De la vis la realitate

Am greşit enorm în viaţă, ani la rând, pentru că am trăit într-o altă lume. O lume în care totul era, este minunat… M-am oprit însă la un moment, într-o etapă, nepotrivite: în loc să dau consistenţă visului, am rămas la stadiul de visare. Am întrerupt acest şir de stagnări, abia când am publicat prima carte. Atunci au început să se schimbe toate!

Cei ce vor citi volumul II Poarta din ciclul „Lumea lui Ainival”, vor înţelege mult mai bine ce vreau să spun.

Nevoia de a scrie acest articol, s-a născut dintr-un obstacol cu care mă confrunt la curs. Există mulţi între studenţii de la curs, care au dificultăţi diverse: comunicare, identificarea talentelor, managementul timpului, planificarea şi realizarea planului.

Cu Monica spre exemplu, m-am împotmolit la capitolul planificare.

Şerban, e prima oară în viaţa mea când cineva îmi cere să fac un plan!

Păi ce să spun? Adică să înţeleg că e prima oară în viaţa ta când cineva îţi cere să fii liberă? Să fii TU însuţi? Să ceri de la Viaţă exact ce vrei TU să ceri? OK! Poate că e aşa! Gândeşte-te însă că eu a trebuit să parcurg acest drum singur! Dacă ar fi fost cineva lângă mine să îmi spună, aşa cum îţi spun eu ţie, aş fi scutit ani de îndoieli, tatonări, ezitări, ocolişuri, paşi mici şi anevoioşi… Ce crezi tu că îţi cer eu de fapt?

Îmi ceri imposibilul!

De ce imposibilul? Îţi aminteşti ce mi-ai zis de ziua mea, când începusem să plâng, atunci, în 2009?

„Ce ţi-ai propus tu să faci de ziua ta, în 2009?

Exact! Efectul? Am început să râd! Mi-am dat seama unde greşisem şi că de fapt, realizasem 100%, exact 100% ceea ce cerusem, ceea ce îmi planificasem! E şi acum scris pe undeva în jurnalul din 2008! „Vreau să îmi petrec aniversarea din 2009, alături de FVM, în Grecia, pe malul Mediteranei!”. Punct.

Voi ghiciţi care e greşeala aici?

Iată-o: Am uitat o sumedenie de amănunte. Unul important, se referea la situaţia mea materială. Eram amândoi „faliţi” în acea perioadă, mâncam de pe unde apucam, ce apucam. Şi asta, pentru că ani în şir, banii au fost „persona non-grata” pentru mine… Pur şi simplu, am evitat sistematic zona banilor. Şi asta, a durat zece ani! Din 2000 în 2010… Lovitura primită în 2000, m-a destabilizat atât de tare, încât am refuzat să mă mai gândesc la bani, la făcutul banilor şi la orice altceva legat de bani… De fapt, aşa s-a născut ideea proiectului „Cum să faci bani fără bani”, aşa s-a născut cartea „Cum să faci bani”.

Din perspectivă financiară, anii 1998, 1999 şi 2000, au fost nişte ani foarte buni pentru mine. După şase ani de căutări, găsisem „formula succesului în afaceri”. Sau cel puţin, aşa credeam eu, luând în considerare rezultatele mele în afaceri.

Ceea ce am omis însă, era faptul că eram căsătorit şi rezultatele în familie, erau exact pe dos… Acolo, eşuasem de mult şi refuzam cu încăpăţânare să accept acest adevăr şi să trec mai departe. Am dat vina pe bani, timp de 10 ani… Consecinţa? Banii mi-au răspuns cu aceeaşi „monedă”!! Au luat alte direcţii, către alţi oameni, mai puţin furioşi pe bani decât eram eu!

Am început să conştientizez aberaţia pe la finele lui 2009 şi rezultatele, au început să apară. Cum Monica era cea mai vulnerabilă în acel moment, am lucrat cu ea pe subiectul banilor. Apoi, s-a născut ideea cărţii „Cum să faci bani”, pentru că în discuţiile cu ea, i-am explicat cam cum am procedat eu când am făcut bani mai mulţi decât aveam efectiv nevoie.

I-am povestit despre planul din 1998, apoi cel din 1999 şi deznodământul nefericit din 2000. Astfel s-a născut „schema” cărţii „Cum să faci bani”.

Ce vreau să spun cu toate acestea?

Modul în care îmi planific eu obiectivele, are mai multe laturi. Una dintre cele mai importante însă, este scrierea cărţilor.

Un obiectiv odată stabilit la nivel mental (vezi „Casa şi Familia”), el este în stadiul „Vis”. Pentru a deveni „Viziune”, el trebuie alimentat cu energie. Altfel spus, trebuie să te gândeşti. Cum se spune în popor, „Să visezi cu ochii deschişi”. Aici însă, există un pericol extrem de mare: REVERIA.

Reveria este una din capcanele în care cad enorm de mulţi oameni şi foarte mulţi, sfârşesc în această „groapă a viselor”!! Reveria înseamnă a stagna în faza de vis, a te refugia în acea lume minunată din mintea ta, ori de câte ori te confrunţi cu o dificultate!

Ei bine, prin scris, eu am rezolvat asta. Oricine rezolvă şi poate rezolva orice dificultate, orice obstacol, exact la fel! PRIN SCRIS!

Pentru a conştientiza SOLUŢIA, trebuie înainte să conştientizăm BARIERA sau OBSTACOLUL sau DIFICULTATEA care s-a pus în calea noastră.

Vorbeam în „Cum să faci bani”, în cursul 21 şi în articolul „Arta de a-ţi vinde Timpul” despre planificare şi conceperea unei strategii de valorificare a TIMPULUI.

Pentru a îţi materializa visele, este necesar să scrii pe hârtie ideile principale.

Scrisul, este prima formă materială a oricărui vis!

Pentru un arhitect de pildă, este planul clădirii. Odată planul clădirii finalizat, constructorii pot trece la execuţia în antrepriza de construcţii şi constructorii sunt cei care dau viaţă, dau expresie, materialelor „amorfe” care sunt betonul, oţelul şi celelalte furnituri pentru construcţii. Dar ei pot da viaţă unei clădiri, doar dacă au un proiect arhitectonic.

Ei bine, planul pe şase luni despre care este vorba în finalul cursului, este exact planul „clădirii” numită EXISTENŢA MEA. De pildă, în cazul meu, „planul clădirii”, este intitulat „Rezoluţia de anul nou 2011”.

Tot aşa, pentru fiecare din noi, este necesar un plan, în care să scriem direcţiile principale către care vrem să se îndrepte existenţa noastră. Altfel, ne vom irosi energia în tot felul de vise şi reverii, fără a ajunge vreodată la vreun rezultat serios.

Toate rezultatele la care am ajuns de-a lungul anilor, au avut la bază un plan. Fie că a fost unul succint, ca cel prezentat în comentariu la unul din articolele precedente, fie că a fost unul în genul celor făcute în 1998 şi 1999, a existat o etapă în care visele au fost puse pe hârtie. Cu alte cuvinte, a existat o etapă intermediară de materializare, pe care am numit-o în cartea „Casa şi Familia” şi ulterior în „Cum să faci bani”, PROIECT.

Prin urmare, etapa generică numită PROIECT, poate avea orice formă, dar este esenţial să fie scrisă pe hârtie!

Pentru început, până căpătăm încredere, putem face planul sub forma unui bilet, pe care înscriem să spunem obiective realizabile, pentru o săptămână. Continuăm apoi săptămână după săptămână şi vom descoperi că într-o zi, ceea ce planificăm necesită mai mult de o săptămână. Atunci trecem şi realizăm planificarea pe două săptămâni.

Astfel, treptat, se ajunge la un plan pe un an înainte şi chiar mai mult.

Acum de pildă, mă aflu în situaţia de a replanifica tot anul 2011, deoarece proiectele în curs s-au înmulţit, s-au modificat nişte priorităţi şi timpul necesar îndeplinirii obiectivelor, este mult mai mare decît 12 luni. O primă estimare, m-a condus la un plan pe circa 38 luni, adică circa 3 ani!

Mai mult, nişte calcule bazate pe viteza de lucru de până acum, impun ca perioadă de referinţă 20 de zile, în loc de 30 zile, cât are o lună.

Cu alte cuvinte, trebuie să planific pe segmente de 20 zile obiectivele principale, ceea ce înseamnă practic 360/20 = 18 obiective principale, ANUAL, faţă de 12, cât am planificat iniţial în 2011…

Adică, QED! Planificarea contează!

Astfel, constat că, cei care spun în cărţile care trateaztă subiectul „Planul de afaceri”, au perfectă dreptate când afirmă că, un plan de afaceri trebuie să se întindă pe minimum 5 ani, dintre care, primii doi trebuie detaliaţi la nivel de lună, apoi, la nivel de trimestru.

 

 

4 comentarii (+add yours?)

  1. C.Anca Rus
    Feb 18, 2011 @ 19:54:15

    Ajutor!!!
    mi-e imposibil sa postez reclama ,la cum sa faci bani pe net,pe blogurile mele…poate cineva sa-mi explice, cum sa fac pas cu pas?de trei zile ma chinui si …
    va multumesc,succes in continuare!!!!!!!!!

    Răspunde

    • banifarabani
      Feb 19, 2011 @ 01:06:13

      E nevoie de un tutorial mai lung şi mai complicat.
      Explicaţiile sunt mai dificil de dat. După ce ai făcut o dată, e simplu.
      Acum (19 feb 2011 ora 1:06) lucrez la un tutorial deja, aşa că o să mai dureze realizarea acestuia. Având în vedere însă că este foarte important să învăţăm să plasăm reclamele pentru produsele şi serviciile noastre, îl voi realiza cât pot de curând.

      Răspunde

  2. sever racareanu
    Feb 18, 2011 @ 14:48:23

    Buna ziua,apreciez foarte mult ceea ce faceti,impartasind toata experienta dvs.cu cei interesati de afacerile online.Sunt intr-adevar interesat de aceste lucruri,chiar daca le dedic deocamdata doar putin timp.Citesc cu mult interes toate newsletter-urile dvs.si sper sa fructific cat mai curand ceea ce am luat de la dvs.Multumesc!

    Răspunde

    • banifarabani
      Feb 18, 2011 @ 15:41:24

      Mulţumim Sever, pentru cuvintele frumoase, pentru susţinere!
      Ştim că este greu! Mie însă, ceea ce au realizat colegii noştri care au terminat,
      mi-a luat cam doi ani să realizez…
      Ideea cursurilor, a fost şi a rămas, să oferim o condensare cât mai mare a timpilor morţi,
      a perioadelor de îndoieli, de tatonări, de frustrări, care înseamnă uneori săptămâni de
      chin, o stare generalăp mizerabilă şi un efort enorm de redresare!

      Răspunde

Lasă un răspuns

