La jumătatea drumului

Cursul CBPN 01 a ajuns la jumătatea drumului pentru studentul Şerban Stănescu.

Cum mi se pare? În primul rând, am simţit puţin senzaţia de panică de pe vremea şcolii. E destul de greu de explicat care e originea panicii, oricât de voalat ar fi sentimentul. Îmi amintesc de postuniversitara din 2005 – 2007 şi acolo, tot aşa a fost, deşi eram, sunt ditamai omul, cu o jumătate de secol de viaţă şi experienţă în spinare. Reflectez asupra acestei anomalii de mai mulţi ani şi singura cauză pe care am identificat-o ca fiind la origine, este condiţionarea din şcoala primară. Ameninţările cu bătaia, cu scăderea notei la purtare, cu exmatricularea, corigenţa, repetenţia… Şcoală cu forţa…

Ar trebui poate să parcurg o procedură mai dură de pregătire, apoi să fac nişte meditaţii, pentru a ajunge la rădăcini. Am găsit în zona copilăriei, multe răni, cauzate de şcoală şi lipsa de tact a celor din jur, îngustimea de vederi a învăţământului de stat, în general, ca proces de idiotizare în masă. Ceea ce se afirmă oficial, „educaţie şi formare profesională” e doar minciuna cu care se adună clienţii, viitorii sclavi ai sistemului bugetului public, ai căror părinţi să plătească salariile întregului aparat de stat plătit de la buget.

Dacă eu am mai lucrat asupra mea, e posibil ca alţii să fi lucrat mai puţin sau deloc şi deci să aibă probleme emoţionale mai dificile.

În altă ordine de idei, fiind în Gemeni, mi se pare că merge cam încet. Două zile între cursuri, mi se pare cam mult timp. Pe de altă parte, văzând şi ce spun colegii mei, îmi dau seama că mulţi au dificultăţi până şi în a comunica.

Am o senzaţie ciudată… Felul în care se desfăşoară cursul, mă conduce la concluzia că este singurul curs adevărat şi gratuit, care asigură suport de curs!

Comportamentul multora dintre colegi, este ca şi cum s-ar afla într-o sală închisă, unde pot asculta la un difuzor sau vedea la un televizor un curs, fără a putea să întrebe sau să îşi expună o idee. Există câteva persoane care au ceva mai mult curaj şi comunică. Dar să fie oare aceştia singurii studenţi? Ca student, simt nevoia să discut şi eu cu colegii, să pun întrebări, să capăt lămuriri, răspunsuri. Sau poate am o idee. Cum să o discut, dacă majoritatea sunt muţi?

Mi se pare important că am mecanismul de comunicare asigurat, dar o discuţie doar cu profesorul de la curs sau cu doi-trei colegi dintre studenţi…

Colegii mei, vor fi mâine partenerii mei de pe net. Acum e ocazia să ne cunoaştem, să aflăm cât mai multe unii despre alţii şi totuşi…

Altfel? Ce să spun?

Examenele de până acum, mi s-au părut uşoare. Dar eu vorbesc de la distanţa a mulţi ani de calculatoare şi două cursuri postuniversitare în domeniu. Ar fi fost bine să cunosc părerea unui coleg din învăţământ, a altora din alte domenii de activitate, mai puţin bazate pe lucrul cu calculatorul, dar dacă colegii mei tac…

Ca student, mi se pare interesantă abordarea din perspectiva talentelor. E prima oară în viaţă când aflat în bancă, cineva mă ridică în picioare şi mă întrerabă de-a dreptul, „ce talente ai?” şi mă pune să mi le caut să le scriu pe o „hârtie”, să vorbesc despre ce am făcut cu ele.

Mi s-a părut puţin descurajantă schema generală a unei afaceri online, din cursul 11. Multă vreme am crezut că e mult mai simplu. M-am luat şi eu cândva după reclamele genul „Trei mii USD în 30 zile”. Chiar am şi câteva cărţi asemănătoare ca titlu. După ce le-am citit de câteva ori, mi-am dat seama că se poate. Dar cred că mulţi abia dacă au citit două rânduri din acele cărţi. Pentru că în toate scrie clar că cele 30 de zile necesare pentru a ajunge la o oarecare sumă de bani, indiferent că e 1 euro sau 1.000.000.000 (da, miliard) pot fi repartizate şi pe durata a 50 de ani! Că totul depinde de cât anume muncesc eu.

Dacă ceea ce se specifică în planul de muncă al unei singure zile este amânat, sau făcut mai încet, atunci tot planul se duce către 60 zile, 90 zile, 4 luni, etc.

Eu de pildă, am reuşit să dau drumul la acest curs, în mai puţin de 21 de zile. Dacă public o carte gen „Cum să ai propria fabrică de bani pe internet în maximum 21 de zile”, foarte probabil că voi avea succes, dar ar fi o minciună, pentru că eu am ascuns în acest text ce este nevoie să ai ca să obţii acest rezultat: 38 ani Engleză, 16 ani calculatoare, 10 ani internet, etc. Şi asta pentru că toţi ceilalţi în loc să facă ceva cu capetele lor, copiază modele americane. Aceste modele în România, sunt practic nefuncţionale din perspectiva studentului, din nenumărate motive.

Cel mai important motiv este educaţia antreprenorială pe care acolo, în USA, viaţa o dă copilului din prima zi, în vreme ce la noi românii, educaţia comunistă „las’că merge şi aşa” produce şi astăzi efecte catastrofale.

Pe de altă parte, interdicţia legală de a avea iniţiativă privată, întinsă pe aproape 6 decenii, a dizolvat, a pulverizat practic orice spirit antreprenorial, încă din faşă.

Pe ansamblu, sunt încântat că m-am înscris la curs, pentru că am descoperit colegi care au talent, vor să şi-l valorifice, unii au şi reuşit şi am descoperit care sunt dificultăţile pe care le întâmpină. Deşi ele au partea lor de specific, am înţeles că în general, sunt aceleaşi şi ce este mai important, am înţeles că se pot rezolva dacă ne unim forţele.

Fără îndoială, cursul fiind abia la jumătate, fiind prima serie, multe se vor schimba.

Ca formă de învăţământ, are şi avantajul că învăţ de acasă, pot amâna programul nişte ore, astfel încât să coincidă cu timpul meu liber, sau cu ritmul meu interior şi asta cred că e cel mai important care poate fi diferit de al tuturor celorlalţi. Dacă trebuia să ne întâlnim într-o sală de clasă, mi-ar fi fost foarte greu să mă încadrez în program. Eu de pildă, lucrez foarter bine noaptea sau dimineaţa, după ora 3… Cursurile clasice, au un program fix. Iar dacă îmi mai e şi rău dintr-un motiv oarecare…

 

Concluzii

 

Una peste alta, cred că o să îmi pară rău că se termină, că doar e evident că într-o zi se va termina. Sunt 24 de module, deja am ajuns la modulul 12, deci…

Ca nivel de complexitate, cred că putea fi mai complicat, dar sunt conştient că fiind un curs gratuit care se adresează începătorilor, trebuie să acopere mai lent nişte concepte fundamentale.

Mi s-a părut important că mi s-a artătat schema generală a unei afaceri online. Mi-ar fi plăcut să se şi discute despre ea. Pe de altă parte, îmi amintesc de schema pe care am văzut-o prima oară, care era mai simplă ca asta şi cât m-am speriat când am văzut-o. Diferenţa consta în aceea că schema respectivă era într-o carte şi… pe cine să întreb mai multe? Mai târziu, am descoperit că există bloguri în care se discută pe marginea cursurilor, sau a unei cărţi cu autorul sau autorii. Treptat, am prins curaj şi mi-am spus părerile. Aşa am învăţat…

Deci ca arhitectură de curs, am ce îmi trebuie, pot pune întrebări, capăt răspunsuri. Se poate învăţa. Cred că organizarea a cel puţin un webinar, ar fi o soluţie de a rezolva întrebările acumulate, în timp real.

Poate că acum este momentul cel mai potrivit, la jumătatea cursului. Fiind însă la început, ar fi un număr mic de participanţi. Poate că această combinaţie, cursul 12 + blog + webinar, va scoate idei noi la lumină şi, evident, va cimenta noile legături dintre participanţi.

 

Voi încheia acest articol cu precizări importante pentru colegii mei:

1. Cei care vor să scrie un articol ca răspuns la cursul 12, pot să o facă pe blogul lor şi să ne ofere adresa articolului (linkul) aici, într-un comentariu scurt, sub acest articol.

2. Cei care au situri proprii (de exemplu Cornelia Terszanszki, Balazs Bohonyi), pot să scrie articolul în calitate de colaboratori, pe blogul comun:

http://noisuntemzenla.wordpress.com

Este suficient să trimită un mail la adresa mseagull67[at]yahoo.com, ([at] se înlocuieşte cu @) în care să îşi exprime opţiunea de a scrie pe acel blog. Noi vom trimite o invitaţie şi astfel vor putea scrie pe acel blog, în calitate de colaboratori.

Desigur, e valabil şi pentru cei care au bloguri şi vor să scrie şi pe acest blog!😉

 

 

1 comentariu (+add yours?)

  1. C.Anca Rus
    Ian 21, 2011 @ 09:17:40

    propunere webinar,duminica 23 ianuarie2011

    Răspunde

Lasă un răspuns

