Al cincilea element: EDUCAŢIA

Da. Un „DA” hotărât şi definitiv!

Am amânat publicarea acestui articol destul de mult, deşi aveam câteva idei schiţate. Am amânat datorită mai ales faptului că am lucrat la cursul CBPN-01, apoi comunicările,… etc. Adică, au fost alte priorităţi.

Pe de altă parte, voiam ceva concret legat de ceea ce facem aici, în cadrul Proiectului ZENLA. Dar la momentul când am început să scriu seria de articole, aveam o altă viziune asupra tematicii de abordat. Soluţia, mi-a venit de la nişte polemici de pe net. „Hai să facem, hai să dregem!” Ăla io, ăla io şi treaba cea mai tare care s-a făcut şi se face şi acum acolo, înseamnă câţiva kilometri de polemici. Adică, „fâsssssssssssssss!”. Le mulţumesc celor de pe grupul în cauză! Ei mi-au arătat care e diferenţa dintre zis şi făcut. Aşa că, eu am câştigat!

Între altele ŞI asta înseamnă educaţie. Participi la un grup, la un forum, comentezi pe bloguri, te înscrii la un curs, la mai multe, la un webinar, citeşti cărţi în format electronic.

De ce toate acestea?

E o listă enormă de argumente. O bună parte dintre ele se află expuse în cărţile mele „Cum să faci bani”, „Libera Circulaţie a Valorilor — LCV” şi respectiv „Schimbul de Valori”. Mai sunt şi altele, dar acestea sunt mai importante. Din acest motiv, trec peste argumentaţie, să câştigăm TIMP.

Esenţa este expusă şi aici, pe blog:

EDUCAŢIE = OPŢIUNI MULTIPLE

În vreme ce un inginer poate bate cuie cu ciocanul, un ciocănar e puţin probabil să înlocuiască un inginer. Valabil pentru orice om instruit, indiferent de domeniu. E puţin probabil ca un electrician să înlocuiască un inginer electronist, în vreme ce electronistul, poate înlocui uneori şi doi electricieni. Folosind mijloace de automatizare a muncii.

Aici, desigur suntem familiarizaţi cu un fenomen aberant: ciocănarii vor să ocupe locul inginerilor, dar, FĂRĂ STUDII ŞI FĂRĂ MUNCĂ. A se vedea lista activiştilor de partid de pe vremea lui Ceauşescu, funcţiile ocupate şi nivelul lor de educaţie, precum şi soarta hărăzită de partid, persoanelor instruite. Aceleaşi obiceiuri se practică şi astăzi, în România post-decembristă…

La meme Jeanette, autrement coiffee?

Scuze. Am greşit.

Aceeaşi Mărie, cu altă pălărie.

 

Dar… să revenim la oile noastre

Educaţia.

Foarte multă lume confundă educaţia formală, cu adevărata educaţie.

Adevărata educaţie, în viziunea mea şi a Proiectului ZENLA, înseamnă educaţia adecvată înzestrărilor native, înseamnă un proces continuu de formare şi autoformare socio-profesională, care trebuie să înceapă de la identificarea talentelor, apoi să continue cu dezvoltarea lor, întreaga existenţă; până în ultima clipă a vieţii.

 

Acesta este de fapt unul din obiectivele majore ale Proiectului ZENLA. Să acordăm asistenţă tuturor celor care s-au săturat de impostură, de hiper-mediocritate, de incompetenţă, de abuzuri şi toate celelalte aspecte şi efecte psiho-socio-economice ale ale sistemelor actuale de formare ale lumii contemporane.

Din păcate, după circa un an de la demararea proiectului, constatăm cu groază că situaţia generală, este mult mai gravă decât ne-am fi putut imagina.

În materie de talente, societatea umană este total descoperită. S-a făcut extrem de puţin în această direcţie în România. Vagile referinţe găsite pe internet, după 6 ore de căutare disperată, au condus la un singur articol pertinent… Pe parcursul întregului articol, referinţele la lucrări pe tema talent-identificarea şi cultivarea talentului, sunt doar la autori străini! Măcar un singur nume românesc să fi fost! NIMIC!!

Deprimantă şi umilitoare situaţie! O ţară care produce în domeniul inventicii mai mult decât ţări cu potenţial uman şi economic de mii de ori mai mare decât al României, care e capabilă să culeagă toate distincţiile oferite în cadrul unui salon internaţional de inventică, este incapabilă să asigure identificarea şi instruirea adecvată a talentelor sale!

Aici ne aflăm. Aceasta este situaţia. A sta cu mâinile încrucişate, a jeli, a căuta vinovaţi, e o altă pierdere de timp.

Am preferat să ne apucăm să desţelenim terenul, dacă asta e ceea ce trebuie făcut.

Am început cu cursul de afaceri online. Ce va fi mai departe, vom vedea.

Oricum, suntem conştienţi că obiectivul pe care ni l-am propus, necesită cu mult mai multe resurse umane, materiale şi financiare decât am putea noi fondatorii proiectului să alocăm, chiar dacă am munci zi şi noapte, toată viaţa.

Rămâne să vedem cum vede rezolvarea, fiecare dintre cei care au aflat despre proiect.

Noi am pus bazele. Am făcut începutul. Vom face atât cât este omeneşte posibil.

AM CREAT OPORTUNITATEA.

Dacă, cum şi cine va profita de ea, este deja o chestiune care ţine de fiecare.

Vom realiza o pagină de donaţii în scopul sprijinirii Proiectului ZENLA.

Vom avea astfel ocazia de a vedea cu adevărat pe câţi îi preocupă să aibă o altfel de viaţă, în care valorile reale să fie coordonata definitorie a existenţei zilnice.

Nouă ne place să credem că epoca imposturii, a surogatelor umane şi a arbitrariului impus prin forţă brută, a apus.

De tine, cel care citeşti acum, depinde dacă în lume va fi un impostor mai puţin. Sau doi. Sau cinci. Sau un milion.

Noi am reuşit să aducem alături de noi, la început, un om. Apoi, doi, patru, opt. Sunt deja câteva zeci, fără să luăm în calcul miile de cititori ai cărţilor deja publicate.

Poţi fi unul dintre cei care îşi schimbă viaţa, care mizează pe el însuşi, fără a aştepta să pice de undeva (parlamente, guverne, etc….) soluţiile de mai bine.

Noi am oferit exemplul nostru personal. Ce altceva mai putem face?

Vom vedea. Deocamdată, FACEM.

TU decizi în care categorie vrei să te situezi:

Cei care zic;

Cei care spun ceea ce gândesc, scriu ceea ce spun, fac ceea ce spun şi învaţă pe alţii să facă la fel.

 

 

Lasă un răspuns

