Punerea blogului în valoare

M-am decis să continui seria articolelor „Soluţii…”, datorită unui comentariu la articolul „Blogul”. Irina îşi exprima îndoielile şi nelămuririle privind modul în care se fac banii folosind un blog.

Ei bine, cred că e important acum să vă dezvălui ceea ce, foarte mulţi amatori de bani pe net susţin că ar fi „secrete capitale” şi folosesc pagini cu texte ucigătoare pentru a vă convinge să cumpăraţi X sau Y pachet, care?…

Da. Care vă face milionari în 30 de zile.

Se poate? Da, se poate şi e cert asta! DAR!…

Pentru că există un DAR mare de tot!

Ca să poţi face vânzări de 33.000 euro într-o zi (aritmetică: 1.000.000/30,5 = ), ai nevoie de câteva sute de produse foarte căutate! Cam câte?

Hai să facem iar puţină aritmetică:

  1. Obiectiv: 1.000.000 euro într-o lună

  2. Încasări zilnice: 33.000 euro

  3. Câte produse? Depinde de piaţă, mai exact de puterea de cumpărare a clienţilor şi de alte câteva sute de factori… Deci, la un preţ mediu de 29 euro, trebuie 1138 produse. Cum sună?
  4. Să spunem că în loc de 1138, avem 100. Asta înseamnă că trebuie făcute 12 situri diferite pentru fiecare produs (1138/100 = 11,38 situri)

  5. Cât trafic aduce fiecare? Pentru că de asta depinde vânzarea! De vizitatori! Să spunem că sunt 500 unici lunar (relativ uşor de făcut, dacă ştii cum…).

  6. Cât se va vinde? Să spunem că ai un CTR (Click-Through Rate) de 3% pe toate siturile (Wow!!) (cine are/ a avut AdSense ştie…), asta înseamnă 15 vânzări (5×3) lunar pe fiecare sit. Deci, în total, TEORETIC, ai 1200 situri, care fac FIECARE, ZILNIC vânzări. În total, într-o lună ai 1200 situri x 15 vânzări x 29 euro/vânzare = 522.000 (cinci sute de mii! Adică, jumate de milion…).
  7. Concluzii: Ai nevoie de minimum 2500 situri, cu minim 500 vizitatori unici lunar, de 100 produse, ca să acumulezi după 30 zile suma totală de 1.044.000 euro, venit BRUT. Pentru că din aceşti bani se scad o mulţime de cheltuieli: hosting profesional, lărgime de bandă, costul realizării celor 2500 situri, costul realizării a 100 produse, costul sediului, al echipei, al promovării. Toate astea, înseamnă cam 65% din aceşti bani.

Discuţia e mult mai lungă, problemele cu care te confrunţi când ai un astfel de obiectiv se înmulţesc exponenţial, ca de exemplu serviciul de suport clienţi. Că sunt şi clienţi nemulţumiţi, care fac reclamaţii, trebuie rezolvaţi, etc.

Dar, acum hai să vorbim omeneşte! Ce faci într-o afacere offline cu suma asta de bani? Mai nimic! După 17 ani de afaceri offline ca freelancer, cred că ştiu câte ceva.

Aşadar, hai acum să stabilim un obiectiv mai rezonabil: 100 euro lunar. Eu aş zice mai întâi, chiar 1 (UN EURO!) lunar! Pentru că primul euro e cel mai cumplit obiectiv. După aceea, ştii deja cum merge treaba!

Revenim la aritmetică:

Dacă pentru 1.044.000 euro avem nevoie de 2500 situri, 100 produse, şi 500 vizitatori unici lunar, pentru 100 euro, avem nevoie de… sunt deja mai multe variante! Dacă împărţim la 100 (un singur produs), teoretic am obţine la cele 2500 situri + 500 vizite, 10.440 euro. Deci, mai putem „ciupi”. Mai împărţim la 100 şi obţinem 104,40 euro. Asta înseamnă că:

Pentru a face 100 euro lunar, avem nevoie de:

  • 1 produs, promovat pe…

  • 3 situri, fiecare având un…

  • Trafic de 500 vizitatori unici lunar ŞI!
  • Calitatea produsului să fie ridicată (altfel, de unde atâta trafic şi, mai cu seamă, oameni care să îl cumpere?!?)

Acum, arată realizabil obiectivul?

Eu zic DA. Cu muncă, pasiune, perseverenţă, TALENT se pot realiza toate acestea! Pe contul meu de pe Scribd.com, am realizat în medie un trafic de 1200 cititori lunar, pe un interval de opt luni. Statistica e vizibilă pentru oricine, deci oricine poate verifica. La data de 21.01.2011, am 11.270 cititori. Cum contul a fost creat pe 21 martie 2010, (deci cu 10 luni în urmă) iar media lunară este de 1127.

Restul, ţine de calitatea produsului.

Ca exemplu, pe situl (blogul) „Cum să faci bani fără bani acest blog am un trafic mediu zilnic de 46 vizitatori (973 vizitatori/21 zile = 46,33 viz./ zi), la nivelul lunii ianuarie.

De la data lansării oficiale a cursului, s-au înscris aproximativ 3 persoane zilnic, ceea ce înseamnă un CTR de (regula de 3 simplă) 6,52%. Prin urmare, din totalul de 100 vizitatori 6 devin clienţii mei.

Având în vedere traficul lunar estimat de 1400 vizitatori, rezultă un număr lunar estimat de clienţi de 14*6 = 84.

Să spunem că din aceştia, doar 10% (8 cumpărători) cumpără ceva din ceea ce ofer.

Să mai spunem că ceea ce vând are preţul 1 euro, deci 8*1 = 8 euro lunar.

Mai departe, se pot imagina multe soluţii.

Da… Mai este ceva…

Eu am propriile mele produse.

Cărţi, cursul, servicii pe care le ofer. Practic oferta mea este mult mai mult decât un singur produs sau serviciu.

În cadrul cursului de afaceri online CBPN 01, am prezentat o schemă, care reprezintă mecanismul fundamental al oricărei afaceri pe net. Cei care au ajuns la cursul 11, pot să îşi facă o imagine privitor la cum se aplică în practică cele învăţate în curs, urmărind acea schemă, care porneşte de la realizarea unui blog.

3 comentarii (+add yours?)

  1. Ileana Oprea
    Feb 26, 2011 @ 10:08:26

    Salut Serban.
    Azi am intrat pe acest articol si in calitate de student la cursul tau sunt bucuroasa ca te-am descoperit Caut un astfel de curs de 5 ani si dupa eforturi prelungite de autoinstruire inca ma simt ratacita. Dupa parcurgerea celor 11 cursuri CBN parca sunt mai luminata si am reusit de doua zile ca concep si sa public primul meu blog. Acum el este in „rodaj” si voi continua sa-l aduc in stadiul de a produce valoare adugata. cu sprijinul tau de adevarat mentor voi rusi sa-mi ating visul. Te urmaresc online peste tot unde apari si vreau sa devin un colaborator fidel.
    Iti multumesc si-ti doresc sanatate deplina, fericire si multa iubire

    Răspunde

  2. C.Anca Rus
    Ian 21, 2011 @ 12:15:17

    acest curs e binevenit,pentru multi dintre noi,bine gandit si promitator,dar cum spune Serban,depinde de noi ce vrem cu adevarat,succes…..

    Răspunde

    • banifarabani
      Ian 21, 2011 @ 18:13:33

      Exact aşa stau lucrurile! Bine punctat, Anca!
      Eu pot face unul, zece, sau o sută de cursuri. Pot împărtăşi cunoştinţele mele cu oricine este interesat. Dar, a te înscrie la un curs fără să participi la activităţi, e ca şi cum ţi-ai cupăra o carte fără să o citeşti. Ea stă frumuşel pe un raft în bibliotecă şi cine vine la tine, o să îşi închipuie cu siguranţă, că ai citit-o. Asta, potrivit dicţionarelor limbii române, se numeşte escrocherie sentimentală. Cu alte cuvinte, încerci să minţi pe cineva, folosindu-te de buna sa credinţă!
      Aşa este şi cu cei de la curs care tac chitic… îşi imaginează că vor fi experţi în afaceri online, pentru că au fost înscrişi la un curs de afaceri online.
      Din păcate, singurul rezultat pe care îl vor obţine, va fi pierderea de timp. Las la o parte gestul de desconsiderare faţă de mine, pe care îl constituie refuzul de a participa la activităţi. Voi reveni cu un articol. ;):)

      Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: