Cum să faci bani cu audio-book

Am afirmat în articolul „Realizarea unui audio-book”, că voi discuta despre cum se pot face bani cu audio-book.

În primul rând, trebuie să subliniez rolul educativ şi atracţia deosebită pe care o exercită asupra copiilor, poveştile.

E uluitor însă ceea ce descoperim, dacă reflectăm puţin asupra acestui subiect! Inclusiv maturii, adoră să asculte poveşti! Argumente? Poate o să vă prezint o filmare din Grecia, acum, când e frig, să vedeţi cafenelele! Ore în şir se stă „la taclale”! Ce înseamnă asta altceva decât un apetit insaţiabil pentru poveşti?

Lăsând asta la o parte, e vorba şi de un aspect practic al materialelor audio.

O carte obişnuită, ne captează atenţia în totalitate, avem nevoie de linişte, de un loc unde să o citim. Dacă este una electronică, avem nevoie şi de calculator. Practic, suntem inoperanţi cât timp citim. Ce altceva mai putem face, când citim?

Ei bine, o carte în format audio, o putem asculta pe stradă (mp3 player), în maşină (DVD player), acasă, practic oriunde avem „timpi morţi”!

Acelaşi adevăr, este valabil şi pentru un curs în format audio. Mai mult decât atât, exisztă cercetări temeinice, care demonstrează că dacă ne culcăm şi în timp ce dormim se derulează o înregistrare audio care conţine informaţii care trerbuie învăţate, randamentul învăţării creşte uneori până la triplu!

Dificultatea se află în altă parte: De unde să iei astfel de cursuri?

Ei bine, iată oportunitatea pentru cei interesaţi: Putem realiza materiale audio şi le putem vinde pe internet!

Eu mi-am propus încă din 2008 să realizez versiuni audio ale cărţilor mele. Priorităţile însă s-au modificat între timp, aşa încât, am reprogramat acest proiect legat de transformarea în materiale audio.

Datorită cursului însă şi a solicitării Corneliei Hancsiki, m-am decis să scriu articolul menţionat la început şi prezentul articol.

Dacă pe blogul destinat calculatoarelor am vorbit putin despre „cum se face”, aici vom vorbi puţin despre „cum se vinde”.

Cei care aţi ajuns dincolo de cursul 15, aţi avut timp să faceţi tema din cursul 14: Deschiderea unui cont PayPal.

Contul PayPal, este „casierul” nostru pe internet.

Ce ne mai trebuie, pe lângă înregistrarea audio şi contul PayPal?

1. O pagină de prezentare şi vânzare. Aveţi nişte modele AICI. Sunt modele funcţionale. Această pagină însă, poate fi modificată uşor în pagină de vânzare, dacă i se adaugă un buton PayPal. De altfel, în curând vă voi prezenta astfel de pagini de vânzare.

2. Un blog (ar trebui să îl aveţi deja!). Blogul, este „ziarul” nostru, în care ne facem reclama pentru produsul pe care îl punem în vânzare!! Atâta doar că, este un „ziar” mult mai performant, deoarece fără costuri, ne permite să adăugăm imagini color, videoclipuri de prezentare, cum este cel de mai jos, spoturi publicitare.

3. Un newsletter sau un autoresponder, pentru a putea menţine legătura cu clienţii. Pentru cine a mai cumpărat de pe internet, este cunoscut faptul că, este extrem de frustrant ca, după ce ai cumpărat un produs de la un comerciant online, să urmeze o linişte „mormântală”. Orice om normal, simte nevoia unui schimb de opinii, fie el şi superficial. Simte nevoia să i se recunoască şi să i se aprecieze, măcar discret, gestul de a fi manifestat încredere într-un produs şi a îl fi cumpărat.

Dacă însă comerciantul jubilează şi îşi freacă mâinile bucuros că „a mai dat o lovitură”, fără să îi pese de clienţi, pierde enorm, deoarece cumpărătorul se va simţi desconsiderat şi va cugeta îndelung dacă să mai cumpere ceva de acolo.

Newsletterul, sau după caz, autoresponderul este mijlocul prin care comerciantul oferă informaţii clienţilor săi, păstrează legătura cu ei. Articole în domeniu, noutăţi, oferte noi în zona de interes a clienţilor, bonificaţii, gratuităţi. Toate acestea, au rolul de a construi o relaţie permanentă cu baza de clienţi, astfel încât, pe baza informaţiilor oferite de aceştia, produsele realizate să se îmbunătăţească şi să se diversifice chiar gama de produse, potrivit nevoilor clienţilor. Aportul clienţilor la valoarea unui produs, este ceva imposibil de înlocuit şi cine ignoră clienţii, are zilele numărate, în orice afacere!

Da, este adevărat, corporaţiile transnaţionale s-au învăţat să ne impună cu forţa, agresiv, produsele lor, indiferent de nivelul lor de trebuinţă sau calitate.

Acum, avem internetul şi putem să decidem altfel!!

4. O adresă de mail specială. E nevoie de multe ori să acordăm suport clienţilor. Pentru aceasta, este nevoie de o altă adresă de mail, diferită de cea uzuală, dedicată, pe care să intrăm programat. Şi asta, deoarece cu timpul, mesajele de afaceri tind să se înmulţească şi ne vor încurca dacă sunt amestecate printre mesajele noastre private comunicările cu rudele sau cu prietenii.

5. Curajul de a pune în practică planul. Aici, o să dau un exemplu scurt: Cartea „Începutul Călătoriei”, în prima ei versiune, a fost gata cu circa 6 luni înainte de publicarea pe internet, în aprilie 2007. De ce am amânat? Toate erau foarte noi pentru mine: webhosting, contor de trafic, pagină de download, etc., etc. Mă simţeam depăşit de „greutăţi”!! Când o să învăţ eu toate astea?!

Abia după şase luni de amânări, mi-am dat seama de catastrofa în care mă aruncasem singur: De atâtea frici, pierdusem şase luni!

M-am înfuriat, am făcut cum m-am priceput pagina de download şi am urcat cartea. Am răsiflat uşurat vreo câteva ore, apoi m-am înfuriat din nou: Atât de simplu? Asta a fost tot? Pentru atâta lucru am pierdut eu şase luni?!

Ei, în timp, am rezolvat multe alte detalii ale mecanismului de urmărire, downloadul, apoi livrarea automată prin mail.

Acum, cu trecerea timpului, îmi vine să zâmbesc. Atunci însă

 

 

4 comentarii (+add yours?)

  1. iordachecoman
    Mar 12, 2014 @ 17:43:52

    Salut,
    Prezentarea ta pare foarte utila insa ma intereseaza si alte aspecte ale problemei cum ar fi drepturile de autor. Care e politica in sensul asta?
    Multumesc

    Iordache

    Răspunde

  2. mocanu marcel
    Apr 13, 2011 @ 18:46:44

    ca si dvs acum ceva timp in urma , imi doresc sa deschid un magazin online daaar , nu gaseam produsul potrivit , pana acum cred eu. sper sa realizez acest
    bussiness. imi place din toate punctele de vedere !

    Răspunde

    • banifarabani
      Apr 14, 2011 @ 04:28:26

      Dragă Marcel,
      Crede-mă am o listă mare de idei! Mă voi strădui să găsesc o soluţie de a le face publice! Mă bucur mult că am putut să îţi fiu de folos!
      Eu cred în acest business, deoarece consider că acoperă un segment critic zic eu: comunicarea dintre noi şi cei cu deficienţe de vedere.
      Dar, mai e şi alt aspect, cum precizam în articol. Chiar zilele cât m-am chinuit cu măseaua, am discutat cu Monica. MP3/MP4 playerele, POT fi folosite INTELIGENT!
      De pildă, pentru a asculta repetat un curs, în autobuz, maşină, în staţie, etc. Adică, exploatarea inteligentă a timpilor morţi!
      Din păcate, tronează încă ideea contraproductivă „am o idee de afacere, dar e imposibil să vă spun, că mi-o fură cineva!” Cine îşi închipuie că de la idee la afacere e un drum de 5 minute, ca la cafeneaua de peste drum, ar fi mai bine să se angajeze undeva la o fabrică, să mai înveţe despre ce înseamnă PRODUCŢIE.
      De la idee la afacere, uneori e un drum care trece prin sute de mii de euro şi zeci de mii de ore de muncă cu înaltă calificare. E o mare diferenţă între „talcioc” sau „târg de vechituri” şi AFACERE.

      Răspunde

Lasă un răspuns

