Ghinionul, eşecul, greutăţile sunt OPORTUNITĂŢI

Da! Exact aşa stau lucrurile şi asta, o spun pentru că am fost ani în şir victima proastei educaţii primite de-a lungul anilor…

Ştiu, este nevoie să gândeşti altfel, pentru a vedea în greutăţi, în eşecuri şi ghinioane nişte oportunităţi. Iar a îţi schimba modul de gândire, este foarte dificil, pentru covârşitoarea majoritate a omenirii. DAR SE POATE!

Asta vreau să arăt în acest articol. Un model de gândire diferită.

Americanii, numesc asta, „Out Of The Box!”

Da, din păcate, 95% din populaţia globului, are mintea închisă într-o cutiuţă foarte strâmtă, cu pereţii rigizi, duri, inflexibili. Iar Fiinţa, este captivă în acea cutiuţă minusculă.

Putem virtualiza limitele propriei noastre gândiri? Cu alte cuvinte, putem face acei pereţi de oţel să devină moi, penetrabili, elastici, capabili să se extindă la infinit?

Einstein, Thomas Alva Edison, Nicolae Grigorescu, Ciprian Porumbescu, Mihai Eminescu, au demonstrat că se poate!

O să demonstrăm şi noi că se poate. La scara la care ne aflăm acum.

Vorbeam în articolul trecut despre ECHIPĂ şi PUTEREA ECHIPEI.

Ei bine, ECHIPA este „solventul” şi totodată „liantul” care transformă o gândire rigidă, inflexibilă, limitată, într-una receptivă la nou, la inovaţie şi invenţie. Pe scurt: CREATIVITATE!

Am vorbit tot în acel articol, despre o mică parte dintre colegii mei de la curs.

Hai să vedem acum şi dificultăţile momentane pe care le avem, fiecare dintre cei pe care i-am prezentat. (Le am şi eu pe ale mele, evident…)

 

Ruxandra Voicu. Ea are nevoie de o piaţă de desfacere pentru capabilităţile ei: Scriere de articole; realizare de videoclipuri. Promovarea şi-a făcut-o singură. Cred că ceea ce îi lipseşte acum, este o provocare REALĂ. Un proiect de promovare AUTENTIC, în care să se implice.

 

Carmen Anca Rus. Talentele ei, sunt dans, muzică, gastronomie. Are nevoie de promovare.

Deci, prima conexiune: Ruxandra Voicu Carmen Anca R.

 

Cornelia Tersanszki. Pictură, esoterism, literatură. Are nevoie de promovare. Atât cât s-a putut şi cât şi-as putut permite şi-a făcut promovare. E nevoie însă de mult mai mult!!

A doua conexiune: Ruxandra Voicu Cornelia T.

 

Balazs Zsolt Bohonyi. Din nou promovarea. Aici, este un paradox total. Deşi se pricepe, deşi poate să şi-o facă, este în situaţia de a se limita la strictul necesar, din cauza TIMPULUI. Aşadar…

A treia conexiune: Ruxandra Voicu Balazs B.

 

Liliana Brustureanu. Aici, avem o situaţie chiar explozivă! Astăzi am schimbat nişte idei pe mail cu Liliana. Are o carte în editură, care urmează să apară în cel mult o lună şi jumătate. Provocarea este foarte complicată. Avem aici un produs fizic şi o situaţie imposibilă: Lăcomia şi lipsa de bun simţ a difuzorilor de carte; faptul că este o debutantă, într-o mare de literatură de gen; editura a făcut tipărirea pro-bono, deci alt sprijin, este practic sinucidere dacă i se acordă.

Avantaj: Este membră a Asociaţiei Astrologilor din România, Filiala Iaşi.

A patra conexiune: Ruxandra Voicu Liliana B.

 

Monica Stănescu. Talent comercial, gastronomic, moderator. Ca ea să se poată dezvolta, are nevoie de O ECHIPĂ, care să îi dea de lucru. Bătaie de cap, cu alte cuvinte. Ei cred că îi trebuie un FORUM, pentru a putea menţine legătura cu membrii echipei şi a realiza exact ceea ce îi place ei: COEZIUNEA.

 

CONCLUZII:

  1. Avem deja posibile teme de proiecte comune. Minimum 5 (cinci!!) proiecte, dintr-o ochire!
  2. Avem OAMENII, avem TALENTELE.
  3. Avem structura de comunicare de bază (grupurile, webinarul, blogurile)
  4. Avem schiţa primelor obiective:

 

Prima echipă de marketing online, distribuită mondial!

Primele proiecte de dus la îndeplinire. Succesele sasu insuccesele, sunt cea mai bună şcoală de care avem nevoie.

După mine, mai lipseşte un singur lucru:

PE CAI, TARABOSTES!

Ce-a fost de zis, am zis!”

 

 

8 comentarii (+add yours?)

  1. Mihai Bartha
    Ian 18, 2011 @ 01:43:15

    Mentalitate de INVINGATOR ,ar trebui predata la scoli si facultati(profesor matematica iesit din sistem),dar nu se doreste asta ,au nevoie de masa de manipulat ,dupa ce au facut scoala.
    Daca s-ar preda cartea TATA BOGAT ,TATA SARAC de Robert Kiyosaki,sau mai bine zis daca ar citi-o profesorii ,s-ar schimba si fata invatamantului ,binenteles si alte carti de gindire pozitiva si leadership.

    Răspunde

    • banifarabani
      Ian 18, 2011 @ 02:51:45

      Da, Mihai, ai perfectă dreptate!
      Asta ne străduim aici la curs să facem: ÎNVINGĂTORI.
      Dar am dat peste o dificultate foarte mare. problema talentelor.
      În România, cercetarea relevă o totală ignoranţă în domeniu, las la o parte aşa zise „cercetări”
      care „arată” că legătura dintre talent şi succes ar fi zero…
      Cât despre Kyiosaki, ce să spun, pentru abordarea cărţilor lui, e nevoie de ani de practică antreprenorială.
      Las la o parte faptul că sunt foarte scumpe şi puţini îşi permit să cumpere fie şi unul dintre volumele lui.
      Eu recomand „Cadranul banilor”, deşi recunosc, îmi place enorm „Tată bogat, tată sărac”, cu atât mai mult cu cât am doi taţi, exact în situaţia asta… Cel care m-a crescut, e „tatăl sărac”…

      Răspunde

  2. Moi
    Ian 16, 2011 @ 15:11:57

    Dupa parerea mea cifrele conteaza mai putin , ceea ce scade in mod .. exponential , in ultimul timp este … valoarea . Exista mai multe moduri de a aborda acest aspect al valorii in invatamant : eu as cita 2 exemple . A .focalizare pe o valoare medie ridicata si B. focalizare pe valori extreme

    Răspunde

    • banifarabani
      Ian 16, 2011 @ 16:12:01

      Daniela…
      Cât de frumos spui tu lucrurile astea importante!
      Cum văd eu rolul învăţământului?
      1. Clasa I, Obiectiv fundamental = identificarea şi verificarea temeinică a primului talent şi a talentelor secundare
      1. Clasa II, Obiectiv fundamental = testarea în practică a răspunsului la jocuri şi activităţi specifice talentelor identificate. Cultivarea prin activităţi specifice. Identificarea talentelor secundare.
      1. Clasa III, Obiectiv fundamental = separarea şi gruparea potrivit talentelor. Cultivarea prin activităţi specifice. Lucrul asupra talentelor secundare = ore în comun cu cei care au ca talent primar acel talent
      1. Clasa IV, Obiectiv fundamental = Definitivarea profilului elevului. Testarea şi desfăşurarea activităţilor cotate la standarde profesionale ridicate. Elaborarea unui profil extrem de detaliat al elevului, pe baza observaţiilor şi a rezultatelor obţinute. Elaborarea recomandărilor pentru învăţământul secundar de specialitate.
      Asta, pentru primii ani de studiu. Ca să merg mai departe cu un astfel de proiuect, de unul singur, mi-ar trebui o zi de vreo 300 de ore.
      ziua mea are ca a tuturor, EXACT 24 ORE, 1440 MINUTE, 86.400 SECUNDE.
      Voi face cât pot. E obiectivul pe care mi l-am propus în viaţă. Atât cât mi-a mai rămas.
      Dacă te vei înscrie la cursul de afaceri online, s-ar putea să ai o surpriză de mari proporţii.
      Spre deosebire de cei care vorbesc mult şiu după aia cer fonduri, votează taxe şi impozite, eu mi-am propus să fac. Tac şi fac. Tac atât cât pot şi vorbesc atât cât pot. În rest, Doamne ajută!
      Din fericire pentru mine, am alături de mine o nevastă care are aceeaşi durere: Şi de talentele ei s-a ales praful. Dar am dat unul peste altul şi ne-am propus să răsturnăm lumea cu fundul în sus. Cum capul lumii acum e jos, probabil că vom obţine un rezultat normal.
      PRECIZARE: Lumea de care vorbim, e lumea noastră. Lumea noastră interioară. Dacă am reuşit, se va vedea. Va răzbate spre exterior. Cine va voi să ne urmeze, este liber să o facă. Ceilalţi, înseamnă că se simt excepţional de bine în lumea asta, aşa cum o ştim. Pentru ce le-am strica fericirea, cu ideile noastre deplasate de la standardele acceptate?

      Răspunde

      • Moi
        Ian 16, 2011 @ 16:36:32

        Interesanta abordare .Ar trebui lansat un prototip .

      • banifarabani
        Ian 16, 2011 @ 17:32:50

        Deocamdată, mă mulţumesc să fac. Prea mulţi vorbesc şi prea puţini fac ceva.
        Am făcut rapid (asta însemnând vreo 2 ore) un studiu preliminar referitor la:
        1. „metode de descoperire a talentului”
        2. „cum se descopera un talent”
        Rezultatele?
        Catastrofale!

        Dezinteres total, întuneric beznă!
        Cum să se dezvolte un talent în astfel de condiţii?!!
        Ce şanse are un copil talentat, într-o lume în care singurele chestii interesante sunt „download mp3”, „download manele”, etc.?
        O să argumentez cu date concrete. Dar am nevoie de timp. Mult prea mult timp…
        Deocamdată, am făcut asta:
        http://radiesteziesitalent.wordpress.com/
        Dar şi asta, cere TIMP. Iar eu sunt deocamdată, un singur om. Mai am nevoie de timp şi pentru mine.

  3. Moi
    Ian 16, 2011 @ 14:09:23

    Ai drepate ! Se spune ca educatia ucide creativitatea . Asta nu inseamna ca nu trebuie sa fii educat . Ci numai sa fii putin „rebel” din cand in cand , cred. Este mai usor de zis decat de facut.

    Răspunde

    • banifarabani
      Ian 16, 2011 @ 14:54:42

      Recunosc! M-ai prins! „Rebel am fost, rebel sunt încă şi-oi fi în neamul românesc”😉🙂

      „educaţia ucide creativitatea”

      Păi uite, ai dreptate! Dar, trebuie o precizare: educaţia formală actuală.
      Este din nefericire, o mare diferenţă între a educa o Fiinţă umană potrivit aptitudinilor ei şi a înghesui în mintea aceleiaşi Fiinţe, la întâmplare, tera-octeţi de informaţie aleatoriu aleasă, fără vreun discernământ. Pentru că acesta este adevărul despre învăţământ, până una-alta. Există palide încercări, combătute cu virulenţă şi violenţă de către „vajnicii” noştri dascăli. E vorba deocamdată despre sistemul Waldorf. Am discutat cu doi absolvenţi Waldorf. am rămas uluit de felul în care văd Viaţa, lumea, Universul. Am rămas uluit de felul în care se integrează în societate, dar mai ales de atitudinea lor faţă de muncă. Ambele persoane muncesc de la 16 ani şi li se pare ceva firesc! Una din ele, şi-a acoperit din muncă circa 50% din costul studiilor superioare în primii doi ani de facultate. Ulterior – anii 3 şi 4 – câştiga 600 euro lunar… Pe când o astfel de mentalitate LA PROFESORI? Deocamdată, dascălii noştri fac greve, demonstraţii, aşteaptă pomană de la buget şi simulează că îşi fac datoria. De ce? Simplu! Cine îi poate sancţiona? Şi cum? Alţi bugetari? Care să fie ei? Deocamdată, realitatea demonstrează dincolo de orice îndoială că bugetarii se apără tacit unii pe alţii… „…Între ei sunt uniţi printr-un strâmt ideal,/cum sunt bine legaţi condamnatul de lanţ şi biciuşca de cal.”
      Să amintesc de rezultatele catastrofale ale învăţământului de stat? Să mai pun alături şi procentul de angajaţi în străinătate proveniţi din învăţământul privat şi cel de stat? Adică absolvenţi stat = 3% şi absolvenţi privat = 65%? Să mai amintesc şi că învăţământul privat plăteşte taxe şi impozite le buget, adică, asigură salariile celor din învăţământul de stat, învăţământ care dă rezultatele amintite?
      Da. le-am amintit. Cineva dintre români, trebuie să se trezească. Chiar dacă sunt singurul acum, cel puţin am tras un semnal de alarmă.
      Cred că trebuie să scriu un articol pe tema identificării talentelor. Se pare că este una dintre cele mai grave probleme ale omenirii. Dovezi? tot ce vedem în jurul nostru! Oameni de o crasă incompetenţă, ocupă posturi de conducere la toate nivelele, în toate ţările. Mai are rost vreo nominalizare?

      Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: