economic, CONDIŢIILE, SUNT NENEGOCIABILE, DUPĂ SEMNARE!
      De vreme ce aţi acceptat termenii şi condiţiile pentru a vă putea crea contul, înseamnă că SUNTEŢI DE ACORD NECONDIŢIONAT cu ceea ce este prevăzut în TOATE DOCUMENTELE care vi s-au prezentat ÎNAINTE DE ÎNFIINŢAREA CONTULUI.
      În paranteză fiind spus:
      1. Din China, sunt mulţi care comandă şi de obicei, durează peste 2 luni până la primire.
      2. PayPal, procedează în felul arătat, CU ORICINE este începător în utilizarea serviciului.
      3. Dacă vi se pare că PayPal are o ofertă care vă dezavantajează, apelaţi la o altă soluţie, care să coincidă cu ce vreţi dumneavoastră.
      CALM şi se va rezolva. Agitaţia, nervii, vă împiedică să rezolvaţi multe alte probleme şi în loc să rezolvaţi ce se poate, VĂ complicaţi situaţia.
      O zi bună şi, cu voia dumneavoastră, vă recomand RĂBDARE!

      Răspunde

      • Roxana
        Ian 26, 2014 @ 12:51:28

        Am inteles! Stiu ca dureaza mai mult livrarea, dar totusi au trecut 4 luni! Si o sa mai treaca! Practic, daca am inteles eu bine, am suma respectiva de bani blocata pana la 21 de zile? O sa imi pot recupera banii? Asta ma intereseaza! Astept, ca oricum altceva nu am de facut! Dar nu stiu cum functioneaza PayPal-ul si nu vreau sa ma trezesc ca dupa o luna de zile, banii imi sunt retrasi din cont, desi eu sunt cea pagubita!

  9. shakur
    Noi 25, 2013 @ 10:26:19

    Răspunde

  10. Spartacus
    Aug 19, 2013 @ 16:08:31

    Buna ziua
    Cu un cont PayPal Premier Acount pot face tranzactii de tip (primit bani si transfer in strainatate-UE)?
    Trebuie platit impozit pentru banii primiti?
    Exista o suma limita pana la care nutrebuie declarati banii fiind un cont personal?

    Răspunde

  11. Pal Pay
    Apr 18, 2013 @ 19:56:15

    Foarte util si interesant articolul, insa ceva nu mi-e clar: banii din PayPal trebuie declarati pentru simplul fapt ca ii primesti in PayPal sau doar daca faci withdrawal pe card?
    Teoretic statul n-are de unde sa stie de acei bani. Practic… in PayPal am Receiving limit per year = 3300$. Daca vreau sa pot primi mai mult, PayPal invoca legislatia europeana si imi impune sa le dau fotocopii cu actul de identitate si o factura la utilitati. Eu inca n-am ajuns la acea suma, dar daca o sa ajung… oare nu cumva PayPal este obligat de legislatia europeana sa raporteze fiscului roman sumele primite?

    Răspunde

    • sserbanro
      Apr 23, 2013 @ 05:23:52

      „Obligat”, e cam mult spus şi oricum, povestea e mult mai complicartă decât pare.
      În esenţă însă, lucrurile aşa stau. Potrivit prevederilor Codului Fiscal, orice venit trebuie declarat (indiferent de sumă!)

      Răspunde

  12. ppay
    Feb 14, 2013 @ 10:58:12

    Codul de verificare il poti obtine si printr-un apel telefonic la banca, nu trebuie sa te duci la unitatea bancara sa ceri extrasul de cont …… eu una folosesc paypal de multa vreme pentru afacerea mea de reincarcari electronica prepay prin paypal si nu am avut niciodata probleme.

    Răspunde

  13. Marius
    Ian 22, 2013 @ 14:26:49

    deci mai pe scurt daca am primit in decurs de 5 luni suma de 2000 de euro trebuie sa-i declar undeva? sa platesc impozity pt ei? eu am dat withdraw la toti in decursula 5 luni si mi-au intrat pe card…acum citind chestiile astea nu stiu daca se intampla ceva daca nu-i declar la stat :))

    Răspunde

    • sserbanro
      Ian 22, 2013 @ 22:16:57

      Legal, trebuia să îi declari până pe 15 ianuarie 2013, potrivit prevederilor Codului Fiscal.
      Asta e tot ce îţi pot spune acum.
      Există chiar un formular. Dar îţi recomand ŞI consultanţă financiară ŞI juridică, altfel… poate ieşi cu mari complicaţii!

      Răspunde

      • Marius
        Ian 23, 2013 @ 10:58:20

        sa declar ce anume ca e un venit virtual , sa zicem ca ma joc un joc online si in interiorul jocului exista o casa de licitatie virtuala cu iteme…Blizzard isi opreste 15-30% din vanzare + transfer catre paypal , nu fac nici o afacere nu emit facturi pt ca nimeni nu imi cere asta , in ce baza platesc eu impozit la stat? ca le zic la aia da domne am vandut o armura de 15 euro in diablo 3 ce face ala de la stat imi pune motivul platii impozitului : armura in diablo 3? Blizzard spune ca jucatorii nu detin nici un item din joc ci ca este proprietatea lor …uite ca sa fii mai informat cauta pe google RMAH diablo 3 ( real money auction house) , daca ai putea sa ma ajuti si cu asta ti-as fi recunascator🙂

      • sserbanro
        Ian 23, 2013 @ 20:15:26

        Citeşte Codul Fiscal. Cu mine, te târguieşti de pomană. Eu ţi-am spus ce prevede legea.
        Tu, faci cum te taie capul.
        Deocamdată, statul ştie un singur lucru: ai încasat bani REALI, din bancă, şi eşti în situaţia de a plăti impozit. TU trebuie să justifici originea banilor, nicidecum ei!

      • Marius
        Ian 24, 2013 @ 12:34:19

        Nu ma cert cu nimeni , doar te intreb , deci care va sa zica daca cineva imi trimite bani prin paypal si eu ii scot pe card trebuie sa ma duc sa declar domne am primit niste bani de la X asta nu inteleg eu :)….si chiar daca as vinde o masina sa dam un exemplu pe net primesc bani prin paypal ii scot pe card , trebuie platit impozit? din cate vad tu stii mai multe decat mine de aceea te intreb

      • sserbanro
        Ian 24, 2013 @ 13:16:30

        Cunoaşterea legii, e obligatorie, asta prevede Constituţia. Eu ţi-am spus ce OBLIGAŢII ai, nicidecum părerile mele personale.
        Într-o altă ordine de idei, crezi că te poţi lua la trântă cu statul Român?
        Eu cred că dacă vrei să o faci, trrebuie să înveţi DUMNEZEIEŞTE legile, altfel ai pierdut din clipa când te-ai aşezal la masa de joc. Ori despre asta e vorba aici:
        DEJA TU TE JOCI CU STATUL la masa de joc.
        Deci… Ori citeşti Codul Fiscal, Codul Comercial, legislaţia privind activităţile organizate ca liber întreprinzător, ori te iei „după ureche”
        şi te jupoaie de viu statul, că doar la asta e expert, e principala lui funcţie: jupuitul mieluşeilor care cred în feţi frumoşi şi zâne care fac cadouri zi de zi, absolut dezinteresat.😉
        Ce mă întrebi tu, este scris în Codul Fiscal şi celelalte legi.
        Dacă vrei consultanţă juridică, apelează la un expert sau măcar la un specialist.
        Altfel, o să arăţi cu degetul la mine, ori eu sunt un simplu cetăţean al României, nimic altceva!
        Şi mie îmi sunt aplicabile şi eventual opozabile aceleaşi legi ca şi ţie!😉
        Mai vorbim!

      • Marius
        Ian 27, 2013 @ 09:07:55

        Am inteles , cineva de la financiar m-a informat ca banii facuti in afara sunt deja impozitati asa ca nu tre sa-mi fac nici o grija atata timp cat firma care a produs jocul plateste impozitul in statul sau :)…so se pare ca nu esti asa bine informat nici tu , multa bafta va urez

      • sserbanro
        Ian 27, 2013 @ 12:45:18

        Spune-i să îţi dea o hârtie înregistrată LA FISC din care să reiasă că banii respectivi SUNT SCUTIŢI DE IMPOZIT.
        Adică, un înscris oficial cu care să te poţi prezenta în justiţie, în cazul în care cineva te dă în judecată.
        Ceea ce ştii tu mai puţin, este că eu am avut şi am cunoştinţe de legislaţie fiscală, iar ceea ce spui tu, se numeşte „clauza dublei impozitări”. Ea era vaslabilă dacă banii obţinuţi de tine, erau obţinuţi pe teritoriul firmei plătitoare. Dar tu ai reaslizat veniturile ÎN ROMÂNIA, iar Blizzard Entertainment îşi are sediul în USA.
        Până acum, îmi datorezi 8 (opt) euro.😉

  14. Florin
    Iun 22, 2012 @ 08:46:15

    Salut ! Foarte interesant articolul ! Observ ca stiti foarte multe despre acest subiect, si poate ma puteti lamuri si pe mine cu ceva. Am o nedumerire, si o problema in acelasi timp. Recent am retras o suma din paypal pe card (suma ce inca nu a ajuns), un card Visa Electron de la bcr, mai exact. Contul este in RON, iar cei de la banca mi-au spus ca nu se poate face conversia din USD in RON si ca va trebui sa imi fac un cont in dolari. Toate bune si frumoase, mi-am deschis un cont si in dolari, avand in vedere ca mai am bani de retras din paypal, dar ce se va intampla cu prima suma pe care am cerut-o in contul ce il am in lei… angajatele de la sucursala din orasul meu mi-au zis ca va trebui trimisa inapoi prin serviciul moneybookers, sau ceva de genul, in momentul in care va ajunge in cont, din cauza ca nu se poate face conversia. Intrebarea mea este, daca banii vor ajunge in contul RON, va trebui sa ii trimit inapoi celor de la paypal ? chiar atat de prosti sunt cei de la bcr ? sa nu se poata face automat conversia ? Multumesc anticipat !

    Răspunde

    • sserbanro
      Iun 25, 2012 @ 06:36:04

      @ Florin
      Îmi pare sincer rău că trebuie să te dezamăgesc!
      Este un <strong>exemplu tipic de birocraţie. Eu am avut nevoie la un moment dat să ştiu acelaşi lucru şi am întrebat la BCR Alexandria „ce se întâmplă dacă mă prinde o trimitere fără cont?” „Eeee… se face cont automat!” Sunt clientul BCR din 1991. Mă întreb ce se întâmpla dacă eram din 2011. Sau de azi dimineaţă?
      Ceva reguli, presupun că există. Dar aceleaşi reguli, văd că pot fi ocolite, în anumite condiţii.
      Acuma… Ar fi interesant de ştiut clar care sunt condiţiile…
      Ce pot să îţi spun cu certitudine, este că PayPal te va taxa dacă ceri retrimiterea banilor!
      De altfel, orice returnare, inclusiv încasări returnate, sunt supuse comisionării!
      Am testat cu Monica un mecanism de vânzare şi logic, am zis să testez şi returnarea. Şi mi-a luat comision pentru returnare!😦
      Privitor la conversia on-the-fly, pot spune că am cumpărat în GBP, USD, SHK (Israel) şi EUR, deşi pe cardul BCR am pus doar LEI.
      E drept, am văzut şi simţit asta la bani, dar s-a făcut totul automat.
      Din ce ştiu eu, ar fi trebuit să te întrebe la emitere, în ce valută nominală vrei cardul. În 2007, mi s-a părut că USD e cea mai convenabilă.

      Răspunde

    • Ciobanu Mihai Victor
      Feb 07, 2013 @ 11:42:29

      La problema ridicata de tine se poate da doar un raspuns de principiu, deoarece, fiecare banca cam isi face propriile proceduri. Esential ar fi existenta si a unui cont in valuta, din care se poate retrage valuta dorita, mai putin comisionul bancii respective.
      In lipsa acestui cont (si) in valuta, la solicitarea expresa a beneficiarului platii, suma primita in valuta va fi convertita in lei (la cursul paritar practicat de respectiva banca, nicidecum cel practicat de BNR!) si trecuta ca alimentare card in lei.

      Răspunde

      • sserbanro
        Feb 07, 2013 @ 12:11:28

        Perfect adevărat!
        Cardul meu în România, a fost VISA Electron şi l-am făcut în USD, deşi am operat excvlusiv în LEI.
        Dezavantajul constă în conversia on-the-fly, care azi poate însemna un comision de 0,15 USD şi mâine, de 5 USD, pentru că e criză de lichidităţi pe piaţă, etc.
        Principial însă, recomandarea mea este să se opereze cu sume mai mari de bani. Câştigurile mărunte, trebuie adunate, mai ales că ideea este SĂ INVESTEŞTI în propria afacere, NICIDECUM SĂ TOCI BANII.
        Dar aici, intrăm pe alt tărâm, numit…
        EDUCAŢIE FINANCIARĂ.
        Şi asta, durează şi înseamnă MULTĂ TRANSPIRAŢIE.

  15. Ana
    Mai 12, 2012 @ 13:01:20

    Am primit banii prin western union in londra de 3 zile inca nu am fost sa ii scot ca nu am avut timp ma pot suce si dupa 5 zile ?? Sau cat timp imi tin banii ?? Va multumesc si scuze de deranj

    Răspunde

    • sserbanro
      Mai 12, 2012 @ 18:02:05

      Răspunsul se găseşte la Western Union!
      Ei fac regulile jocului!
      Eu doar le respect, dacă am nevoie de ei!
      Până acum, m-am descurcat şi fără!
      Prefer de pildă MoneyGram. Comisioane mai mici ar fi un motiv.
      Totuşi, care ar fi legătura dintre tema articolului şi întrebare?

      Răspunde

  16. Gabriel
    Mar 16, 2012 @ 09:39:53

    Buna ziua ,

    Am un cont PayPal cu card de debit BRD atasat .Cardul este Mastercard cu chip integrat .
    Am facut foarte multe cumparaturi de pe net si asa in treacat spus nu am luat nici o teapa insa relativ recent am observat ca BRD-ul
    incarca platile PayPal cu coeficienti inegali aparent aleatorii intre 1% si 2,5% adica pentru suma X retrasa de PayPal in contul BRD se
    opereaza o suma cu 2% mai mare la toate tranzactiile atat la plati cat si la depuneri(la depunere suma este mai mica cu 2%).
    Explicatiile care mi s-au dat sunt puerile si se refera la diferenta de curs valutar dintre ziua in care s-a efectuat plata PayPal si
    ziua cand s-a executat operatiunea de catre BRD ceea ce este inexact deoarece PayPal si/sau Mastercard isi calculeaza un curs extrem
    de mare fata de cel real tocmai pentru a contracara fluctuatiile pietei romanesti , curs de-altfel specificat in factura PayPal .
    Spre exemplu la un curs real de 4,3 RON , PayPal face plata la 4,5 RON iar BRD umfla cursul in efectuarea tranzactiei la 4,7 RON . Cursul operat in cont de BRD
    este de fapt mult mai mare decat cel afisat la tranzactiile online si nici nu explica faptul ca la depunerea unei sume de catre PayPal
    in contul BRD apare o suma mai mica cu aceleasi procente . Mai mult tranzactiile apreciate e-commerce sunt tax free la BRD .
    Stiti ceva despre aceasta situatie , se intampla si la altii , este un fapt generalizat , este corect ?

    Răspunde

    • sserbanro
      Mar 16, 2012 @ 11:34:56

      @ Gabi Cristea
      Aici avem o situaţie care prezintă două aspecte de bază:
      1. Politicle bancare privitoare la schimbul valutar „on the fly”.
      2. Comisioanele percepute la tranzacţiile de schimb.

      1. Politici bancare.
      Din nefericire, deşi operaţiunile cu valută virtuală sunt de natură să fluidizeze transferurile de valori şi deci ar trebui să ducă la dezvoltarea economiei, băncile caută să obţină maximum de profituri din acest tip de comerţ. Cum ele deţin controlul total asupra tranzacţiilor, asupra cursurilor valutelor, a comisioanelor, a ratelor de schimb, e dificil de luat vreo măsură care să reducă impactul negativ semnalat. Ceea ce se declară oficial e una şi ceea ce se practică, e alta. Ce putem face? Evident, nimic. Sau, putem renunţa la serviciile băncii respective.
      În Grecia de pildă, sunt taxat 1 euro per tranzacţie, indiferent ce fac. Dacă depun pierd 1 euro, cumpăr pierd 1 euro, etc. Şi asta în condiţiile în care totuşi, banca se foloseşte de banii mei iar creditele mele la toate băncile, sunt 0 = ZERO. Mai precis spus, am datorii ZERO faţă de toate băncile din lume! Să mă mut la altă bancă. Din păcatre, asta la care am făcut cardul, e singura care oferă acest tip de carduri. Celelalte te constrâng să faci un dosar întreg cu hârtii, pe care îl trimit la Atena spre aprobare şi, dacă se aprobă…
      Astfel, transferul banilor de la o bancă la alta, este supus comisionării. Cum PayPal funcţionează în regim de bancă, a lua/depune bani în contul PayPal, înseamnă practic un transfer inter-bancar, prin prisma costurilor. De altfel, PayPal avertizează clienţii în documentaţie că sumele reale care se transferă în/din conturile PayPal pot fi diferite de cele aşteptate şi dă şi o listă cu costurile pretinse – per tranzacţie!! – de diferite bănci din lume, listate pe ţări.
      Dacă peste comisionul de transfer se suprapune şi un schimb valutar – USD/EUR de pildă, care e cel mai frecvent în afacerile online – atunci costurile sunt mai mari, deoarece se însumează comisioanele. Din nefericire, aici şi eu mă confrunt cu acest arbitrariu şi asta e ceva ce trebuie să acceptăm, dacă vrem să folosim serviciile băncilor.
      În cazul tău, ai dat peste o măgărie românească. Măgăria asta se numeşte „cursul românesc de schimb interbancar”. Cum în România cursul este altul decât cel de pe plan mondial – adică pe intern euro este mai ieftin – rezultă că dacă plăteşti în lei în altă ţară, te loveşti de:
      (a) conversie valutară on the fly la cursul internaţional, care, este mai prost decât cel intern, practicat de BNR. De pildă, aici în Grecia, dacă schimb lei în euro, mă costă aproape 5 lei un euro, în vreme ce la noi, e cam 4,30. Cam ustură, aşa-i? Să pierzi 70 lei (19 euro!) pentru 100 euro, e cam „pipărat”. Dar asta e!
      (b) Comisioane multiple la o singură tranzacţie. Fiecare entitate juridică (bancă, alt serviciu bancar, cum ar fi sde pildă escrow) prin care trece tranzacţia ta, vrea şi ea partea ei de „caşcaval”. Astfel, dacă PayPal are doar o bancă cu care lucrează în RO, banii din contul tău se transferă la Reiffeissen fără comision (adică, ei se spală pe mâini, că au luat comision zero!) şi Reiffeissen te jupoaie ca să transfere banii către banca ta. Aici, eşti la mâna lor 1000%. Această tranzacţie secundară, e obligatorie şi invizibilă pentru tine. A trebuit să răscolesc o puzderie să înţeleg ce şi cum. Şi acum că ştiu, constat că ştiu degeaba… Treaba tot aşa rămâne.

      2. Comisioanele percepute la tranzacţiile de schimb.
      Aici, suntem pe un teren unde băncile dictează. Atunci când închei contractul cu banca pentru deschiderea contului, ei îţi dau un exemplar. Citeşte-l cu mare atenţie şi vei vedea că politica de comisioane, e foarte… elastică! Cu alte cuvinte, RISCURILE, ţi le asumi tu! Banca, îşi asumă doar câştigurile/profiturile. Cu alte cuvinte, pierderile le suportă ÎN EXCLUSIVITATE clienţii, profiturile sunt ÎN EXCLUSIVITATE ale băncii. Asta e filosofia tuturor băncilor din lume, indiferent de care am vorbi!!
      Punerea în practică a acestei filosofii injteresante, depinde de cursul valutelor şi de o puzderie de alţi factori economici, pe care doar băncile îi cunosc în totalitate şi desigur, îi şi controlează. Astfel, dacă economia merge bine, băncile vor lua măsura de a produce inflaţiew, pentru a frâna economia şi a obţine profituri mai mari. Durează prea mult să explic în amănunt. Există pe net o serie de filme care explică destul de bine mecanismele.

      CONCLUZII:

      Fie adopţi un mod de viaţă FĂRĂ BANI, fie înveţi cât mai bine regulile jocului ăsta cu bani numit „economia mondială” şi îţi iei măsurile de prevedere cele mai potrivite intereselor tale. Dacă am fi la un coaching PRIVAT, te-aş îndruma, te-aş învăţa. Aici e imposibil, din motive foarte bine determinate!

      Răspunde

  17. mihai
    Feb 23, 2012 @ 22:59:51

    buna ziua…miam facut un cont paypal….la add card am introdus numerele de pe un VISA de la Banca Transilivania,dar imi zice ca este invalid….apoi am introdus numerele de pe un card MASTERCARD de la Rbs Bank si cu acesta mi sa validat cardul….in momentul cand dau RETRAGERE, imi apare sa selectez un card cu logo VISA….am introdus numerele de pe cel VISA si imi zice ca este invalid….apoi introdus apoi numerele de pe MASTERCARD si nu mil accepta…as fi bucuros daca as primi un raspuns din partea dvs.
    Va Multumesc!

    Răspunde

  18. Trackback: De la PayPal la bani — eBook | Blog Şerban Stănescu
  19. Trackback: De la PayPal la bani — eBook « Cum să faci Bani Fără Bani
  20. Elena
    Noi 15, 2011 @ 15:00:45

    Buna ziua! Va rog sa ma ajutati cu un raspuns privind contul PayPal. Nu stiu cum dar am blocant contul PayPal precizez ca este si o suma de bani in el.Intrebarea mea cheie este cum pot sa il deblocez? Pot sa imi fac un alt cont PayPal? Carduul care era atasat la contul PayPal l-am inchis. Pot sa atasez un alt card la cont ? Multumesc!

    Răspunde

    • banifarabani
      Noi 15, 2011 @ 20:25:32

      Elena, sau Bogdan?
      In fine, sa raspund cat pot la intrebare.
      Inainte de orice, eu de unde as putea sa stiu cum ai blocat contul?
      Daca as fi salariatul PayPal si tot mi-ar fi imposibil, pentru ca as fi constrans de clauza de confidentialitate!
      Cum eu sunt un simplu utilizator, mi-e greu sa pricep cum as putea sa ghicesc asa ceva.
      Ceea ce ghicesc eu, e faptul ca ai facut cu buna stiinta ceva interzis prin TOS ca sa vezi daca „tine”
      si acum vrei o solutie „miraculoasa” de la mine…
      Pana una alta, da, atasarea unui alt card VALID, este o solutie POSIBILA.
      Eu cred ca normal ar fi sa te adresezi PayPal, ei cred ca stiu mai bine ca mine SI ce se poate SI ce e interzis!
      Toate bune!
      Serban

      Răspunde

  21. alice
    Noi 13, 2011 @ 04:06:16

    Daca nu am PayPal , cum pot primi bani de la cei care trimit doar cu PayPal ? Exista cineva care sa colaboreze cu ei si sa accepte sume paypal care apoi sa imi fie trimise intr-un cont sau pe un card ? Sunt persoana privata si nu am conturi bussiness …
    multumesc

    Răspunde

    • banifarabani
      Noi 15, 2011 @ 20:59:52

      @ Alice
      Având în vedere cazul prezentat de Lory, cred că e mai nimerit să stabileşti o altă modalitate de transfer de bani decât PayPal. PayPal, e în primul rând un serviciu care facilitează vânzările şi cumpărările online!
      Pentru transferuri de bani, există internet banking, MoneyGram şi Western Union.
      Cât priveşte deschiderea unui cont PayPal, tot ce trebuie făcut este să studiezi cu atenţie termenii şi condiţiile, să completezi formularele de înscriere, să ai pregătit un card bancar care suportă tranzacţii online. Oricine îşi poate deschide un cont PayPal!

      Răspunde

  22. lory
    Noi 13, 2011 @ 03:58:08

    ce spuneti de asta ??????????????? Why is my account access limited?

    Your account access has been limited for the following reason(s):

    Nov 5, 2011: You’re only allowed to have one personal and one business account. In addition, we noticed one or more of the following problems:

    You provided information that we believe was false, inaccurate, or misleading; or
    You sent or received payment that was potentially related to fraudulent activity; or
    You have more than one account with a negative balance; or
    You are in violation of the User Agreement, the Commercial Entity Agreement, the Acceptable Use Policy, or another agreement you have with PayPal.

    Our decision was based on terms outlined in these agreements.

    Because of this, we’ve limited your accounts and can no longer offer our services to you. You’ll still be able to log in to view your transaction history, but you won.t be able to send or receive payment.

    (Your case ID for this reason is PP-001-543-281-054.)

    Nov 2, 2011: When you signed up for your PayPal account, you agreed to our User Agreement and Acceptable Use Policy. Because some of your recent transactions violated this policy, we’ve had to permanently limit your account.

    Please remove any references to PayPal from your website.

    You’ll be able to withdraw any money in your account 180 days after your last transaction. We’ll email you when it’s ready to be withdrawn.

    (Your case ID for this reason is PP-001-539-547-797.)

    si singurul lucru pe care l-am facut a fost sa trimit constand bani pe contul pp al sotului meu !!!!!!!! nu am alte conturi si nu am cu cine vb la pp despre asta …. mi-au blocat banii 180 zile si am citit pe net ca nu asi fi singura in situatia asta !!!!!!!! nu vand nimic si singurii bani primiti au fost mereu ca gift !!!!!!!! pp is shit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    nu am cu cine vb sa ii intreb ce alt cont au gasit ei si care e situatia …. le trimit e-mail dupa e-mail si primesc in automat acelasi raspuns …. cel de mai sus !!! au blocat si contul sotului meu in acelasi timp !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Răspunde

    • banifarabani
      Noi 13, 2011 @ 12:30:58

      Dragă Lorena,
      Tot ce pot spune este că am citit de multe ori cele 3 documente care constituie baza legală a acordului juridic de utilizare a PayPal.
      Din păcate, numărul posibilităţilor de a încălca termenii şi condiţiile de utilizare, e practic nelimitat.
      Sunt o infinitate de situaţii care pot conduce la suspendarea contului.
      Singura idee pe care o am este că, ai trezit suspiciuni privind provenienţa banilor.
      E important să ştii că, PayPal consideră trimiterea de bani potenţial suspectă, întrucât ei au ca scop principal facilitarea vânzărilor online.
      Pentru servicii de trimitere de bani, trebuie apelat la alte forme, cum sunt MoneyGram sau Western Union.
      Astfel, probabilitatea maximă este că, PayPal a considerat tranzacţiile tale ca o operaţiune de spălare de bani.
      Cum ei sunt obligaţi să respecte legislaţia internaţională, la orice suspiciune privind tranzacţiile de transferuri de bani efectuate, ei blochează conturile care fac astfel de operaţiuni.
      De altfel şi băncile au reglementări similare şi atunci când trimiţi sume de bani, te obligă să precizezi originea.
      Eu de pildă, primesc uneori de la tatăl meu o sumă de bani, cu ocazia sărbătorilor, PRIN BANCĂ.
      Banca mă obligă să declar provenienţa banilor, pe proprie răspundere şi sub semnătură.
      Cam asta e tot ce pot să presupun.
      În rest, situaţia cred că e de competenţa unui specialist în drept comercial internaţional, cu atestat pentru limba Engleză.
      Cert este un fapt: Ai pierdut IREVOCABIL dreptul de a folosi PayPal. Posibil şi soţul tău.
      Regret că s-a ajuns aici, dar îţi mulţumesc în numele tuturor celor care citesc pentru avertismentul privind trimiterea de bani prin PayPal.
      Poate citind mesajul tău, vor reflecta adânc la ce se poate petrece şi vor căuta alte soluţii pentru trimiterea de bani prin internet.
      Din câte ştiu eu, cea mai bună soluţie sunt serviciile de internet banking.
      PayPal, se ocupă cu VÂNZĂRILE ONLINE.
      Ceea ce este cu totul altceva decât trimiterea de bani.

      Răspunde

  23. Bianca
    Oct 26, 2011 @ 18:48:27

    Buna ziua am si eu o intrebare am un con Pay Pall si am primit niste bani pe el dar persona in cauza a vrut sa ii retraga dupa caeva zile…iar eu deja cumparasem ceva cu ei ,ce se intampla in acest caz???

    Răspunde

    • banifarabani
      Oct 26, 2011 @ 19:50:27

      Dragă Bianca,
      Este cazul să îţi reamintesc faptul că lucrul cu PayPal, este supus unor termeni şi condiţii cu care ai fost de acord la crearera contului.
      Revezi politica de REFUND -returnare a banilor!
      Potrivit angajamentului pe care ţi l-ai luat acceptând termenii şi condiţiile de utilizare a serviciilor PP, AI OBLIGAŢIA de a asigura returnarea banilor în cazul când clientul solicită aceasta, pe o perioadă de 60 zile de la data efectuării plăţii!
      Acum detalii privind CAUZELE solicitării returnării, poţi cere chiar de la clientul tău. În prima etapă, PayPal prevede soluţionarea litigiilor privitoare la returnare, prin negociere directă între tine şi clientul tău.
      Solicită informaţii detaliate privitoare la motivul pentru care ţi s-a solicitat returnarea banilor!
      Altfel, o vânzare rămâne o vânzare! La pâine, după ce ai mâncat pâinea, te mai poţi duce să ceri banii înapoi?
      După ce ai cumpărat o maşină, sau o casă sau orice altceva, există condiţii precise în care poţi returna bunul şi EVENTUAL căpăta banii înapoi.
      Detaliile furnizate de tine sunt practic inexistente, deci asta e tot ceea ce pot să îţi răspund:
      1. Reciteşte termenii şi condiţiile de utilizare a serviciilor PayPal;
      2. Solicită informaţii precise şi foarte clare de la client, privind cauzele pentru care solicită returnarea. Dacă îşi imaginează că o vânzare online e o jucărie şi poate să se joace cu asta, e problema lui. Dacă însă e vorba de o reclamă mincinoasă, de un produs care este mult sub nivelul informaţiilor prezentate DE TINE pe pagina de vânzare despre el, atunci e posibil să trebuiască să returnezi banii, dar aici, e nevoie de argumente JURIDICE, bazate pe probe administrabile în instanţă.
      Cine îşi imaginează că a vinde online e un joc pe calculator şi că poţi face ce vrei, se înşeală amarnic!
      Există reglementări legale precise, a căror încălcare poate conduce la procese internaţionale, lungi şi costisitoare!
      3. Dacă vrei un sprijin concret, am nevoie de mai multe informaţii şi mai detaliate privind tranzacţia care face obiectul litigiului.
      4. Costul unei consultaţii 1:1 (personală) este de 20 euro/şedinţă, plătibilă în avans prin PayPal.
      Dacă eşti interesată, îmi trimiţi un mail pe formularul de contact de pe situl meu:
      http://blog.sserbanro.info
      Comunicăm mai departe pe mail. Succes în continuare şi fii mai prudentă!

      Din ceea ce simt eu, clientul tău e un mofturos (mofturoasă) care crede că plăţile online sunt glume şi poate să se răzgândească oricând şi în orice condiţii, fără a avea nici o responsabilitate pentru tranzacţia efectuată. Cum asta iese din discuţie, pe internet fiind imposibil să forţezi pe cineva să îţi dea vreun ban, rezultă că a fost vorba despre un act conştient, caz în care, clientul e singurul răspunzător pentru decizia de a cumpăra.

      Cum am spus însă mai sus, sunt prea multe detalii care trebuie luate în calcul şi deteriorarea relaţiei cu un client serios, poate să îţi prejudicieze prezenţa pe net într-o măsură exstrem de mare! Las la o parte posibilitatea unui conflict juridic cu PayPal, care te poate costa câteva sute de mii de USD, în cazul fericit!

      Răspunde

  24. Marie
    Aug 25, 2011 @ 14:12:19

    Buna ziua! Am si eu o intrebare. Am cont paypal, am atasat un card Visa Electron de la ING, e verificat. De curand o firma mi-a returnat o suma de bani, cei de la Paypal spun „refond to credit card” si dau nr cardului atasat. Acum problema e ca in contul atasat cardului nu imi apare suma. Pana la urma banii mei unde sunt? Cum fac sa ii retrag? E posibil sa fie pe card si sa nu imi apara in cont?
    Multumesc, astept raspunsul dumneavoastra!

    Răspunde

    • banifarabani
      Aug 26, 2011 @ 16:28:17

      @ Sarbu Narinela (Returnare de bani în contul PP)
      Singurii care pot clarifica, sunt cei de la ING Bank. Din ce ştiu eu, ar trebui să ceri extrasul de cont în care să apară operaţiunea aceea care figurează în contul PayPal.
      Eu am lucrat cu BCR cât am fost în ţară şi ştiu că ei aşteptau confirmarea mea pentru efectuarea tranzacţiilor. Tot de acolo ştiu că în cazul în care timp de 30 zile tranzacţia este necontestată de vreuna din părţi, ea este considerată validă de către bancă, „prin acord tacit”. Problema este că unele situri vor plata „pe loc” şi aici am avut unele dificultăţi.
      În cazul returnării, este posibil ca banca să ceară detalii pentru a accepta operaţiunea. Doar la bancă e posibil să afli.
      De altfel, toate amănuntele pe care le ştiu privitor la cardurile folosite, le-am aflat direct de la administratorul meu de cont. Se pare că sunt anumite reguli interne bancare.
      Un alt aspect care e important, este durata transferurilor internationale. E posibil ca transferul să dureze câteva zile, până apare efectiv suma în contul din bancă. Iar în România… cu birocraţia noastră, e posibil să se lungească povestea…
      Cam asta este ceea ce pot spune de aici, din Grecia…
      ––––––––– !! ––––––––––-
      Am fost pe situl tău şi mi se pare interesantă ideea! Mă refer la wholesale, care e un model de e-business solid!
      Studiază şi drop-shipping, dacă tot te-ai apucat! BAFTĂ!
      Am apreciat şi eu şi Monica aspectul şi deşi interesul meu pentru textile este foarte limitat, m-ai convins să analizez situl, în ansamblu.
      Poate voi face o recenzie video!
      Deşi sunt încurcat până peste cap, mi-am permis o digresiune şi mi-a plăcut şi tonul şi modelele de vestimentaţie propuse!
      Felicitări!

      Răspunde

  25. alessa
    Aug 19, 2011 @ 09:31:24

    am o intrebare sa transfer niste ban intr-un cont este necesar ca am card?sau se poate face aceasta tranzactie si fara sa detin un card?Multumesc

    Răspunde

    • banifarabani
      Aug 20, 2011 @ 02:18:58

      Transferurile PayPal/PayPal, sau plăţile din cont, au o limită anuală de 100 euro şi poate fi modificată doar prin verificarea cu cardul bancar.
      În principiu, dacă suma e mică, se mai poate amâna lucrul cu cardul, dar în limita celor 100 euro pe an, ceea ce e destul de puţin.
      De asemenea, şi după validarea cu cardul, există limită. Este vorba despre suma anuală ÎNCASATĂ, care este de 2500 euro.
      Am recomandat studenţilor să meargă pe această limită până când sunt siguri că pot să scoată cei circa 200 euro lunar.
      Pe urmă însă, e nevoie de autorizaţie PFA şi pe baza datelor din autorizaţie, poate fi modificată limita de 208 euro la o altă sumă,
      de pildă 300 euro lunar sau 500, etc., pe baza CODULUI FISCAL (CUI – Cod Unic de Înregistrare) atribuit de Ministerul Finanţelor prin Registrul
      Comerţului.
      La „Servicii informatice”, CAEN clasa 72, este impozit forfetar. Când am plecat din RO, în 2009, era circa 200 euro pe an.
      Se poate afla de la Administraţia financiară locală cât mai este acum sau pe situl http://www.mfinante.ro, dar cotele de impozitare se stabilesc la nivel teritorial, deci e posibil să difere de la prefectură la prefectură.

      Răspunde

  26. ionut
    Iun 09, 2011 @ 14:03:38

    Buna ziua,
    Cum se poate proceda invers,sa transfer o anumita suma din contul bancar (BRD,card visa-RON) in cel paypal, nu am momentan cum sa transfer din alt cont paypal si trebuie sa trimit o anumita suma de bani in urmatoarele zile,culmea, doar prin paypal.

    Mai am o problema, atunci cand vreau sa verific cardul primesc aceasta eroare:
    We were unable to verify this credit card. Please check if the information you entered is correct. If the problem persists, please try to enter a different credit card.
    Mentionez ca in contul bancar am mai mult decat 1.5 usd necesari validarii, doar ca moneda e ron.Cate zile dureaza pana se face aceasta verificare?

    Am incercat si o validare „3D-Secure” pentru plati online insa nu am reusit, de mai multe ori am incercat dar de fiecare data a esuat la inregistrare.

    Solutia finala, cred, ar fi sa contactez banca, asta insemnand multe zile cu drumuri facute pe la ei si asa mai departe,poate exista si o alta modalitate.

    Multumesc,o zi placuta!

    Răspunde

    • banifarabani
      Iun 10, 2011 @ 00:53:18

      Dragă Ionuţ, îmi pare sincer rău că te voi dezamăgi. Cardul cu care am lucrat cu PayPal, este un VISA Electron, emis de BCR – Banca Comercială Română. Din câte cunosc eu, BRD are alte instrumente de plăţi online. Cardul tău e invalid, deoarece BRD are o altă politică bancară. Ca detaliu, pe cardul meu am operat doar cu LEI. Am făcut însă plăţi în diverse valute, între care USD, EUR au fost mai importante. Tipul de valută acceptat la plăţi internaţionale, este dictat de banca emitentă. În cazul tău, BRD. E posibil ca ceea ce ai tu, să aibă valabilitate doar în România, caz în care ai nevoie de alt card. Din acest punct de vedere, mi-e greu să te lămuresc, eu sunt în Grecia din aprilie 2009. Vezi că pe situl lui Luca Dezmir, e un articol legat de cardurile pe care Luca le-a folosit şi funcţionează OK. Poate că asta te va ajuta. MULT SUCCES! Bănuiesc că ai un hosting de plătit… Mişcă-te rapid, că eu am pierdut 5 situri, din cauza unei întârzieri la plată de 24 de ore! Am avut noroc că aveam backup-ul complet. Altfel…

      Răspunde

  27. mykola
    Mar 18, 2011 @ 21:05:48

    cum pot sa transfer de pe contul paypal pe card?

    Răspunde

    • banifarabani
      Mar 18, 2011 @ 22:34:03

      1. Transferurile din contul PayPal direct pe cardul bancar, sunt posibile doar în condiţiile în care ai un cont în bancă şi pentru asta, ai nevoie de un card special, emis de banca la care ai deschis contul. Cardul trebuie să fie ori de tipul VISA, ori de tipul MasterCard. Preferabil VISA. Cel puţin la mine în contul PayPal, aşa apare dacă vreau să transfer bani în contul din Grecia, deci se pare că depinde de banca la care ai cont şi de ţara în care te afli.
      2. Din câte ştiu eu, există cel puţin 3 bănci care emit astfel de carduri: BCR, Banca Transilvania şi BancPost. Eu am card VISA Electron, care este foarte larg agreat pe plan internaţional.
      3. Te loghezi în contul PayPal, alegi din meniu opţiunea Withdraw (Retragere). Apare un ecran (la mine) cu 2 opţiuni: Retragere în contul bancar (USA) şi retragere pe contul asociat cardului. Aceasta e opţiunea de care ai nevoie, deci faci clic pe ea. Vezi că tranzacţia cu cardul este supusă unui comision de 2 euro, deci trebuie să ai suficienţi bani în contul PayPal. Banca îţi va reţine şi ea un comision la tranzacţie.
      4. În ecranul următor, dacă e prima retragere, o să trebuiască să introduci datele exacte ale cardului şi adresa exactă pe care ai dat-o la deschiderea contului bancar. Orice eroare, înseamnă anularea tranzacţiei şi plata de comisioane suplimentare pentru returnarea fondurilor transferate, deci, ATENŢIE!
      5. După ce completezi datele referitoare la card, dacă este validat cardul, atunci vei ajunge la un ecran unde stabileşti cât anume transferi (Transfer Amount).
      Funcţie de status-ul tău PayPal (verified ori unverified), ai voie să retragi o anume sumă de bani din cont. La unverified, este 100 USD maximum. şi frecvenţa transferurilor este precizată în TOS.
      6. În ecranul de transfer completezi câmpurile necesare şi selectezi butonul de transfer. O să primeşti un mail care îţi va cere un cod de tranzacţie, dacă e prima operaţiune. PayPal vrea să verifice dacă tranzacţia e făcută de deţinătorul contului.
      7. Mergi la bancă şi cere extrasul de cont. Acolo vei găsi şi tranzacţia PayPal. Vii acasă cu extrasul, te loghezi iar pe PP şi introduci acolo unde ţi se cere pentru validarea cardului codul tranzacţiei din extrasul de cont (ID xxxxx). O să găseşti acel cod de operaţiune în dreptul operaţiuinii efectuate cu PP.
      MULT SUCCES!🙂

      Răspunde

  28. Trackback: calea ultima

Lasă un răspuns

