Scrierea articolelor — Blog Ranking

Datorită practicilor multor participanţi de pe piaţa afacerilor online, s-a răspândit ideea potrivit căreia, afacerile online înseamnă bani care vin fără muncă.

Vreau să fac o precizare esenţială: E o mare deosebire între a îţi rupe oasele dând cu barosul în fiare cam 12 ore zilnic şi a munci inteligent şi eficient!

În vreme ce pentru prima variantă e nevoie de muşchi şi multă mâncare, pentru a doua, muşchii, trebuie dezvoltaţi la creier şi înăuntru, acolo unde te doare când te părăseşte iubita/iubitul, când îţi moare copilul, mama, tata, etc.

Foarte multă lume îşi imaginează că dacă a creat un blog, o să vină o avalanşă de bani să se reverse peste ei şi că tot ce mai rămâne de făcut, e să alerge la bănci să ridice cec-uri de mii de euro sau dolari!

Ei bine, lucrurile stau cu totul altfel. Bloguri, sunt vreo câteva (zeci de…) milioane. De ce ar fi al tău cel care adună toţi banii? Sau măcar o sumă, acolo, mai serioasă decât 5 cenţi pe lună?

Iată câteva răspunsuri din multele posibile:

  • Pentru că scrii perseverent, de câţiva ani;

  • Pentru că ai păstrat profilul blogului pe un anumit domeniu;

  • Pentru că ţi-ai format un stil de a scrie care este apreciat;

  • Pentru că îţi respecţi cititorii;

  • Pentru că scrii materiale de înaltă calitate, apreciate de cititori;

  • Pentru că ai învăţat tot ceea ce este necesar să îţi promovezi blogul;

  • Pentru că ţi-ai făcut o mulţime de prieteni şi relaţii în lumea online;

  • Pentru că ai învăţat să faci schimb de valori pe net;

  • Pentru că blogul tău este excelent poziţionat în multe din motoarele de căutare uzuale;

 

Iată deci coordonatele, sau liniile de forţă care îl conduc pe un blogger de succes. Ca fapt divers, astăzi, am căutat de curiozitate la circa o oră după ce am plasat un articol pe unul din blogurile mele. L-am găsit listat pe prima poziţie a primei pagini în Google, cu şirul de căutare „serban stanescu”! Ca să vezi ce înseamnă şanse, caută „zenla project” şi „proiectul zenla”. Vezi ce obţii.

Ei bine, dacă îţi place ce ai văzut, să ştii că acesta este doar primul stadiu!!

A fi listat pe prima pagină Google, e foarte important. La fel pe a doua şi a treia. De ce? Simplu! Cine caută, caută cel mult până la rezultatul 30. Adică, primele 3 pagini.

Ei bine, a fi pe prima pagină a Google, se numeşte de obicei „ranking”, de la rank = grad, poziţie în ierarhie. Deci, rankingul unui blog, sit, al unei pagini web, înseamnă cât de bine e poziţionată în motoarele de căutare. Este ea găsită?

În fine, faptul că pagina ta e găsită, e doar un prim pas. Pentru că şi dacă e găsită, poate fi ignorată. Dacă ţi-ai făcut un nume prost, va fi ocolită, chiar dacă ştii trucuri să ajungi pe prima pagină Google.

Trucul cel mai tare şi care mie mi-a dat rezultatele pe care le poţi vedea, este seriozitatea. E adevărat, e doar unul din ingredientele succesului.

Practic, ce trebuie să faci?

 

Ca să fii indexat de motoarele de căutare, trebuie să scrii şi să publici.

Repet: Trebuie să scrii şi să publici!

Încă o dată: Trebuie să scrii şi să publici!

Există o sumedenie de reţete de automatizare, care „te umplu de bani”.

Părerea mea: UITĂ-LE! Dacă însă ţi-a intrat în cap că cu un „article submitter”, sau „fast article generator”, „easy content producer”, „content duplicator” şi alte scame din astea o să faci bani, o să faci vreo treabă, mă rog, e timpul tău şi munca ta. Eu, le-am testat. Am văzut ce pot face. Lasă la o parte şi pachetele PLR. Aceste pachete aduc bani unor oameni ca Joel Comm, David Vallieres, Michel Fortin, Ewen Chia, Mike Filsaime şi alţii de talia lor. De ce e aşa, mi-ar trebui câteva zeci de pagini, ca să explic pe scurt. La obiect: Banii îi face cine vinde produse şi servicii originale. Cei care le promovează, adună firimituri. Şi asta, dacă au experienţă serioasă. Pot să îţi spun asta, pentru că am studiat peste 15.000 (da, cincisprezece mii!!!) de ore ce înseamnă şi cum se fac afacerile online.

Banii se fac în primul rând din competenţă! Acesta este ingredientul de bază. Iar asta, se capătă cu timpul. De altfel, statisticile te vor ajuta să vezi şi ce se citeşte şi ce se caută şi cine şi alte asemenea.

Deocamdată, pune în practică, astfel:

  1. Scrii zilnic câte trei articole de minim 200 cuvinte. Afli câte cuvinte sunt în el, accesând în procesorul de texte în care le scrii, din meniul „Tools”, opţiunea „WordCount”. O să ai acolo o statistică interesantă. Caută să te situezi între 200 şi 300 de cuvinte pe articol. Acestea sunt standardele profesionale de publicistică online! 200, 500 şi 1000 cuvinte pe articol. Eu lucrez în zona 500 1.000. Obiectivul meu în acest an, este: Scris + Publicat + Promovat = 1.100 cuvinte zilnic. Al tău, trebuie să fie la început de minimum 700 cuvinte zilnic. Asta înseamnă un articol pe zi, pe fiecare din bloguri.
  2. Publică-ţi articolele. Semnează-le. Cauză-ţi zilnic numele cu Google. Vezi ce obţii. Google e primul „aparat de măsură” al rezultatelor tale.
  3. Promovează-ţi articolele. Asta înseamnă să ai la îndemână o listă a adreselor de mail ale prietenilor tăi, ale cunoscuţilor şi să le trimiţi link-ul fiecărui articol într-un mail.

 

Ar trebui ca într-o săptămână, să apară cel puţin un rezultat în cel puţin pagina a 3-a cu rezultate. Asta, dacă munceşti serios şi dacă… mai ştii şi nişte secrete de SEO. Dar despre SEO şi alte „secrete”, în alt articol. Deocamdată, e un subiect prea dificil. Focalizează-te asupra ritmicităţii scrierii, publicării, promovării şi urmăririi rezultatelor. Cam într-o săptămână de muncă perseverentă, ar trebui să poţi scrie destul de uşor articole între 250 300 cuvinte.

În articolul viitor, o să vorbim despre „Punerea blogului în valoare”= „Blog monetizing”.

 

 

Anunțuri

1 comentariu (+add yours?)

  1. Job online
    Dec 08, 2010 @ 16:03:38

    Ai pus punctul pe I. Intr-adevar seriozitatea si perseverenta sunt cheia pentru reusita. Degeaba muncesti o luna, doua si apoi te lasi de treaba, te apuca lenea si te vaiti apoi ca nu merge treaba.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: