Ce poţi face cu talentul tău?

Asta m-am întrebat cam prea mulţi ani şi eu.

Primul lucru, pe care trebuie să îl faci, este să descoperi ce au făcut alţii cu acelaşi talent pe care îl ai şi tu. Desigur, reinventarea roţii, poate fi o provocare, într-un atelier-şcoală la o grădiniţă. După o anumită vârstă încolo însă, începe să devină pierdere de vreme şi asta se vede în multe zone ale existenţei… Căsnicia care scârţîie, cariera care începe să atârne ca un bolovan pe umeri, zilele devin terne şi cheful de viaţă se transformă gradat în dorinţă de… a pune capăt tuturor „socotelilor”. De unde ştiu? Simplu… Am trecut prin asta.

Da, este greu să disciplinezi un talent, mai ales la vârsta când energia duduie în tine şi crezi că viaţa este o glumă. E lucru bun să crezi că viaţa e un joc, dar ca orice joc, îşi are regulile ei. A cunoaşte regulile jocului, înseamnă a avea şanse de câştig. Iar în viaţă, câştigă doar cine cunoaşte foarte bine regulile jocului numit VIAŢĂ. Una din reguli, este competenţa. Alta, eficienţa. Ambele, derivă din TALENT. Altfel, este muncă istovitoare, până la adânci bătrâneţe şi de multe ori, până la moarte.

Aşadar, ce se poate face cu talentul?

Cu talentul tău, TU trebuie să ştii ce se poate face.

Eu pot însă să îţi spun că un talent cultivat după vârsta de 47 de ani, dă rezultate!

Oricât de greu ar fi de crezut, realitatea demolează orice fantezie dar şi orice scepticism. Iar eu, existenţa mea, se află în exact asemenea situaţie!

Ce se poate deci face cu talentul, după vârsta de 45 de ani, când angajatorii se uită cruciş la tine şi zâmbesc strâmb, mormăind în sinea lor „Ce să fac eu cu fosila asta?”

Iată un răspuns posibil:

 

 

Dacă crezi că merită să îţi acorzi o şansă, te aştept la curs!

http://serban.sserbanro.co.cc/cursbanipenet.php

 

3 comentarii (+add yours?)

  1. Codreanu Petru
    Apr 22, 2013 @ 13:03:37

    Citind acum din aceste rânduri încep să înțeleg mai mult esența ideilor acestea care au trecut testul timpului și a experiențelor practice de viață. Mă opresc acum pe blog și voi reciti tot ce ai spus despre talent. Mulțumesc Șerban de lecțiile pe care le-ai expus pentru noi în aceste superbe articole.

    Răspunde

  2. Moi
    Ian 12, 2011 @ 19:59:08

    Trebuie sa iti dai seama de talentul pe care il ai … Dupa o viata in care ai facut ce trebuia sa faci ca sa supravietuiesti , si nu ceea ce ai fi facut din pasiune . Dar , niciodata nu este prea tarziu”

    Răspunde

    • banifarabani
      Ian 12, 2011 @ 21:33:50

      Eu cred că acest videoclip este destul de ilustrativ. Sunt mult mai multe rezultate, o să public şi un bilanţ 2010. Poate că asta va ajuta pe cei care încă stau blocaţi în zona asta. Ştiu cât e de greu să te decizi să scrii nişte idei pe hârtie. Dar Viaţa, m-a constrâns să accept că există legi care ne scapă, mult mai complexe şi mai înalte şi care lucrează, chiar şi când noi credem că totul „e pierdut”.
      Şi mie mi-a fost foarte greu să îmi fac un program pe un an înainte. Suntem foarte prost educaţi, încă de mici. Nădăjduiesc însă că se vor mai schimba unii oameni, venind la curs. oricum, am primit mesaje de la o parte dintre cei care au citit cărţile şi se pare că unora, chiar le-a răsturnat existenţa felul în care scriu eu. Am văzut şi realizări (sunt cam Toma Nercredinciosul, eu vreau să văd că ceva se mişcă…).

      Răspunde

Lasă un răspuns

